Diskuze
Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží
Děkujeme za pochopení.
R78i89c74h12a10r65d 57C85e32r71n86y
Je to stejné jako když si koupíte nejlepsi BMW a neděláte údržbu . Jak dlouho asi vydrží kdyz nemění te olej a kapaliny. Moc asi ne a konstrukce toho auta je perfektní.
I46g34n37á56c 74D45i79v47i92š
Lepší příklad je podle mě Renault Laguna II. Supermoderní auto plné vychytávek, ale pokud se s ním vyloženě nepipláte (a nemusíte jej ani moc zanedbávat), tak vám klekne.
J73a18n 75K70o18m18r73s21k11a
Každá stavba je unikátní, přestože existují obecné postupy. Nicméně co je nejdůležitější tak jsou výpočty podle soudobé metodiky a normy. Ten most je zcela jistě splnil.
Nicméně se podceňuje údržba a to nejen u nás, ale všude. Zdá se, že politický systém kdy jsou zvoleni poslanci z lidu nefunguje, protože se ztrácí přímá zodpovědnost.
Když král nebo císař postavil most nebo cokoliv jiného, tak stavěl dle uvážení svých stavitelů, bez blokování nebo kompromisů ekologů atd. Taky stavěl za své a věděl, že když to bude muset strhnout a nebo to spadne, bude muset stavět za své znovu.
I komunisti měli u každého mostu údržbáře, kteří pravidelně odstraňovali rez a promazávali ložiska na distančních válcích (či jak se to jmenuje). Jenže přišla nová doba a všechno co se týká jenom trochu plánování se zatratilo, a žijeme ode zdi ke zdi. Tu dobu nechci vrátit, ale obecné principy jsou nepřekonané.
A27n58t81o93n94í82n 29S16v57o35b36o53d64a
za komunistů se ten údržbář ráno opil za peníze, které dostal z prodeje oleje a barvy na údržbu mostu
V12i94l55é70m 75B76a23r29á21k
V sobotních LN byl krásný článek na toto téma a obsahoval tyto věty: "Každý jouda, co se válel týden na pláže v Bibione teď ví a vyjadřuje se, jak to v Itálii chodí". ......mi, kteří 200 kilometrů dálnice opravujeme 10 let....".
Jinak zde je, jak ŔSD "staví" dálnici z Brna do Vídně.
Na hlavním tahu do Vídně, na mostě přes hráz vodní nádrže Nové Mlýny byly instalovány semafory a zaveden kyvadlový provoz. Někdy se říká, že Češi jsou pouze Rakušáci, kteří se nenaučili německy. Ne, jsme horší než Afričané.
M20a13r18t46i69n 24K14o93l90a90c46e83k
Krásné, ale nevydrží, ale to je snad u mostu zásadní požadavek.
J14a23r15o52s39l53a36v 67D86r54o21z49d
Krásné, ale moc nevydrží... Tak by se dala charakterizovat většina produkce Itálie.
V19i16l80é24m 47B41a96r96á80k
V sobotních LN byl krásný článek na toto téma a obsahoval tyto věty: "Každý jouda, co se válel týden na pláže v Bibione teď ví a vyjadřuje se, jak to v Itálii chodí". ......mi, kteří 200 kilometrů dálnice opravujeme 10 let....".
Pořád je Itálie (nad Římem) daleko před námi.
T15o47m77á84š 58Ž23i15t12n63ý
Stálo to tam 50 let. To není chyba architekta.
Ano, návrh možná nebyl ideální, údržba drahá a komplikovaná... Ale že to spadlo, to je problém zanedbané údržby.
Je to cena z krásu - když udělám konstrukci subtilní a krásnou, holt nevydrží tak dlouho jako tlustý betonový "bunkr"
Buď se to mělo opravit, nebo zbořit a nahradit
Politik ale vidí okamžitý úspěch v horizontu volebního období. Nebude rekonstruovat most který mu (snad) za jeho působení ještě nespadne, raději postaví nové hřiště a nové lavičky v parku. To je víc vidět a jsou za to politické hody.
P43a44v16e79l 96S80l50e28z45á32k
Nevím, za co máte mínusy. Jediné, co se dalo po architektovi požadovat bylo odškodné za náročnou údržbu, po dodavateli případně chybu v popisu nutné údržby (předpisy pro údržbu jsou součástí dodávky), nebo je odpovědnost na provozovateli nebo jeho pověřené firmě, která nutnou a předepsanou údržbu neprováděla.
P61a34v65e90l 68S36o63b42o88t55k59a
Beton je nádherný materiál. Škoda, že Karlův most je z šutrů.
A stejně tak se divím všem absolventům Stavebních fakult, že preferují cihly.
Narozdíl od architektů - těm se beton velmi líbí
T36o66m80á40š 30M64o33r20a76v42č38í18k
Ono se neví, že Karlův most spadl mnohokrát, poprvé nedlouho po dostavbě.
F10r73a29n95t73i19s29e80k 80T86e25n31o58r71a
Tohle je klasika, prumerny vek dopravnich staveb jsou desetileti, od projektu bezne ubehlo 50 a vice roku. V te dobe si tezko mohl nekdo predtavit jak bude vypadat silnicni doprava v soucasne dobe. O jake pujde objemy a jake bude zatizeni vozidel. K tomu zmeny klimatu prinesejici vets a vetsi extremy, kysele deste a podobne. Vse doplneno obecnou snahou usetrit na provozu jak to jde. A pak to takhle doapda. Jen mimimum staveb se kaci k zemi proto, ze byly od zacatku spatne navrzeny, mnohem casteji je to vysledek prekroceni navrhovych parametru konstrukci, opakovane pretezovani a zanedbana udrzba a kontrola..
P17a83v50e66l 76S97l14e23z60á64k
Tam je ještě navíc ve vzduchu mořská voda.
J91a65k96u10b 55K24ř35e96č54e42k
Hon na viníky pokračuje. Hlavně ať se to neobrátí směrem k politikům - ty přece jen věděli že to nespadne.
T25o36m63á29š 39C83h27r94a49s51t59n80ý
Mrtvi uz se branit nemohou, takze ano, vsechnna vina pada na architekta, a ne na ty, co to meli kontrolovat a opravovat.
J51a25n 35T35a75r61a20b94a
Jednoduchá cesta pro jednoduché lidi. Otázkou je, jak náročné na udržbu to je a zda to vůbec udrzovatelne bylo.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.