Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Richard Krajčo byl sběratelem trabantů

  10:59aktualizováno  10:59
Těsně před odjezdem na koncert skládal Richard Krajčo objemné tašky na chodník hned vedle prezidentsky velikého cadillaku. Když měl vše pohromadě, otevřel kufr vedle stojícího Citroënu Xsara Picasso a pohodlně vše naskládal dovnitř. Na černý odznak luxusu a peněz vedle se pomalu ani nepodíval.
Zpěvák Richard Krajčo jezdí piccasem

Zpěvák Richard Krajčo jezdí piccasem - Krajčo miloval trabanty. Teprve nedávno přesedlal na Citroën Xsara Picasso. | foto: MF DNES

Citroën asi není vaše první auto.

Měl jsem dříve tři trabanty.

Co vám na trabantech tak učarovalo?

Ta ironie mi ani moc nevadí. Byl jsem prostě sběratel. Jeden vůz byl dokonce výrazně upravený, úplná rarita.

V jakém smyslu?

Měl volant a sedačky z volva.

Takový trabant má asi při prodeji ještě cenu, ne?

Mlhavě si vzpomínám, že jsem za něj dostal něco kolem dvaceti tisíc korun. Jinak, pokud vím, jsou trabanty k mání za sotva desetinu ceny.

Co vás od trabanta přitáhlo k tomuhle citroënu?

Jednak bylo třeba víc jezdit. A pak jsem začal potřebovat prostor pro další lidi, zavazadla, i bezpečnost pro mě hodně znamená.

To všechno citroën splňuje?

A velmi dobře. Uvažoval jsem ještě o Peugeotu 307, ale nezdál se mi přece jen tolik prostorný. Na zadních sedadlech picassa, když tam člověk sedí sám, to je hotový obývák. Ten prostor je vynikající i pro rodinu. A taky mi vyhovuje vyšší úroveň sedaček. Mám přehled.

Zmínil jste se o rodině. Plánujete něco v tomto směru?

Já ještě ne. Mám čas sotva na přítelkyni, natož na rodinu.

Kolik jste už najezdil kilometrů?

Za poslední rok, co jezdím citroënem, to je nějakých šedesát tisíc.

Na koncerty a z koncertů se často spěchá...

Já nespěchám. Na místo, kam chci, dojedu i beze spěchu, a navíc neriskuji. Mám pocit, že Češi jsou na silnici nervní barbaři. Všichni chtějí být první. Ale možná už se blíží doba, kdy je to všechny přejde.

Je něco, co na silnicích nenávidíte ze všeho nejvíc?

Určitě dopravní zácpy. A pak když se kamiony tlačí do levého pruhu, kam správně nepatří. Chápu, že na dvouproudé dálnici je to pro ně těžké. Ale pro mě a pro ostatní přece taky.

Máte nějaký motoristický sen?

Chtěl bych terénní auto. Jsem totiž přesvědčen, že si jednou stejně pořídím statek, a k venkovu se přece takové auto hodí.
Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.