Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče sleduje tajný policejní žralok

  14:53aktualizováno  14:53
Dopravní hlídky na jihu Čech začaly víc používat maskované radary. Stopují vozy desítky kilometrů v neoznačených škodovkách.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Nguyen Phuong ThaoMF DNES

Krouží po silnicích a brousí si zuby na neposlušné řidiče. Na dlouhou dobu se zavěsí za vyhlédnutou oběť, aby ji nakonec dopadli a zdecimovali. Žraloci v silniční dopravě.

S nadsázkou je to možné říci o nové technice, kterou stále víc využívá jihočeská dopravní policie. Radary a kamerami vybavila služební auta. Jsou k nerozeznání od ostatních.

Tedy žádná loga typu Pomáhat a chránit, pruhy a viditelné majáky. Naposledy je nasadila do akce v pátek. Kromě toho, že místa u silnic obsadilo na 130 policistů, nasedli další do neoznačených škodovek.

U Kájova na Českokrumlovsku to odnesl řidič fordu tisícikorunovou pokutou. "Předjížděl jsem v rychlejším pruhu bílou oktávku. Ta najednou vyrazila za mnou a její řidič dal na střechu majáček," popisoval muž moment překvapení.

Když jej octavia předjela, rozsvítila se na jejím zadním skle stopka. Policejní hlídka odhalila a trestala. Veřejnost se dělí na řidiče, kteří takové praktiky odsuzují, a na ty, co souhlasí.

"Není to nic nového, civilní policejní auta hlídala na silnicích už před rokem 1990. Pak se říkalo, že to není férové, ale teď se zase takové hlídky vracejí. Myslím, že je to správné," tvrdí František Špale z bezpečnostní agentury při ministerstvu dopravy BESIP.

Petr Hošťálek, českobudějovický řidič, který najezdil tisíce kilometrů po světě hlavně na motocyklech, takové kontroly vítá. "Bezpečnost na českých silnicích se stále zhoršuje. Dřív byl strach jezdit v rozvojových zemích, teď je to nejhorší u nás," porovnává Hošťálek, který se právě vrátil z cest po Maroku.

Jeden měří, druhý mává rukou
"Potkal jsem tam hlídky s radarem. Zajímavé bylo, že jeden policista měřil a druhý mával rukou, abychom zpomalili. Kde jsou slušní řidiči, tam může být i větší svoboda a demokracie," míní Hošťálek.

Na druhé straně jsou motoristé, kteří se vybavují u nás nelegálními antiradary. Upozorňují je předem na měření rychlosti. Tvrdí, že maskovaný radar je způsob přežívající z komunismu.

"Vzpomínám si, jak jsme se dříve smáli policistům ukrytým v příkopu. Dnes jsem i pro takové sledování provozu," uvedl Špale.

Města používají na silnicích i zařízení, která řidiče až tak 'nebolí'. Třeba značky ukazující jejich rychlost nebo figuríny napodobující hlídku. "Máme civilní auta s mobilními laserovými radary. Ty zatím žádný antiradar nepřeveze, spíš ho odhalíme my," upozornil vedoucí prachatického dopravního inspektorátu Martin Grožaj.

Podle šéfa jihočeských dopravních policistů Lubomíra Veselého se při sledování z tajného policejního auta vyhodnotí vždy jeden nejzávažnější přestupek, za který může řidič dostat na místě až dva a půl tisíce korun pokuty.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.