Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče u škol nezpomalily ani trestné body

  10:06aktualizováno  10:06
Ani přísné tresty, které zavedl nový silniční zákon, nepřiměly řidiče před školami jezdit bezpečně. Měření MF DNES ukázalo, že mnoho lidí na těchto místech překračuje povolenou rychlost i o dvacet kilometrů v hodině.

Jak řidiči dodržují rychlost před základními školami? | foto: iDNES.cz

Test prověřil chování řidičů v Praze, Slaném a v Brně. Nejhůře dopadli motoristé v Praze. U školy v Žernosecké ulici jela rychleji, než se smí, více než třetina aut.

Platí zde čtyřicítka, žena ve stříbrném fordu tu dosáhla rychlosti o 24 km/h vyšší. Ve Slaném porušila předpisy asi šestina řidičů, v Brně to bylo podobné.

I tam se našel kamion, který jel Hudcovou ulicí téměř šedesátkou, přestože je tam kvůli dětem povoleno jen 30 km/h.

Při třicítce a čtyřicítce mají chodci ještě vysokou šanci přežít srážku s autem, při vyšších rychlostech už často umírají. Podle policie nový zákon donutil řidiče alespoň zpomalit.

"Už nejezdí tak agresivně,“ řekl šéf kladenských dopravních policistů Václav Římsa.

Někteří řidiči nezpomalí ani u škol
Jak řidiči dodržují rychlost před základními školami? Je 7.57 a v Žernosecké ulici v pražské části Kobylisy stojí auto městské policie.

Jeho osádka hlídá, aby řidiči jezdili podle pravidel, v blízkém okolí jsou totiž hned tři základní školy. Hlídka je dobře vidět, a tak všichni jezdí, jak mají. Pár minut po osmé služební vůz mizí a na stylu jízdy některých řidičů je to okamžitě poznat. Zrychlí.

Právě v Žernosecké ulici včera MF DNES sledovala, jak řidiči jezdí u základních škol. S vypůjčeným radarem tady také včera od 8.20 do 8.35 měřila projíždějící auta. Směrem k Ďáblické projelo za čtvrt hodiny 81 aut.

Víc než 45 kilometrů v hodině jelo 32 řidičů. V úseku přitom platí čtyřicítka. Přes limit tedy jela víc než třetina projíždějících.

"Naše měření dopadají pro řidiče lépe. Je to však tím, že vždy stojíme na viditelných místech a řada řidičů stihne zpomalit,“ řekl na výsledky náměstek pražské městské policie Ludvík Klema.

"Osobně bych se však přikláněl k těm vašim výsledkům. Jezdím každý den autem do práce a vidím, jak postupně od 1. července opět přibývá řidičů, kteří přidávají plyn.“

Klema komentoval i chování řidičů po odjezdu hlídky. Podle něj jde o běžný trend. "Je těžké s tím něco dělat, když máme vytipovaných na sedmdesát míst u škol, kde teď na začátku roku hlídáme každý den. Snažíme se být na všech, jakmile ale zmizíme, část lidí začne předpisy porušovat,“ řekl.

Žernosecká ulice nebyla jediným úsekem, kde MF DNES včera měřila rychlost. Stejný test provedla redakce i v Nosačické ulici ve Slaném.

Zde kontrola dopadla pro řidiče lépe. Z 64 změřených řidičů překročilo povolený limit jen jedenáct. Už v pondělí navíc redakce sledovala, jak se jezdí na "třicítce“ u školy v Hudcově ulici v Brně.

Za patnáct minut tu projelo šestadvacet aut, hranici 35 kilometrů a víc v hodině porušilo pouze pět lidí.

Nicméně také zde někteří řidiči na značky příliš nekoukali. Řidič plně naloženého kamionu tudy klidně projel i rychlostí 56 kilometrů za hodinu.

Kde byly radary

Praha, Žernosecká ulice

Rychlost: platí zde čtyřicítka
Kdy: 5. září od 8.20 do 8.35
Statistika: projelo 81 aut (směr Ďáblická ul.), nad 45 km/h jelo 32 aut

Slaný, Novosačická ulice
Rychlost: platí zde padesátka
Kdy: 5. září od 11 do 11.15
Statistika: projelo 64 aut (oba směry), nad 55 km/h jelo 11 aut
Brno, Hudcova ulice

Rychlost: odpoledne platí třicítka
Kdy: 4. září od 14.30 do 14.45
Statistika: projelo 26 vozidel (směr centrum), nad 35 km/h jelo 5 aut

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.