Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči kritizují přístrojovou desku a cenu

aktualizováno 
-
Určitě to dlouho nevydrží, ale zatím platí: kde nová Škoda Fabia zastaví, tam je rázem středem pozornosti. Potvrdila to i chvilka čekání na myčku u jedné z plzeňských čerpacích stanic. Řidiči vůz dychtivě prohlíželi a nešetřili nejrůznějšími názory, ovšem v jednom se shodují: těžko přicházejí na chuť německy strohé přístrojové desce. A také cenu považují za poměrně vysokou pro tuzemský trh.

»Je to auto pro západní Evropu, nikoliv pro Čechy, a cena tomu odpovídá. Škodovka prostě začíná mít luxusní prvky, už to není skromný český vůz pro nenáročné české lidi,« soudí plzeňský živnostník Petr Vyplel, motoristický fanda, který jezdí čtyři roky okruhové závody. S gustem labužníka opakovaně přivíral přední dveře a bylo vidět, že je spokojen: »Dost jsem jezdil s drahými automobily a mám rád to tiché a přitom zvukem plné klapnutí dveří, které mi také u fabie naznačuje solidnost, pevnost a bezpečnost.« »Zvenku je fabia zvláštní, a až si na ni zvykneme, tak asi řekneme, že je i hezká. Ale když si sednu dovnitř, tak jsem zklamán. Přístrojová deska je chudá, hranatá... Mám raději ladnější tvary, a když vezmu v úvahu také menší vnitřní prostor, tak bych za novinku svou osvědčenou felicii nevyměnil,« konstatuje Milan Šrachta, vedoucí prodejny nábytku v Plzni. Považuje se za zarytého příznivce značky - měl všechny škodovky od modelu 100 a zvláštní vztah si vytvořil k favoritu, který kupoval za 84 tisíc korun, ale před tehdejší Mototechnou musel vystát osmačtyřicetihodinovou frontu. »Cena se mi u fabie zdá vysoká a neumím si představit, že bych si ji koupil v solidní výbavě, jako mám u felicie, tedy i s klimatizací,« doplňuje Milan Šrachta. Také plzeňský stavbyvedoucí Josef Škvor považuje fabii za menší než felicii. »V rodině máme dieselovou felicii kombi, za kterou má dražší fabie prostorově daleko. Pro rodinu bych si fabii nepořídil. Na přístrojové desce nové škodovky mi chybějí odkládací prostory,« upozorňuje Josef Škvor, m už statnější postavy, který rovněž kritizuje užší opěradla předních sedadel. »Jinak ale karoserie vypadá dobře, hezký je pohled na motor...« Na menší prostor na zadních sedadlech fabie upozorňuje pracovník čerpací stanice v Plzni Evžen Knobloch. »Jsem 184 centimetrů vysoký a škrtám hlavou o strop,« stěžuje si muž, který je přesvědčen, že jeho Citroën ZX je větší. Ovšem když usedá vedle dalšího kritika menšího prostoru Škody Fabie Josefa Škvora na přední sedadlo, tak se oba shodují, že mají místa dost. Josef Prskavec, mistr rokycanské firmy vyrábějící díly pro západoevropské automobilky, je také s fabií spokojen a kritizuje na ní prakticky jen chudou přístrojovou desku a malý zavazadlový prostor. Ale přesto tvrdí: »Kdybych měl peníze, které Škoda Fabia stojí, tak bych dal přednost většímu zahraničnímu vozu.«

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.