Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči kritizují přístrojovou desku a cenu

aktualizováno 
-
Určitě to dlouho nevydrží, ale zatím platí: kde nová Škoda Fabia zastaví, tam je rázem středem pozornosti. Potvrdila to i chvilka čekání na myčku u jedné z plzeňských čerpacích stanic. Řidiči vůz dychtivě prohlíželi a nešetřili nejrůznějšími názory, ovšem v jednom se shodují: těžko přicházejí na chuť německy strohé přístrojové desce. A také cenu považují za poměrně vysokou pro tuzemský trh.

»Je to auto pro západní Evropu, nikoliv pro Čechy, a cena tomu odpovídá. Škodovka prostě začíná mít luxusní prvky, už to není skromný český vůz pro nenáročné české lidi,« soudí plzeňský živnostník Petr Vyplel, motoristický fanda, který jezdí čtyři roky okruhové závody. S gustem labužníka opakovaně přivíral přední dveře a bylo vidět, že je spokojen: »Dost jsem jezdil s drahými automobily a mám rád to tiché a přitom zvukem plné klapnutí dveří, které mi také u fabie naznačuje solidnost, pevnost a bezpečnost.« »Zvenku je fabia zvláštní, a až si na ni zvykneme, tak asi řekneme, že je i hezká. Ale když si sednu dovnitř, tak jsem zklamán. Přístrojová deska je chudá, hranatá... Mám raději ladnější tvary, a když vezmu v úvahu také menší vnitřní prostor, tak bych za novinku svou osvědčenou felicii nevyměnil,« konstatuje Milan Šrachta, vedoucí prodejny nábytku v Plzni. Považuje se za zarytého příznivce značky - měl všechny škodovky od modelu 100 a zvláštní vztah si vytvořil k favoritu, který kupoval za 84 tisíc korun, ale před tehdejší Mototechnou musel vystát osmačtyřicetihodinovou frontu. »Cena se mi u fabie zdá vysoká a neumím si představit, že bych si ji koupil v solidní výbavě, jako mám u felicie, tedy i s klimatizací,« doplňuje Milan Šrachta. Také plzeňský stavbyvedoucí Josef Škvor považuje fabii za menší než felicii. »V rodině máme dieselovou felicii kombi, za kterou má dražší fabie prostorově daleko. Pro rodinu bych si fabii nepořídil. Na přístrojové desce nové škodovky mi chybějí odkládací prostory,« upozorňuje Josef Škvor, m už statnější postavy, který rovněž kritizuje užší opěradla předních sedadel. »Jinak ale karoserie vypadá dobře, hezký je pohled na motor...« Na menší prostor na zadních sedadlech fabie upozorňuje pracovník čerpací stanice v Plzni Evžen Knobloch. »Jsem 184 centimetrů vysoký a škrtám hlavou o strop,« stěžuje si muž, který je přesvědčen, že jeho Citroën ZX je větší. Ovšem když usedá vedle dalšího kritika menšího prostoru Škody Fabie Josefa Škvora na přední sedadlo, tak se oba shodují, že mají místa dost. Josef Prskavec, mistr rokycanské firmy vyrábějící díly pro západoevropské automobilky, je také s fabií spokojen a kritizuje na ní prakticky jen chudou přístrojovou desku a malý zavazadlový prostor. Ale přesto tvrdí: »Kdybych měl peníze, které Škoda Fabia stojí, tak bych dal přednost většímu zahraničnímu vozu.«

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Najdete na iDNES.cz