Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči mají strach z bodů, jezdí pomaleji

  9:53aktualizováno  9:53
Čeští řidiči ukázali, že umějí jezdit podle pravidel. Od noci z pátku na sobotu, kdy začala platit na tuzemských silnicích tvrdá pravidla, většina z nich ubrala plyn, rozsvítila světla a zapnula si pásy.

Policejní kontrola ve Frýdku-Místku 1. července 2006. | foto: Jaroslav OžanaMF DNES

Změna byla o víkendu k nepřehlédnutí. Tam, kde ještě v pátek řada řidičů "závodila“, najednou téměř všichni začali dodržovat předepsanou rychlost. "Byl jsem oba dny v práci a cestou jsem si schválně dával pozor na to, jak řidiči jezdí. Viditelně většina z nich zpomalila,“ řekl v neděli mluvčí západočeské policie Jiří Soukup.

Právě na západě Čech během soboty výrazně klesl počet dopravních nehod. Ještě před týdnem jich zde řešili 44, tuto sobotu pouze 30 a policisté si myslí, že to je právě novými pravidly.

"Té změny si musí všimnout každý. Problém je, že většina řidičů dodržuje pravidla ve dne. Opilců za volantem, které chytáme v noci, zatím moc neubylo," řekl v neděli jeden z pražských policistů, který měl o víkendu službu.

Někteří jeli opilí...
Právě za alkohol za volantem jsou podle nového systému nejpřísnější tresty a několik řidičů to během soboty a neděle poznalo na vlastní kůži.

Například v Brně se v noci na sobotu konala technoparty a policisté se rozhodli zkontrolovat každého, kdo z ní nad ránem odjížděl autem. Během krátké doby chytili hned pět lidí, kteří měli v krvi alkohol.

Všichni okamžitě přišli o řidičský průkaz a navíc dostali i desetitisícovou pokutu a sedm trestných bodů. Policisté si totiž ke kontrole přizvali i úředníky z magistrátu, kteří jediní mohou podle zákona pokuty a body za jízdu v opilosti ukládat.

V Opavě v sobotu zase policisté zastavili opilého řidiče hned dvakrát. V krvi měl 1,57 promile. "Poprvé odmítl dechovou zkoušku, a tak jsme mu na místě odebrali řidičský průkaz. O čtyřicet minut později jsme ho chytili znovu," řekl mluvčí opavských policistů René Černohorský - celá zpráva zde.

Body za 7 km/h víc
Řidiči však zapomínali i na jiná pravidla než jen na to, že se nesmí řídit pod vlivem alkoholu. Přísnější tresty jsou od 1. července také za nedodržování povolené rychlosti, policisté i městští strážníci proto kontrolovali i to.

Jen v Praze zaznamenali městští strážníci od soboty ráno do nedělních deseti odpoledne více než 300 přestupků, převážně šlo právě o překročenou rychlost.

Přestože policisté i strážníci tvrdili, že první dny po změně zákona budou na řidiče mírní, pravda to nebyla. V Plzni totiž zastavili i řidiče, který jel na padesátce jen o sedm kilometrů víc.

"Chlapi, to myslíte vážně? Jel jsem padesát sedm a za to mi dáte dva body a tisícovku pokuty..." snažil se strážníky umluvit Ondřej Lutorský z Liberce. "Mám strach, abych vůbec dojel domů. To to pěkně začíná," dodal - celá zpráva zde.

Zatímco ve většině měst překračovali lidé povolenou rychlost jen mírně, strážníci v Praze zastavili i muže, který se úsekem, kde platí osmdesátka, řítil o 45 kilometrů rychleji, než směl.

Městští strážníci ho museli několik set metrů pronásledovat v autě, než se jim muže ve stříbrošedém volkswagenu podařilo zastavit. "Mám rodinné problémy, klukovi není dobře," vymlouval se poté.

Trestný bod dostal i policista: Nesvítil
Posledním častým přestupkem, za který o víkendu "padaly" trestné body, byla nezapnutá světla. Nově se totiž musí svítit celý rok, část řidičů však na to o víkendu ještě zapomněla.

V Hradci Králové dokonce policisté zastavili svého kolegu, který měl zrovna volno. Za prohřešek dostal dvousetkorunovou pokutu a jeden trestný bod. Nepomohlo mu ani to, když se hájil, že je policista, a ukazoval i služební odznak.

"V těch pravidlech je bordel, nevyznáme se v tom ani my policajti," tvrdil muž - celá zpráva zde.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.