Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči, máte padáka! Jízda s Maserati Quattroporte S

aktualizováno 
Tohle auto má druhý pár dveří snad jenom proto, aby se mohlo jmenovat Quattroporte, což italsky znamená "čtyři dveře". Jestli patří k vašim koníčkům sbírání peněz a řidičských zážitků, nic lepšího než maserati asi neseženete. Ostatní vám možná občas ujedou na dálnici, vy je ale znemožníte v zatáčkách.

Maserati Quattroporte S | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Závodivý duch si spletl tělo a usadil se v nejcharizmatičtější limuzíně dneška. Možná nemá knížka doplňkové výbavy tolik stránek jako konkurence, ale komu by to vadilo. Maserati by naopak ještě mohlo zauvažovat, že by za příplatek vymontovávalo rádio. Pokud máte auta rádi, stejně ho nikdy nezapnete a budete si užívat jekotu, chrapotu, burácení a odfrkávání urozeného osmiválce.

Může se hodit

Inzerce nových i ojetých vozů www.automodul.cz

Osahali jsme si vrcholovou verzi Maserai Quattroporte S. Až si pro "esko" půjdete, připravte si 105 850 euro a připočtěte DPH.

Maserati Quattroporte S

Novoty pro šlechtu

Dokonalé tvary mistrů autodesignu v ateliérech Pininfariny už vylepšit nejde. Po pěti letech života ale museli pátou generaci quattroporte oživit. Na pohled tedy občerstvené velké maserati poznáte podle LED diod vetknutých do předních světel, zadní lampy jsou z nich složené celé. Nové je také svislé žebrování mřížky chladiče, nárazníky a pozměněná jsou i zrcátka.

Když do quattroporte nastoupíte, je vám na první pohled jasné, že tohle auto není stavěné pro pana ředitele, klimbajícího na pravém zadním sedadle. Pohodlně se uvelebíte vepředu i vzadu, ale pocit, že všechno důležité se odehrává vepředu, vás ne a ne opustit.

Čtyřdveřové maserati je jedno z mála aut, kde dřevěné obložení přístrojovky nevypadá jako pouťová atrakce.

Jediné místo, kde si mohli u Maserati dřevo odpustit, je volant. Na pohled efektní věnec vám totiž časem začne pěkně klouzat v rukou.

Maserati Quattroporte S

Na jednoduchém středovém panelu si hoví navigační systém, který nahradil ten starý, který měl víc much než kladů. Ten nový, kteří už znají majitelé kupé Granturismo, si výhrady nezaslouží.

Luxus a péči o detail vám quattroporte dokazuje, kamkoliv se podíváte. Kůží jsou tak kromě stropu obšité třeba i sluneční clonky.

Sportovní nářadí v diplomatce

I když si nastavíte sedačku co nejníž, pro hlavu vám moc místa nezbývá. Stopětasedmdesát centimetrů vysoký řidič se tam vejde akorát. Čahouni si tedy s nastavením všemožně polohovatelné sedačky budou muset trochu pohrát.

Má možná nějak moc dveří a váží dvě tuny, vám ale přijde, že sedíte na zadní nápravě, tak dobře předává auto informace o tom, co vyvádějí zadní poháněná kola vašemu pozadí.

Každý průjezd obloukem si můžete okořenit úpěním pneumatik. Quattroporte je asi jediné auto, které má přes pět metrů délky a stejně s ním nejradši jezdíte zatáčky bokem.

Maserati Quattroporte S

Maserati zdobí dokonale přesné řízení - hnete volantem o kousek a auto už zatáčí. Jediným neduhem je spousta otáček mezi rejdy; když dovádíte ve vracečkách, abyste si ruce ukroutili. Řízení je také hodně přeposilované, ale to k velkým limuzínám tak nějak patří.

Jen při parkování potřebujete trochu víc síly, než čekáte, musíte totiž na místě otáčet salámy devatenáctipalcových (za příplatek 20palcových) pneumatik 245/40ZR19. Ty vzadu jsou ještě širší (285/35), jinak to nejde, musí totiž přenášet 490 krouticích newtonmetrů, které vás tlačí do sedačky, snad i když na plynový pedál jen pomyslíte.

Quattroporte je vyhlášené tím, že brzdí "na fleku". Jen je třeba na to jít jinak, než jsme zvyklí. Brzdit se musí po závodnicku, nejdřív "do plných" a pak povolovat. Možná vám to přijde divné, ale funguje to líp, než myslíte. Maserati udává, že ze stokilometrové rychlosti zabrzdí "čtyřdveřák" na nulu na 35 metrech.

Maserati Quattroporte S

Když už jsme u těch pedálů. I když nemáte nohu zakončenou nijak velkou tlapou, budete si zvykat na to, že brzdový a plynový pedál jsou hodně blízko u sebe, chce to prostě přesnou práci.

"Esko" má ve standardní výbavě podvozek skyhook s tlumiči, u kterých může řidič volit mezi normální a sportovní tuhostí. Zkušenost z quattroporte s "obyčejným" podvozkem ale říká, že pro lepší pocit z jízdy by možná bylo lepší skyhook oželet.

430 koní zpívá

Když se majestátní maserati šine pražským provozem, motor jen tiše přede a quattroporte si užívá pohledů plechových statistů, kteří mu uctivě uhýbají. 

Maserati Quattroporte S

Osmiválec, který maserati dodává Ferrari, je skvěle odhlučněný. Když stojíte na křižovatce, motor ani neslyšíte, zato když pak startujete na zelenou, posloucháte s mrazením v zádech, co se vám odehrává před nohama.

Nový motor, uložený za přední nápravou, je největší novinkou inovovaného quattroporte a dostává ho výlučně jen verze označená S. Z původních 4,2 má objem zvětšený na 4,69 litru, tím také poskočila hodnota maximálního výkonu o 30 koní na konečných 430. O 30 víc je také newtonmetrů, které při vykružování zatáček opravdu cítíte.

Maserati Quattroporte S

Tu spoustu koní, která vás tlačí dopředu, můžete skvěle ovládat citlivým plynem. Buď můžete za brumlání při dvou a půl tisících otáčkách jen tak plout krajinou, nebo motor točit k omezovači. Stále víte, kolik síly dostanete. ...A že jí bude víc než dost.

Oproti slabšímu 4,2litru dodává větší motor sílu plynuleji, výkon narůstá velmi lineárně a velmi, velmi rychle. Když si chcete sportování za volantem quattroporte užívat ještě víc, zmáčkněte tlačítko SPORT, které nakáže automatické převodovce řadit ve vyšších otáčkách.

Maserati Quattroporte S

Čím více nový převrtaný motor zpívá, tím lépe jede. Ručka otáčkoměru letí zleva doprava, užíváte si nádherný zvuk motoru a pak zjistíte, že jedete osmdesát na jedničku.

Klasický automat s hydrodynamickým měničem řadí rychle a plynule, cukání ani jiné nectnosti nezná, že změnil převod, poznáte jen poslechem.

Řadí za vás chytrá elektronika, a když potřebujete, můžete řadit klasickou pákou na středovém tunelu, nebo pádly pod volantem. Nebo jdete zhurta na plyn a sama si bleskurychle podřadí. Když jí to nakážete, nechává motor vytáčet až k omezovači a vy máte mrazení v zádech.

Maserati Quattroporte S

Pak z quattroporte po dlouhé cestě domů vystoupíte, máte namasírovaná záda masážní odvětrávanou a vyhřívanou sedačkou (stejná čeká také na spolujezdce vpředu) a jste si jistí, že jste si řízení užili na 200 procent.

V tu chvíli je vám i sedmnáctilitrová spotřeba lhostejná. ... A stejně jste ušetřili, vždyť řidič dostal už dávno padáka.

Maserati Quattroporte S

Maserati Quattroporte S v číslech
délka x šířka x výška x rozvor  5 097 mm x 1 895 mm x
1 438 mm x  3 064 mm
objem kufru/nádrže (l) 450/90
hmotnost suchá/pohotovostní. (kg) 1 880/1 990
motor zážehový atmosferický
osmiválec V8 90°
objem (ccm) 4 691
max. výkon (kW/k) 317/430 při 7 000 ot./min
max. krouticí moment (Nm) 490 při 4 750 ot./min
maximální rychlost (km/h) 280
zrychlení 0-100 km/h (s) 5,4
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 15,71
cena 105 850 euro bez DPH





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Škoda Citigo MPI 1,0 MPI / 44 kW...
Škoda Citigo MPI 1,0 MPI / 44 kW...

r.v. 2016, naj. 5 900 km, benzín, 1. majitel
177 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.