Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči si mohou vyzkoušet závodní dráhu v Mostě

  17:05aktualizováno  17:05
Pocit automobilových závodníků, kteří se prohánějí po okruhu mosteckého autodromu, může v neděli zažít každý majitel auta a řidičského průkazu. Nezáleží na tom, jezdí-li drahým sporťákem nebo starým favoritem. Okruh v Mostě se na jeden den otevře všem, kteří si ho chtějí vyzkoušet.

Sraz sportovních aut na mosteckém okruhu (28. září 2006) | foto: Jindřich Šaur

"Tuto možnost dává autodrom svým fanouškům hlavně proto, aby poznali profil zdejší dráhy a dokázali si představit stopu, kterou se profesionální jezdci řítí při závodech a trénincích," uvedl Michal Marek, sportovní ředitel okruhu.

"Vstup na dráhu je podmíněn podpisem prohlášení jezdce. V něm bere na vědomí, že jede na vlastní riziko a je si vědom, že na trati neplatí běžné pojištění," upozornil.

Desetiminutovka na závodním okruhu přijde motoristické nadšence na stokorunu. Řidiči si za ni užijí 4 219 metrů závodní trati s jednadvaceti zatáčkami. Na start je pustí zařízení, jako by byli skuteční závodníci, a podobně jim pak startér odmává závěrečný vjezd do boxů.

"Když jsem vjel na dráhu, cítil jsem se okamžitě jako pilot F1. Byl to neskutečný zážitek. Chtěl jsem si vyzkoušet, co moje auto zvládne. V běžném provozu si to dovolit nemůžu," řekl Heinz Herzer z Mostu při jedné z minulých akcí.

Pořadatelé ale rozhodně nedoporučují, aby si řidiči na okruhu hráli s běžnými osobními vozy na skutečné závodníky. "Pořád platí, že se sériovými auty rozhodně nemá cenu zkoušet trhat rekordy. Nemají k tomu uzpůsobeny podvozky, brzdy ani obutí," vysvětlil Marek.

Vyzkoušet závodní dráhu si můžete v neděli od 10 do 17 hodin. Více informací získáte na webu mosteckého okruhu.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.