Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidička Lucie Váchová: Jsem bez bodu

  12:00aktualizováno  12:00
V roce 2003 vyhrála soutěž Miss, dnes Lucie Váchová studuje, věnuje se modelingu a moderuje počasí v televizi. A jezdí v Seatu Leon FR.

Lucie Váchová jezdí ve žlutém Seatu Leon, ale brzy přesedlá do bílého Audi A3. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Lucie Váchová se stala tváří společnosti, která obchoduje s ojetými vozy značek Volkswagen, Audi a Seat. Součástí této spolupráce je i zapůjčení auta. "Vybrala jsem si Seata Leon FR, po kterém jsem koukala už dřív. Ale časem ho vystřídám za jiné auto od Audi a Volkswagenu," říká Váchová.

Co vás na seatu zaujalo?
Má hezký design s výrazně sportovním nádechem. Vzhledu hodně pomáhá i žlutá pastelová barva.

Máte silnější verzi s výkonem 170 koní. To byla také vaše volba?
To také záleželo na mně. Mám ráda silnější auta a tohle je tak akorát. Ročně najezdím padesát tisíc kilometrů, tak chci, abych si tu jízdu aspoň trošku užívala.

Jestliže ročně najedete 50 tisíc kilometrů, musíte řídit denně...
V autě jsem každý den. Bydlím v Příbrami, práci mám v Praze a školu v Plzni. A když k tomu přidáte ještě jízdy na přehlídky po celé republice, najeté kilometry rychle přibývají.

Jakou výbavu jste si do leonu objednala?
Kvůli pohodlí mám ráda tempomat. A v zimě oceňuji vyhřívaná sedadla.

Jaké bylo vaše první auto?
V roce 2003 jsem za první místo v soutěži Miss ČR dostala Toyotu Yaris. Na učení byla fajn, ale pak jsem se v ní trošku začala bát. Přece jen to bylo malé autíčko s nijak silným motorem. Po ní jsem si pořídila větší Toyotu Corollu, pak jsem jezdila ve Volskwagenu Passat mého přítele a teď mám seata.

Pokud si dobře vzpomínám, vyhrané auto jste nabourala.
To už je hodně dávno. Řidičák jsem měla krátce a přišla první kolize. Vyjížděla jsem z parkoviště a nevšimla jsem si auta, které jelo kolem. Šlo jen o plechy. Bohužel jsem to vzala tak nešťastně, že škrábanec byl po celé délce vozu. Ten samý rok jsem v zimě na namrzlé silnici dostala hodiny. Hodně nepříjemné bylo i to, když mi minulý měsíc na dálnici praskla pneumatika.

To dopadlo jak?
Naštěstí se neroztrhla, ale ušla. Předjížděla jsem auto, které najelo na drát, odhodilo ho a on se mi zapíchl do pneumatiky. Když jsem dobrzdila, pneumatika byla prázdná. Trošku to házelo, ale uřídit se to dalo.

Lucie Váchová

Jaké bude vaše další auto?
Brzy budu měnit seata za Audi A3 v bílé barvě. Ale jednou bych chtěla nějaké větší auto.

Audi se dost krade. Toho se nebojíte?
Docela ano. Auto už mi několikrát vykradli. Jednou jsem dokonce přišla o navigaci. Sice byla v přihrádce, ale zlodějům to vyšlo. Od té doby v autě nic cenného nenechávám.

Říkáte, že byste jednou chtěla větší auto. S tím však souvisí větší spotřeba. Nad tím také přemýšlíte?
Určitě. Kdybych neřešila otázku peněz, moc by se mi líbilo Porsche Caynne. Jenže s jeho spotřebou bych z něj za chvíli byla nešťastná.

Mám pocit, že Porsche Cayenne se líbí snad všem ženám. Co na něm zaujalo vás?
Je to velké a bezpečné auto, ve kterém je dobrý rozhled. A samozřejmě má krásný design.

Zmínila jste navigaci. Používáte ji?
Velmi často. Nejsem Pražák, a když mám v Praze někam dojet, zapínám ji. Hodí se i tehdy, když jedeme na hory do Francie. Přesně víte, kudy máte jet, ale i to, za jak dlouho tam budete. Určitě jsem zastánce jízdy s navigací.

Jak jste na tom s trestnými body?
I když jezdím hodně, jsem bez bodu.

A s čím máte největší problém? Rychlost, parkování, svícení...
Při přejíždění kamkoliv se snažím využít čas, který v autě trávím, takže vyřizuju hodně věci po telefonu. Sice mám handsfree sadu, ale sem tam se stane, že mě někdo na druhém konci drátu slyší špatně, takže občas telefonuju s mobilem u ucha. Jednou se mi to vymstilo a policisté mě zastavili.

Tak to byste měla dostat tři trestné body.
Když mě zastavili, bylo mi to tak líto, že jsem se rozbrečela a vyvázla jsem jen s varováním, že kdyby se to opakovalo, už bych dostala pokutu i trestné body. Policista mě nakonec ještě utěšoval.

Změnila byste na silničním zákoně něco?
Výborné by bylo, kdyby mladí řidiči od osmnácti do jedenadvaceti let museli jezdit pomaleji než ostatní. Když se kouknu na svoje začátky, nejvíckrát jsem dostala do nebezpečí jako čerstvá řidička.

Čím jezdí Lucie Váchová 

Seat Leon FR

motor

2.0 TDI
max. výkon 125 kW (170 koní)
zrychlení (0-100 km/h) 8,2 s
max. rychlost 214 km/h
prům. spotřeba 6 l/100 km
objem kufru 341 l

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.