Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidička Lucie Váchová: Jsem bez bodu

  12:00aktualizováno  12:00
V roce 2003 vyhrála soutěž Miss, dnes Lucie Váchová studuje, věnuje se modelingu a moderuje počasí v televizi. A jezdí v Seatu Leon FR.

Lucie Váchová jezdí ve žlutém Seatu Leon, ale brzy přesedlá do bílého Audi A3. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Lucie Váchová se stala tváří společnosti, která obchoduje s ojetými vozy značek Volkswagen, Audi a Seat. Součástí této spolupráce je i zapůjčení auta. "Vybrala jsem si Seata Leon FR, po kterém jsem koukala už dřív. Ale časem ho vystřídám za jiné auto od Audi a Volkswagenu," říká Váchová.

Co vás na seatu zaujalo?
Má hezký design s výrazně sportovním nádechem. Vzhledu hodně pomáhá i žlutá pastelová barva.

Máte silnější verzi s výkonem 170 koní. To byla také vaše volba?
To také záleželo na mně. Mám ráda silnější auta a tohle je tak akorát. Ročně najezdím padesát tisíc kilometrů, tak chci, abych si tu jízdu aspoň trošku užívala.

Jestliže ročně najedete 50 tisíc kilometrů, musíte řídit denně...
V autě jsem každý den. Bydlím v Příbrami, práci mám v Praze a školu v Plzni. A když k tomu přidáte ještě jízdy na přehlídky po celé republice, najeté kilometry rychle přibývají.

Jakou výbavu jste si do leonu objednala?
Kvůli pohodlí mám ráda tempomat. A v zimě oceňuji vyhřívaná sedadla.

Jaké bylo vaše první auto?
V roce 2003 jsem za první místo v soutěži Miss ČR dostala Toyotu Yaris. Na učení byla fajn, ale pak jsem se v ní trošku začala bát. Přece jen to bylo malé autíčko s nijak silným motorem. Po ní jsem si pořídila větší Toyotu Corollu, pak jsem jezdila ve Volskwagenu Passat mého přítele a teď mám seata.

Pokud si dobře vzpomínám, vyhrané auto jste nabourala.
To už je hodně dávno. Řidičák jsem měla krátce a přišla první kolize. Vyjížděla jsem z parkoviště a nevšimla jsem si auta, které jelo kolem. Šlo jen o plechy. Bohužel jsem to vzala tak nešťastně, že škrábanec byl po celé délce vozu. Ten samý rok jsem v zimě na namrzlé silnici dostala hodiny. Hodně nepříjemné bylo i to, když mi minulý měsíc na dálnici praskla pneumatika.

To dopadlo jak?
Naštěstí se neroztrhla, ale ušla. Předjížděla jsem auto, které najelo na drát, odhodilo ho a on se mi zapíchl do pneumatiky. Když jsem dobrzdila, pneumatika byla prázdná. Trošku to házelo, ale uřídit se to dalo.

Lucie Váchová

Jaké bude vaše další auto?
Brzy budu měnit seata za Audi A3 v bílé barvě. Ale jednou bych chtěla nějaké větší auto.

Audi se dost krade. Toho se nebojíte?
Docela ano. Auto už mi několikrát vykradli. Jednou jsem dokonce přišla o navigaci. Sice byla v přihrádce, ale zlodějům to vyšlo. Od té doby v autě nic cenného nenechávám.

Říkáte, že byste jednou chtěla větší auto. S tím však souvisí větší spotřeba. Nad tím také přemýšlíte?
Určitě. Kdybych neřešila otázku peněz, moc by se mi líbilo Porsche Caynne. Jenže s jeho spotřebou bych z něj za chvíli byla nešťastná.

Mám pocit, že Porsche Cayenne se líbí snad všem ženám. Co na něm zaujalo vás?
Je to velké a bezpečné auto, ve kterém je dobrý rozhled. A samozřejmě má krásný design.

Zmínila jste navigaci. Používáte ji?
Velmi často. Nejsem Pražák, a když mám v Praze někam dojet, zapínám ji. Hodí se i tehdy, když jedeme na hory do Francie. Přesně víte, kudy máte jet, ale i to, za jak dlouho tam budete. Určitě jsem zastánce jízdy s navigací.

Jak jste na tom s trestnými body?
I když jezdím hodně, jsem bez bodu.

A s čím máte největší problém? Rychlost, parkování, svícení...
Při přejíždění kamkoliv se snažím využít čas, který v autě trávím, takže vyřizuju hodně věci po telefonu. Sice mám handsfree sadu, ale sem tam se stane, že mě někdo na druhém konci drátu slyší špatně, takže občas telefonuju s mobilem u ucha. Jednou se mi to vymstilo a policisté mě zastavili.

Tak to byste měla dostat tři trestné body.
Když mě zastavili, bylo mi to tak líto, že jsem se rozbrečela a vyvázla jsem jen s varováním, že kdyby se to opakovalo, už bych dostala pokutu i trestné body. Policista mě nakonec ještě utěšoval.

Změnila byste na silničním zákoně něco?
Výborné by bylo, kdyby mladí řidiči od osmnácti do jedenadvaceti let museli jezdit pomaleji než ostatní. Když se kouknu na svoje začátky, nejvíckrát jsem dostala do nebezpečí jako čerstvá řidička.

Čím jezdí Lucie Váchová 

Seat Leon FR

motor

2.0 TDI
max. výkon 125 kW (170 koní)
zrychlení (0-100 km/h) 8,2 s
max. rychlost 214 km/h
prům. spotřeba 6 l/100 km
objem kufru 341 l

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Tajemství automobilek v ohrožení: v Kanadě unikly plány jejich továren

Ilustrační snímek

Bezpečnostní expert objevil na nezabezpečeném serveru 157 GB citlivých dat. Byly mezi nimi i plány výrobních závodů...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Najdete na iDNES.cz