Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

  14:50aktualizováno  14:50
Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli to však trvalo.

Zmatená řidička se po neúspěšných pokusech odcouvat z nebezpečné situace rozhodla přejet přes středový dělící pás.

Podle zkušeností policistů taková nepříjemnost potkává častěji opilé řidiče či seniory. Podle dopravních expertů jsou většinou silnice v Česku značené tak, že se nelze splést. Potíž bývá spíš v nesoustředěných řidičích.

Nejrizikovějšími místy, kde se může řidič splést, obzvlášť pokud dané místo nezná, jsou hodně zapletené silniční sjezdy a nájezdy. Občas není jasné, zda je silnice jedno nebo obousměrná. Ještě horší je to v noci, kdy má řidič rozhled omezen na plochu, kterou osvětlují světla jeho vozu.

Pokud omylem vjedete do protisměru, je třeba se co nejdříve dostat ke krajnici, zastavit a přemýšlet, jak se odsud dostat. Pokud se to stane na dálnici, určitě se nepokoušejte dostat k dalšímu výjezdu.

Vjet špatně do jednosměrky je velmi jednoduché ve městě. Značky bývají schované za vysokými vozidly nebo zarostlé v křoví. Jestli omylem nevjel do jednosměrky, může řidič poznat podle značek. Pokud jsou i ty umístěné napravo podél silnice otočené naopak, jedete špatně. Stejně může napovědět vodorovné značení na silnici. Vodítkem mohou být i parkující auta. Pokud stojí všechna stejným směrem, předkem naopak, měl by řidič zpozornět.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.