Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidičský dorost: premianti virtuální autoškoly i piráti silnic

  16:52aktualizováno  16:52
Agresivní jízda, hlasitá hudba a vulgární gesta za volantem. Takové jsou typické předsudky o mladých řidičích. Paradoxně však ze sobotní Autoškoly národa vyšli nejlépe právě řidiči-junioři, mezi nimiž jsem seděl v televizním studiu i já. Navzdory anketám jsme byli nejlepší. Zbývá to potvrdit na silnicích.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zatímco nejdrsnější glosy a historky přicházely od kamioňáků a taxikářů, soutěžící z řad řidičského dorostu spíše pokukovali po blonďatých hosteskách a diskutovali o dlouhých nohách Diany Kobzanové, patronky motorkářů pro sobotní večer.

Právě u motorkářů scházelo při generální zkoušce několik z nich, aby zaplnili volná místa. "Chybí nám dva motorkáři," ozývalo se z režie. "Ti se zabili někde po cestě," přilétlo bleskově od taxikářů a celý jejich sektor se začal nahlas smát. Drsňáci v kožených bundách vrhli na rozjařenou skupinu nenávistné pohledy a kroutili hlavou nad poznámkou založenou na pověsti dobrovolných dárců orgánů.

Několik podobných už vezl pětadvacetiletý sympaťák ve světlém saku, který soutěžil spolu se mnou. "Jezdím se záchrankou, rozsekaných motorkářů jsem už viděl spousty. Ale nejhorší jsou děti," dodal saniťák a otřepal se. Vyhrnul si rukáv a ukázal zježené chlupy na rukou. "Můžeš k nehodám jezdit roky, ale na tu hrůzu si nikdy nezvykneš," dodal a pokrčil rameny.

Spolu se mnou zůstal zaraženě sedět dvacetiletý suverén s melírem na hlavě. Před chvílí mi ukazoval na mobilu obrázky svého auta. Prohlížel jsem si fotky nádherného Mitsubishi Lancer EVO IX s karbonovou kapotou a ptal se, jestli s takovým autem jezdí po Praze. "Tahle kára má brutální tuning, pod kapotou vozím přes 500 koní. Musím jezdit sakra opatrně," dodal mladík s úsměvem.

Ani jeden z uvedené dvojice řidičů-juniorů nemá na kontě jediný bod. Řidič sanitky má za sebou dvouleté školení za volantem, takže ví, co si může dovolit. Mladík se závodním autem se podle svých slov naučil jezdit rozumně právě v silném voze. Při večerním přenosu jsme seděli vedle sebe a diskutovali o jednotlivých otázkách při záběrech na opilého Karla Hynka kroužícího po mosteckém polygonu.

Na čem jsme se shodli? Některé detaily nebyly v rychlém sledu otázek vůbec vidět, ale přesto se nám podařilo odpovědět správně na drtivou většinu otázek. Já udělal jedinou chybu. Nejčastější chyba účastníků Autoškoly národa ZDE.

Řidiči-junioři nakonec soutěž ve studiu vyhráli, na druhé místo poslali rozjeté kamioňáky a mohli si jít na pódium pro velký dort v podobě automobilu.

Tři čtvrtiny Čechů neumí řídit

Unikátní test Autoškola národa - čtěte ZDE

Jak je možné, že jsme vyhráli, když jsou mladí řidiči podle názoru všech ostatních těmi nejhoršími na českých silnicích (třeba i v hlasování na oficiálních stránkách Autoškoly národa)?

Slyšel jsem výmluvy starších řidičů na přílišnou rychlost, nejasné zadání a výhodu mladých při tomto testu, neboť jsou "vychováni" počítačovými hrami, kterým se testové otázky svým grafickým zpracováním velmi blížily. Výmluvy nejsou na místě, jezdíme po stejných silnicích staří i mladí. Na rozhodování se na křižovatce máme stejně málo času a stejně málo pokusů.

Pověst mladým kazí hlavně časté obrázky tragických konců cest z víkendových diskoték: auto omotané kolem stromu, bezvládná těla uvnitř vozu a alkohol v krvi všech zúčastněných. Sobotní výsledky testu virtuální autoškoly by mohly být nadějí, že podobné záběry se budou objevovat čím dál méně. Vyhráli jsme virtuálně, buďme nejlepší i ve skutečnosti...

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.