Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řídil jsem i transportér

  16:59aktualizováno  16:59
Zpěvák Kamil Střihavka byl dlouhá léta věrný opelům. To už je ale minulost. Jako první zákazník v České republice si totiž pořídil off-road pocházející z jihu korejského poloostrova - Ssang Yong Rexton.

Na vůz stále ještě vonící novotou je někdejší představitel postavy Ježíše v úspěšném muzikálu Jesus Christ Superstar velmi pyšný.

"Jsem z toho auta nadšený. A můžu říct, že když jedu po městě, tak se za ním chlapi otáčejí jako za ženskou. Vůbec se jim nedivím," říká Kamil Střihavka, jenž v současné době se skupinou B.S.P. obráží letní rockové festivaly.

Ssang Yong Rexton není váš první off-road. Co vás k nim táhne?

Jsem na ně vysazený z několika důvodů. Za prvé bydlím v Teplicích a často dojíždím do Prahy. Taky jezdím po celé republice a na silnicích už jsem bohužel viděl spoustu rakví. Proto chci mít něco bezpečného. Na silnici je velká džungle.

A ty další důvody?

Tak to je pořádný kufr. Mám doma tři ženský a psa. S těmi, když mám vyrazit na víc než tři dny, je pomalu potřeba mít ještě přívěs. No a nesmím zapomenout ani na pohodlí. Když má člověk za sebou dlouhou štreku a potom ho čeká ještě koncert, tak pohodlí ocení.

A proč korejský Ssang Yong?

Nejdřív mi ho doporučil jeden známý, který má prodejnu na Českobudějovické. Trochu jsem pátral a přišel jsem na to, že off-roady Ssang Yong mají čtyřicetiletou tradici. Ve východní Evropě to není moc známá značka, ale ve světě normálně jede. Navíc, jak jsem viděl tohle auto, tak jsem se do něj zamiloval. Je krásné a má i skvělý dieselmotor od Mercedesu o objemu 2,7 litru s výkonem skoro sto sedmdesát koní.

Co na koupi tak velkého auta říkala vaše manželka?

Ona neřídí, takže je jí to v podstatě jedno. Když jedu s ní, tak mě spíš napomíná, protože jsem romantik, který se rád kochá okolím. Navíc při cestě z Prahy do Teplic se v určitý okamžik otevře celé Středohoří, což je strašně krásné. To je asi moje jediná řidičská vada. Jinak věřím, že jsem dostatečně zkušený řidič, který se poutá pásy a rozsvěcuje světla, jakmile usedne za volant.

A co barva: jako rocker upřednostňujete černou?

Každému autu sluší jiná barva. Já dám na design a ani mi není jedno, jakou má auto barvu. Rextona jsem na vlastní oči viděl ve třech barvách a černá mi z toho vyšla nejlíp.

Zmínil jste závody. Co jste jezdil?

Nejprve Fiesta Cup a později Octavia Cup. Kromě toho, že jsem si splnil klukovské sny, zjistil jsem, že i auta mají své hranice, za které nemůžete jít. Díky tomu jsem se na silnici hodně zklidnil.

Jakých úspěchů jste dosáhl?

První rok jsem býval na chvostu, neměl jsem zkušenosti; ale mám doma pár věnců a pohárů, takže to nikdy nebylo tak, abych byl jen do počtu. Vždycky jsem závodil a bojoval.

Na co všechno máte řidičák?

Na všechno kromě autobusu.

A jak se vám dělaly papíry na náklaďák?

V pohodě. Horší to bylo s traktorem a přívěsem. Jednou jsem s ním najel na nějaký mostík tak blbě, že jsem ho celý zablokoval. Instruktor mě vyhodil a fakt asi hodinu to z toho mostu dostával. Sranda byla i s obrněným transportérem.

Prosím?

Na vojně jsem jezdil s OT 64, což je obrněný transportér. To byla velká škola. Na něm jsem se naučil couvat na zrcátka, což u nás v ulici umím asi nejlíp. Nedávno jsem za to od souseda dostal dokonce poklonu.

Vraťme se k tomu transportéru. To zní zajímavě...

No, pár zážitků s ním bylo. Třeba když jsme se vraceli z cvičení. Protože jsme předtím jen popojížděli v lese, byl jsem nevybouřený a chtěl jsem si zkusit, kolik to na silnici pojede. Když jsem tam měl "naloženo" asi sto třicet, předjel jsem celou kolonu včetně velitele v gazíku přes dvě plný čáry. Dostal jsem čtrnáct dní natvrdo (smích).

Jindy byl chemický poplach, během něhož musíte mít na hlavě tu hnusnou gumovou masku. Z "otéčka" nebylo bůhví jak vidět normálně, natož v té masce. No, a jelikož okolo pobíhali lidi a já je nechtěl přejet, tak jsem ji strhl a dostal jsem dalších čtrnáct dnů.

Řídil jste pak ještě něco velkého?

Pak už ne. Snad jen když jsem hrál s kapelou Motorband, tak jsem občas zaskočil za řidiče skříňové avie. Tam to někdy bylo taky dost divoké. Jednou jsme strašně dlouho předjížděli žigulíka, celá kapela řvala, já jsem doslova stál za volantem, a když jsem ho konečně udělal, tak všichni skandovali, že jsem nejlepší. Tehdy nám ale bylo dvacet.

Měl jste nějakou autonehodu?

Kdysi jsem jednu vážnější měl. Zavinil jsem ji hlavně já sám. Protože jsem neměl moc peněz, tak jsem tenkrát udělal tu blbost, že jsem koupil ojeté gumy. Jel jsem z koncertu, pršelo, auto se roztočilo, pak přišel náraz do sloupu a dveře spolujezdce mi přistály kousek od hlavy. Od té doby jezdím bez nehod.

Dobře si vás dokážu představit na motorce. Nemáte ji v garáži?

Bohužel ne. Už od patnácti si říkám, že až budu velký, tak si motorku pořídím. Viděl bych to na harleye, na němž se budu pomalu projíždět a kochat hezkým okolím...

ROCKER S KYTAROU Na korejské novince automobilky Ssang Yong si Kamil Střihavka pochvaluje i prostorný kufr

Autoři:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.