Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Řídili jsme passat s tříválcem o výkonu 163 koní. Má hlas wartburgu

Downsizing, tedy zmenšování objemu motoru při zachování výkonu, je zaklínadlem motorářů dneška. Pod kapotu passatu se tak v laboratořích Bosche dostal experimentální tříválec s turbem a nebývalým výkonem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

humanitární bombardér havel

5. 8. 2011 2:09
tomu ale bude klesat hodnota přímo raketově

přetěžování materiálu malého motůrku bude extrémní a těžko si někdo takové auto pořídí ze druhé ruky v bazaru

0 0
možnosti

Antonín, topič

30. 6. 2011 10:00
Super,

přední zmrvená náprava se nebude měnit co 50 tis ale jen co 100 tis ;-D

0 0
možnosti

GandalfXP

29. 6. 2011 15:51
nic převratného

Motory s obdobným objemem a výkonem jsou u motorek zcela běžné. Je zde ale otázka životnosti. Pokud motorka ujede 120 tis. km za dobu své životnosti tak to stačí. Jestli ale bude životnost motoru v autě podobná (tedy taky cca 120 tis km) a to motor v autě tahá nepoměrně větší zátěž, je to velmi špatné a velmi to degraduje celé auto.

0 0
možnosti

Antonín, topič

30. 6. 2011 10:32
Re: nic převratného

U motorek to ženou otáčkama, tady jinak.

0 0
možnosti

HrubesaMares

29. 6. 2011 14:06
HLAS ??

ono to ma hlasivky?

0 0
možnosti

mlčanlivý boban

28. 6. 2011 7:59
Ešte by ma zaujímala životnosť týchto kelímkov od hamánka

:-(

0 0
možnosti

Lánik

27. 6. 2011 23:46
realita

Motory z vysavače mají sice dobré papírové vlastnosti, ale pokud člověk jezdí aby nebyl brzdou provozu, tak je třeba hodnoty spotřeby násobit 2 nebo i 3 a pak se veškerá pozitiva ztrácí, nemluvě o údržbě po konci záruky, zlatý velkoobjemový americký motor, bez tureb a podobných sraček, jejichž oprava i u 5 let starého auta převýší hodnotu vozu.

2 0
možnosti

Deph

29. 6. 2011 10:54
Re: realita

Mám takový pocit, že dnes, při honbě za úsporou, lidé nějak blbnou. V jednoduchosti je síla. Nedávno jsem nechal likvidovat auto Opel Vectra 1,6l z roku 1991 a to proto, že se opakovaně objevil problém se startérem a jelikož kastle už rezla v lemech zadních blatníků a v prazích, nechtělo se mi už do opravy. Jinak ale údržba levná, opravy rychlé a když odhlédnu od startéru jezdil dobře a spolehlivě. Jsem zvědavej, jak budou dnešní auta vypadat za 20 let provozu. Teď jezdím sockou a taxíkem ;-)

0 0
možnosti

superkutil

27. 6. 2011 23:33
Je to 4-takt nebo 2-takt?

Podle fotek je to na 4-takt moc složitý. Kdysi existoval 2-takt s odděleným mazáním a předřazeným přeplňováním. To by takový výkon umožňovalo. http://www.carmotor.cz/magazin/pages/Ricardo-24SIGHT-dvoutakt-zije,600.html

0 0
možnosti

persona-non-grata 2

28. 6. 2011 7:21
Re: Je to 4-takt nebo 2-takt?

2 taktní motor s odděleným mazáním se dělal minimálně pro motorky. A moc se neosvědčil :-/

0 0
možnosti

MIR80

27. 6. 2011 22:31
Obavam se

aby nebyl dopad podobny jako treba v pripade elektrickeho rucniho naradi, kde se vyrobci predhani,kdo doda vyssi vykon, ale pri zachovani snesitelne hmotnosti a velikosti. Pak jsou ruzne casti dimenzovany na hrane unosnosti a zivotnost toho vyrobku je rapidne kratsi. Jsem zvedav, zda tyhle predopovane motory budou mit i zivotnost v radech statisicu kilometru jako klasicke atmo diesly, eventuelne benziny

0 0
možnosti

Qíteček

27. 6. 2011 22:43
Re: Obavam se

Proč tohle vlastně dělaj? To už neumí solidní atmosférický motor?

0 0
možnosti

pteryx

27. 6. 2011 22:25
třeba to bude dobrý

vždycky je otázka jaký je poměr životnost / cena. Výkon jistě "stačí". Když je ten motor lehčí, tak by mohl vyjít levnější, navíc ten benál začíná lézt nepěkně do peněz, tak se o tom dá uvažovat.

0 0
možnosti

Mrkef.

27. 6. 2011 22:34
Re: třeba to bude dobrý

záleží asi dost na tom,co si každý představí pod pojmem STAČÍ :-P

Když někomu stačí jezdit po dálnici 90km/h,tak to pak stačí ;-)

Někomu 140km/h,tak ti stačí 7 - 10l/100km 1 osoba + plný kufr,jinak to rozmezí je dáno kopcovitostí trasy a o ustálenosti rychlosti nemá smysl psát vůbec :-)

0 0
možnosti

Hondra

27. 6. 2011 19:57
Válce

Proč mají všichni tendenci ořezávat počty válců?Sudý počet je vždy lepší pro chod a vyvážení motoru.Snižování objemu chápu, ale tohle opravdu ne.Aby to nakonec nedopadlo že dostaneme do motoru jeden válec o objemu 1,2 litru.

0 0
možnosti

Lukke-Luk

27. 6. 2011 20:13
Re: Válce

Protože 4 válce na objem 1.2 je zkrátka moc a 2 zase málo.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...