Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

  15:09aktualizováno  15:09
Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu mobilních nabíjecích stanic pro elektromobily. Služba bude zpočátku sloužit firemním vozovým parkům a platformám pro sdílení aut, které ve svých flotilách mají vozy na elektřinu.

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo. | foto: Škoda Auto

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta rychle dostane na požadované místo. Disponuje kapacitou 16,8 kWh a energii z něj lze do běžného typu elektromobilu přenést za čtyři hodiny, a to až na úroveň osmdesáti procent dobití.

Nyní jezdí podle odhadu Škody jen v Praze až tisíc elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě. S uvedením prvních elektrických modelů Škoda na trh v roce 2019 lze očekávat jejich výrazný nárůst. První elektromobil Škody bude vycházet z modelu Citigo, dále je v plánu elektrické SUV na bází konceptu Vision E. Vedle toho bude k mání hybridní Superb. Více o plánech Škody v oblasti elektromobility čtěte zde.

„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ uvedla vedoucí DigiLabu Jarmila Plachá.

Nabíjecí rikša má v testovací fázi sloužit firmám, které mají ve flotile elektroauta. V budoucnu se počítá s rozšířením pro soukromé uživatele elektromobilů.

Fotogalerie

V Česku je přes 200 dobíjecích stanic, z toho je zhruba polovina rychlonabíjecích. Do konce roku 2019 má být v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a devět středně rychlých nabíjecích bodů (Více čtěte zde).

Škoda Auto DigiLab je centrum Škody pro nové služby a aplikace. Firma je koncipována jako rychle reagující startup v oblasti informatiky a zkoumá a vyvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. Mezi hlavní úkoly Škoda Auto DigiLabu patří výměna zkušeností s externími inovátory.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Najdete na iDNES.cz