Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řím miluje maličké smarty

aktualizováno 
Jen v samotném italském hlavním městě Římě je víc malých automobilů Smart než v celé Francii.
Jen v samotném italském hlavním městě Římě je víc malých automobilů Smart než v celé Francii. Říká to Sandro Bufacchi, majitel firmy ABC Micromax, která je výhradním koncesionářem vozítek zmíněné značky pro středoitalské regiony Lazio a Umbria.

Sandro Bufacchi má po ruce čísla: od roku 1998 se ve věčném městě prodalo 14 tisíc vozidel Smart a očekává se, že do konce roku jich přibude dalších osm tisícovek. Sedm procent produkce směřuje na břehy Tibery. Dva a půl metru dlouhý vůz je však hitem v celé zemi - během prvních dvou měsíců roku 2001 si Italové koupili téměř 3700 kusů. Zpočátku to pro smart zavánělo fiaskem: měl nedostatečnou stabilitu, příliš tvrdé pérování, přehnaně vysokou cenu... Továrna pozastavila výrobu a inženýři Mercedesu zasáhli. Změnili paletu barev, zlepšili interiér i komfort a naopak cenu srazili dolů, i když smart ani dnes není levný. "Od začátku jsem sázel na úspěch smartu v Římě," tvrdí Sandro Bufacchi. "Římané se v autech vyznají a hledí hodně kupředu. Ocenili kvalitu, bezpečnost, vyspělou techniku a především výhodu při hledání místa ke stání." Své udělala i reklama - ze smartu se stal do jisté míry symbol. Kupují ho mladí manažeři, elegantní dámy středního věku i studenti univerzit. V úzkých ulicích Říma se dosud nejvíc prosadily mopedy a skútry, jichž ve městě jezdí přes půl milionu, ale smart konkuruje. "Nejlevnější moped stojí pět milionů lir (zhruba pět tisíc německých marek - pozn. red.) a luxusní skútry jsou někdy za 12 až 14 milionů lir. Nejlevnější smart koupíte za 16 milionů lir," vypočítává jednadvacetiletá Alessandra Boniová. "Přitom smart je pohodlnější, jistější a dělá mnohem lepší dojem. Mohu s ním jet do kina či v létě k moři a vím, že ho určitě zaparkuji." Devětačtyřicetiletý obchodní zástupce Carlo Franchi doplňuje: "Pro lidi, kteří musí - podobně jako já - neustále jezdit po Římě, smart znamená méně stresu. Má automatickou převodovku, snadno se s ním parkuje a hbitě kličkuje chaotickým římským provozem... Trochu mi připomíná mládí, když jsem začínal s Fiatem 500. S tím si člověk také mohl dělat, co chtěl. Škoda, že už ho automobilka nevyrábí. Smart má ale velkou výhodu v tom, že jezdím pohodlně v klimatizované kabině a bez hluku. Mercedes měl geniální nápad." Smart se v Itálii nabízí ve 13 verzích se třemi odlišnými motory a dvěma typy karoserií. Největším hitem je kabriolet s elektricky ovládanou střechou a s turbodieselovým motorem. Stojí 27 milionů lir.

Autor je zpravodajem ČTK v Římě
Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.