Blázniví Švýcaři předvedli nudnou městskou krabičku, ve které se stojí

aktualizováno 
Švýcarské designérské studio Rinspeed, které je známé svými doslova šílenými kreacemi, ukázalo obrázky na první pohled nudného přibližovadla. Vozítko nazvané Micromax je v podstatě jednoduchá krabička. Ovšem jen do chvíle, než nahlédnete do interiéru.

Rinspeed Micromax | foto: Rinspeed

Rinspeed Micromax má být další z mnoha představ o tom, jak by mělo vypadat ideální vozítko do městského provozu. Tentokrát jde o auto, které má nahradit běžné vozy taxi nebo různé mikrobusy rozvážející pasažéry třeba z hotelů.

Elektromobil s délkou pouhých 3,6 metru nevypadá na první pohled nijak bláznivě, jeho tvary jsou jednoduché a postrádají typickou šílenost kreací Rinspeedu. Ovšem v interiéru, to je jiná. O lecčem napovídá už extrémní výška auta 2,2 metru. Díky ní totiž mohou pasažéři v autě cestovat ve stoje. Ovšem nejde o přepravu typu "mastná tyč".

Rinspeed Micromax

Pro každého z trojice cestujících i řidiče je totiž připraveno zvláštní opěradlo s jakýmsi polo-sedákem. Tak nějak podobně si zřejmě představuje létání ve stoje také šéf letecké společnosti Ryanair Michale O'Leary. Pozice pasažérů vypadá asi podobně, jako když se ve stoje opřete o zábradlí nebo si sednete na nižší parapet u okna. Hlavně řidiči to asi moc příjemné nebude.

Kromě posádky zbývá ve voze ještě dostatek místa třeba pro kočárek nebo pořádnou hromadu kufrů, takže jako taxík se zdá být takové auto ideální. K dispozici je i lednička a kávovar, takže si posádka může cestu zpříjemnit konzumací nápoje nebo drobného občerstvení.

Rinspeed má micromax představit jako funkční studii v březnu na svém domácím autosalonu v Ženevě.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Autonomní auta přijíždějí, budeme v nich spát a užívat si sex

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

V Česku má do konce roku 2022 vzniknout testovací polygon automobilky BMW pro samořiditelné vozy. Německá automobilka...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Najdete na iDNES.cz