Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blázniví Švýcaři předvedli nudnou městskou krabičku, ve které se stojí

aktualizováno 
Švýcarské designérské studio Rinspeed, které je známé svými doslova šílenými kreacemi, ukázalo obrázky na první pohled nudného přibližovadla. Vozítko nazvané Micromax je v podstatě jednoduchá krabička. Ovšem jen do chvíle, než nahlédnete do interiéru.

Rinspeed Micromax | foto: Rinspeed

Rinspeed Micromax má být další z mnoha představ o tom, jak by mělo vypadat ideální vozítko do městského provozu. Tentokrát jde o auto, které má nahradit běžné vozy taxi nebo různé mikrobusy rozvážející pasažéry třeba z hotelů.

Elektromobil s délkou pouhých 3,6 metru nevypadá na první pohled nijak bláznivě, jeho tvary jsou jednoduché a postrádají typickou šílenost kreací Rinspeedu. Ovšem v interiéru, to je jiná. O lecčem napovídá už extrémní výška auta 2,2 metru. Díky ní totiž mohou pasažéři v autě cestovat ve stoje. Ovšem nejde o přepravu typu "mastná tyč".

Rinspeed Micromax

Pro každého z trojice cestujících i řidiče je totiž připraveno zvláštní opěradlo s jakýmsi polo-sedákem. Tak nějak podobně si zřejmě představuje létání ve stoje také šéf letecké společnosti Ryanair Michale O'Leary. Pozice pasažérů vypadá asi podobně, jako když se ve stoje opřete o zábradlí nebo si sednete na nižší parapet u okna. Hlavně řidiči to asi moc příjemné nebude.

Kromě posádky zbývá ve voze ještě dostatek místa třeba pro kočárek nebo pořádnou hromadu kufrů, takže jako taxík se zdá být takové auto ideální. K dispozici je i lednička a kávovar, takže si posádka může cestu zpříjemnit konzumací nápoje nebo drobného občerstvení.

Rinspeed má micromax představit jako funkční studii v březnu na svém domácím autosalonu v Ženevě.





Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.