Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blázniví Švýcaři předvedli nudnou městskou krabičku, ve které se stojí

aktualizováno 
Švýcarské designérské studio Rinspeed, které je známé svými doslova šílenými kreacemi, ukázalo obrázky na první pohled nudného přibližovadla. Vozítko nazvané Micromax je v podstatě jednoduchá krabička. Ovšem jen do chvíle, než nahlédnete do interiéru.

Rinspeed Micromax | foto: Rinspeed

Rinspeed Micromax má být další z mnoha představ o tom, jak by mělo vypadat ideální vozítko do městského provozu. Tentokrát jde o auto, které má nahradit běžné vozy taxi nebo různé mikrobusy rozvážející pasažéry třeba z hotelů.

Elektromobil s délkou pouhých 3,6 metru nevypadá na první pohled nijak bláznivě, jeho tvary jsou jednoduché a postrádají typickou šílenost kreací Rinspeedu. Ovšem v interiéru, to je jiná. O lecčem napovídá už extrémní výška auta 2,2 metru. Díky ní totiž mohou pasažéři v autě cestovat ve stoje. Ovšem nejde o přepravu typu "mastná tyč".

Rinspeed Micromax

Pro každého z trojice cestujících i řidiče je totiž připraveno zvláštní opěradlo s jakýmsi polo-sedákem. Tak nějak podobně si zřejmě představuje létání ve stoje také šéf letecké společnosti Ryanair Michale O'Leary. Pozice pasažérů vypadá asi podobně, jako když se ve stoje opřete o zábradlí nebo si sednete na nižší parapet u okna. Hlavně řidiči to asi moc příjemné nebude.

Kromě posádky zbývá ve voze ještě dostatek místa třeba pro kočárek nebo pořádnou hromadu kufrů, takže jako taxík se zdá být takové auto ideální. K dispozici je i lednička a kávovar, takže si posádka může cestu zpříjemnit konzumací nápoje nebo drobného občerstvení.

Rinspeed má micromax představit jako funkční studii v březnu na svém domácím autosalonu v Ženevě.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Najdete na iDNES.cz