Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rinspeed Senso: Citlivka ze Švýcarska

  16:01aktualizováno  16:01
Nejbláznivější nápady automobilových snílků přijíždí na autosalony ze Švýcarska. Od Franka Rinderknechta a jeho firmy Rinspeed už jsme se dočkali auta, které umí plavat a létat, ropní magnáti už šetří na pravděpodobně nejdražší SUV na světě: Chopster. Už jen chybělo auto, které si ohlídá, jestli máte "všech pět pohromadě".

Do Paříže se pánům od Rinspeedu moc nechtělo, raději vyčkali na automobilové hody, které se každou  zimu konají v Ženevě.

Na domácí půdě se představí se studií, které má podle představ svých tvůrců zaútočit na všech pět smyslů - Rinspeed Senso.

***

sense =  anglicky smysl, cit, intuice

***

Ve spolupráci s materiálovými mágy od firmy Bayer postavili auto, které sice na první pohled vypadá jako dětská hračka, ale pod bleděmodrým kabátem je ukryto množství senzorů, které dbají na to, aby se řidič v sensu cítil co nejlépe.

Senso si biometrickými čidly, pocházejícími z laboratoří univerzit v Curychu a Innsbrucku, řidiče přeměří a vytvoří tu správnou atmosféru pro řízení.

Rinspeed Splash

Auto, ryba, nebo pták?... čtěte ZDE

K vytvoření té správné atmosféry napomáhá speciální film, pokrývající interiér vozu. Elektroluminiscenční fólie reguluje intenzitu světla v interiéru.

Auto pozná jestli máte melancholicky ospalou náladu, nebo z vás agresivita přímo odkapává. Podle toho změní osvětlení. Inženýři Rinspeedu tak chtějí přispět ke snížení nehodovosti, pramenící z únavy nebo agresivity řidiče.

Rinspeed Senso musí být samozřejmě také ekologický. Stejně jako autu-rybě-ptákovi jménem splash nevoní "švýcarské citlivce" benzin, ale pochutnává si na zemním plynu.

Rinspeed Chopster

Cayennský pepř na druhou...čtěte ZDE

Motor z Porsche Boxsteru S umí senso "rozdovádět" až na rychlost 250 km/h, 300 newtonmetrů kroutícího momentu přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka.

Rinspeed Chopster sice automobilový svět viděl už v létě loňského roku, naživo na velkém autosalonu jej Frank Rinderknecht a jeho tým představí poprvé společně se studií senso.

Šestisetkoňové monstrum postavené na základě Porsche Cayenne může být vaše za 325 tisíc euro.

Rinspeed Senso v číslech

Délka

4475 mm

Šířka 

1820 mm

Výška

1200 mm

Rozvor

2415 mm

Rozchod kol vpředu

1595 mm

Rozchod kol vzadu

1560 mm

Světlá výška

~ 120 mm

"Suchá" hmotnost 

1385 kg

Maximální rychlost 

250 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

cca 5.9 s

Motor

Porsche Boxster S

Objem

3179 cm³

Počet válců/ventilů

6/24

Max. výkon

 250 k (184 kW) 
   při 6200 ot/min

Max. kroutící moment

300 Nm při 4600 ot/min 

Převodovka

šestistupňová manuální

Karoserie

ocelový rám, kompozitové panely

Počet míst

3

Brzdy přední/zadní

kotoučové 298mm/292mm

Podvozek

vpředu i vzadu náprava typu McPherson

Pneumatiky vpředu/vzadu 

235/35-19 / 255/35-19

Ve spolupráci s materiálovými mágy od firmy Bayer postavili auto, které sice na první pohled vypadá jako dětská hračka, ale pod bleděmodrým kabátem je ukryto množství senzorů, které dbají na to, aby se řidič v sensu cítil co nejlépe.

Auto pozná jestli máte melancholicky ospalou náladu, nebo z vás agresivita přímo odkapává. Podle toho změní osvětlení. Inženýři Rinspeedu tak chtějí přispět ke snížení nehodovosti, pramenící z únavy nebo agresivity řidiče.

Rinspeed Senso musí být samozřejmě také ekologická. Motor z Porsche Boxsteru S spaluje zemní plyn.

Na domácí půdě se Rinspeed poprvé představí se studií, které má podle představ svých tvůrců zaútočit na všech pět smyslů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.