Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rinspeed Splash - auto, ryba, nebo pták?

  10:39aktualizováno  10:39
Spíše než jako zvíře libující si ve všech živlech Země, vidí švýcarští "vynálezci" Rinspeed Splash jako nářadí zvláštního agenta jeho veličenstva. Novou hračku, namísto stávajícího Aston Martinu si údajně přál už pod stromeček.

Nová stvůra od Rinspeedu ale není pouhým plácnutím do vody, jak by název napovídal.

Rinspeed Splash se podle prohlášení automobilky může pochlubit světovým primátem - je prvním automobilem na světě, kterým může jeho řidič jezdit, létat i plavat.

Nekonvenční automobil sportovního střihu tak vstupuje do světa tří živlů, žádná překážka pro něj ale není nepřekonatelná.

Fantazie a vynalézavost pana Franka M. Rinderknechta - Švýcara který si rád plní své sny je, jak vidno nezdolná.

 

Délka 3760 mm (4125 mm ve vodě)
Šířka 1865 mm (3990 mm ve vodě)
Výška

1230 mm

Rozvor

2345 mm

Váha

825 kg

Kříženec pakobylky a formule požírá, jak už jsme ostatně u švýcarské miniautomobilky zvyklí, zemní plyn (CNG). Motor o objemu 750 ccm ze sebe, neznámo odkud, vydoluje 140 koní výkonu! Přeplňovaný dvouválec rozjede splash až na dvoustovku na silnici, osmdesátikilometrovou rychlost ve vodě a přibližně na padesátku ve vzduchu.

Nedozvěděli jsme se však, kde má pilot-řidič-kapitán splash parkovat. Rinspeedu ještě zbývá dovynalézt cosi mezi garáží, hangárem a dokem.

Novou hračku ála James Bond můžete okukovat na Ženevském autosalonu. Těšíte se na dobu, kdy vašim dětem bude něco podobného parkovat u domu?

Technická data

Motor

Weber MPE 750 Turbo

Objem

750 ccm

počet válců/ventilů

2/4

výkon kW/koní

103/140 při 7000 ot/min

Max. toč. moment

150 Nm při 3500 ot/min

Převodovka

manuální šestistupňová

Max. rychlost 200 km/h (80 km/h ve vodě)
Akcelerace

0 - 100 km/h za 5,9 s.

Rinspeed Splash má výfuk Remus.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.