Diskuze

Riziko na silnici: pomalé stáří a rychlé mládí

Jsou dva typy rizikových řidičů - pomalí, starší lidé a mladí, příliš rychlí řidiči. Která z těchto dvou skupin je horší? Vědci z Univerzity Johna Hopkinse v USA zjistili, že mladí, rychlí řidiči ve věku do 20 let bourají až čtyřikrát častěji než průměrný řidič.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Hansus

22. 4. 2007 9:02
Reakční doba.

S přibývajícím věkem roste čas, neboli reakční doba, za kterou musí řidič po spatření něčeho nepřípustného v dopravním provozu zareagovat sešlápnutím pedálu brzdy. Mladý řidič může mít tento čas cca 0,3 sec., řidič ve věku okolo 60 let mohl by mít tento čas cca 0,6 sec. Při rychlosti 72 km/hod. to dělá 6 m, a to by mohlo být i hodně.

0 0
možnosti

IQ

11. 10. 2005 16:20
znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Znacka HlavnI  je zbytecna. Podle meho procesu mysleni, jsem na "hlavni" dokud neprijedu na vedlejsi : trojuhelnik, stopka, svetla. Nebezpeci vidim v tom, ze zaregistrujete znacku hlavni, a jste si jisti ze jste na hlavni. Vlevo u silnice  pristaly norsky husy a ridic na ne cumi, prehlidne znacku ze hlavni konci a kdyz prijede na vidlicku, ma v hlave zaregistrovano ze je stale na hlavni a zbytek si muzete domyslet.  V pripade ze by znacka hlavni neexistovala,  kdyz prijedete na vidlicku a i  kdyz jste prehlidli znacku davej prednost, rozum vam automaticky napovi: davej bacha, zpomal, hlidej trafik.  Kdo ma na trojuhelniku prednost, muze byt oznaceno primo v trojuhelniku. Pro sychra 100 metru pred trojuhelnikem znacka vedlejsi vjizdi na hlavni, a na hlavni cestu dat ceduli ze se blizi napojeni vedlejsi
0 0
možnosti

davexx

12. 10. 2005 7:56
Re: znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Obávám se, že Vaše interpretace významu dopravních značek je poněkud nepřesná. Křižovatka buď je a nebo není osazena dopravními značkami a podle toho se v ní jezdí.
0 0
možnosti

iuos

11. 10. 2005 9:19
hmm
jen si dovolím upozornit na skutečnost, že ta čísla v bílym kruhu ohraničený červenou kružnicí jsou MAXIMÁLNÍ povolenou rychlostí, nikoli doporučenou - ta vypadá poněkud jinak
0 0
možnosti

Corwin_x

11. 10. 2005 10:59
Re: hmm
No vidis, a ja si vzdycky myslel, ze ve vyhlasce chybi jeden veledulezity paragraf: Pred vsema znackama, predpisama a znacenim ma prednost zdravy mozek a logicke uvazovani...
0 0
možnosti

r-man

11. 10. 2005 1:55
To je sila
No to jsem ani necekal, to snad neni vubec mozny...ctete diskusi na strance 2 o tom, jak "je normalni nesledovat znacky"....ty kraaaaaaavo to je mazec, ty lidi nemaji co delat na silnicich!!!
0 0
možnosti

davexx

11. 10. 2005 9:19
Re: To je sila
Řidič samozřejmě značky sledovat musí a taky na ně musí reagovat. Dneska už naštěstí není více než dvě značky na jednom sloupu, ale vzpomeňme, jak byly před takovými dvacíti lety běžné značky s podsvícením (takové ty skleněné vypukliny) a bývaly na sloupu veřejného osvětlení klidně šest pod sebou, to byl nářez. Jedna švédská studie říká, že řidič nemá šanci vnímat značky časteji než jednou za půl minuty jízdy, takže ty lesy značek jsou místy úplně k ničemu. Je zajímavé, že v británii na značky téměř nenarazíte a přesto to tam funguje.
0 0
možnosti

Josef

10. 10. 2005 20:37
BRNO
Asi patřím ke střední, nebo středně starší části řidičů. Jezdím denně, a že by v Brně jezdilo mládí rychle  tak to  nevím. Vím jen, že naprostá většina, bez ohledu na věk, pohlaví řidičů v autech cenových relací nad milion neumí dát blinkr, neví, že přerušovaná čára oddělující dva jízdní pruhy neslouží jako vodítko mezi koly, neví, že na zelenou se jede a na červenou stojí a neví, že žluté značení má přednost před bílým. A ještě jeden postřeh z Brna - městská policie se nepoutá, klasická policie ano, ale "city polic" jsou "profící" kteří nemusí :-))))))
0 0
možnosti

Marcela

11. 10. 2005 12:08
Re: BRNO
to v Praze neumí dát blinkr ani řidiči Š105 , favoritů, fabek ......v ceně auta to není
0 0
možnosti

spartaman

10. 10. 2005 17:19
Scéna jak z hororu
A nejlepší je, když pár takových šneků dojede něco velkého a bojí se to i na pohodovém úseku předjet. Navíc se shoufujou a jedou v metrových rozestupech za tím kamionem nebo co to je, takže když pak přijede zezadu někdo rychlejší, tak musí buď svorně za nima (což je opravdu velmi příjemné     ) nebo vzít celý ten štrůdl najednou, což je nebezpečné     . To bych vždycky vyletěl z kůže. Grrrrrrr!!!!!!!!
0 0
možnosti

3AAA

10. 10. 2005 20:46
Re: Scéna jak z hororu
Jo to je přesně ono.Jede za sebou tak 7 aut a všichni spokojeně 70-kou. To se mi "svírá kudla v kapse",když to tak je.A pak se diví,že je někdo předjel,když jedou tak famózně a předpisově......
0 0
možnosti

vymrzovač

10. 10. 2005 15:34
blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Naše vláda přece rozhodla,že budeme svěží až do 63 let! Když můžeme makat do 63,tak proč najednou někdo píše,že senioři ztrácí pozornost,jsou pomalejší a blablabla kdovíco ještě? A nebo budeme jezdit do rachoty na kolečkovejch židlích?
0 0
možnosti

AdeShabe

10. 10. 2005 16:48
Re: blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Aby ses ještě nedivil
0 0
možnosti

Corwin_x

10. 10. 2005 15:14
Rada...
Vsichni tady pisou, ze nejdulezitejsi je jezdit bez dozoru. Ja s tim souhlasim. Jenom mi poradte, jak mam k tomu dokopat pritelkyni. Jezdi zasadne se mnou, a kdyz ji nutim, aby jela sama tak jde radsi pesky nebo jede sockou. Pritom kdyz jedu s ni, tak se porad certi, ze ji za neco nadavam... (Ono kdyz reknete "Poustej spojku pomalu..." jednou, 2x, 3x...a podesaty uz jenom zarvete "kur*a himl krater poustej tu %&*#$@@@$% spojku pomalu!!!" a problem je na svete)
0 0
možnosti

cleanup

10. 10. 2005 15:21
Re: Rada...
Nesmis rict ani slovo, proste se udrzet a mlcet. Jak vidis, je to stejne zbytecny, jen jste oba vynervovani
0 0
možnosti

jiri

10. 10. 2005 11:35
blond
být blond není barva vlasů----- to je stav mysly
0 0
možnosti

Brundi

10. 10. 2005 11:41
Re: blond
Hned jsem si to myslela, ze budes blondak! ;-)
0 0
možnosti

Silvik

10. 10. 2005 9:43
Řidič
Řidičák jsem si vyzvedla před měsícem, byl vymodlený :-)) Pořád mi dělá ale problémy dělat více věci najednou, jako třeba brzdit, podřazovat, točit volantem a ještě kontrolovat kam jedu, ach jo. Můžete mi někdo říct jak dlouho mi ta koordinace nepůjde. Jinak řídím ráda, strach nemám a s rychlostí to nějak nepřeháním.
Tak se mějte a klidou jízdu přeju
0 0
možnosti

Brundi

10. 10. 2005 9:59
Re: Řidič
Silvik, chvili. ;-) Ale musis jezdit, jezdit a jezdit. Mne to zacalo jit od te doby, co jsem zacala jezdit sama. Prestala jsem byt nervozni z otcovskeho dozoru vedle me, ktery trpel, jen co jeho auto vydalo nejaky jen trochu mene obvykly zvuk. Chvilemi jsem se bala, ze se udusi neb prestaval dychat... ;-) Pokud to neprehanis s rychlosti, tak za chvili uz budes jezdit tak, ze se vedle tebe nebude bat ani tvuj instruktor. ;-) Jinak muj ridicak byl taky vymodleny a dneska jezdim lip nez treba muj pritel. Ale pssst, nerad to slysi. ;-)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!