Diskuze
Riziko na silnici: pomalé stáří a rychlé mládí
Děkujeme za pochopení.
Hansus
Reakční doba.
S přibývajícím věkem roste čas, neboli reakční doba, za kterou musí řidič po spatření něčeho nepřípustného v dopravním provozu zareagovat sešlápnutím pedálu brzdy. Mladý řidič může mít tento čas cca 0,3 sec., řidič ve věku okolo 60 let mohl by mít tento čas cca 0,6 sec. Při rychlosti 72 km/hod. to dělá 6 m, a to by mohlo být i hodně.
IQ
znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Znacka HlavnI je zbytecna. Podle meho procesu mysleni, jsem na "hlavni" dokud neprijedu na vedlejsi : trojuhelnik, stopka, svetla. Nebezpeci vidim v tom, ze zaregistrujete znacku hlavni, a jste si jisti ze jste na hlavni. Vlevo u silnice pristaly norsky husy a ridic na ne cumi, prehlidne znacku ze hlavni konci a kdyz prijede na vidlicku, ma v hlave zaregistrovano ze je stale na hlavni a zbytek si muzete domyslet. V pripade ze by znacka hlavni neexistovala, kdyz prijedete na vidlicku a i kdyz jste prehlidli znacku davej prednost, rozum vam automaticky napovi: davej bacha, zpomal, hlidej trafik. Kdo ma na trojuhelniku prednost, muze byt oznaceno primo v trojuhelniku. Pro sychra 100 metru pred trojuhelnikem znacka vedlejsi vjizdi na hlavni, a na hlavni cestu dat ceduli ze se blizi napojeni vedlejsidavexx
Re: znacky jsou vysledek prehazovacu papiru, kteri nejsou schopni domyslet situaci do konce
Obávám se, že Vaše interpretace významu dopravních značek je poněkud nepřesná. Křižovatka buď je a nebo není osazena dopravními značkami a podle toho se v ní jezdí.iuos
hmm
jen si dovolím upozornit na skutečnost, že ta čísla v bílym kruhu ohraničený červenou kružnicí jsou MAXIMÁLNÍ povolenou rychlostí, nikoli doporučenou - ta vypadá poněkud jinakCorwin_x
Re: hmm
No vidis, a ja si vzdycky myslel, ze ve vyhlasce chybi jeden veledulezity paragraf: Pred vsema znackama, predpisama a znacenim ma prednost zdravy mozek a logicke uvazovani...r-man
To je sila
No to jsem ani necekal, to snad neni vubec mozny...ctete diskusi na strance 2 o tom, jak "je normalni nesledovat znacky"....ty kraaaaaaavo to je mazec, ty lidi nemaji co delat na silnicich!!!davexx
Re: To je sila
Řidič samozřejmě značky sledovat musí a taky na ně musí reagovat. Dneska už naštěstí není více než dvě značky na jednom sloupu, ale vzpomeňme, jak byly před takovými dvacíti lety běžné značky s podsvícením (takové ty skleněné vypukliny) a bývaly na sloupu veřejného osvětlení klidně šest pod sebou, to byl nářez. Jedna švédská studie říká, že řidič nemá šanci vnímat značky časteji než jednou za půl minuty jízdy, takže ty lesy značek jsou místy úplně k ničemu. Je zajímavé, že v británii na značky téměř nenarazíte a přesto to tam funguje.Josef
BRNO
Asi patřím ke střední, nebo středně starší části řidičů. Jezdím denně, a že by v Brně jezdilo mládí rychle tak to nevím. Vím jen, že naprostá většina, bez ohledu na věk, pohlaví řidičů v autech cenových relací nad milion neumí dát blinkr, neví, že přerušovaná čára oddělující dva jízdní pruhy neslouží jako vodítko mezi koly, neví, že na zelenou se jede a na červenou stojí a neví, že žluté značení má přednost před bílým. A ještě jeden postřeh z Brna - městská policie se nepoutá, klasická policie ano, ale "city polic" jsou "profící" kteří nemusí :-))))))Marcela
Re: BRNO
to v Praze neumí dát blinkr ani řidiči Š105 , favoritů, fabek ......v ceně auta to neníspartaman
Scéna jak z hororu
A nejlepší je, když pár takových šneků dojede něco velkého a bojí se to i na pohodovém úseku předjet. Navíc se shoufujou a jedou v metrových rozestupech za tím kamionem nebo co to je, takže když pak přijede zezadu někdo rychlejší, tak musí buď svorně za nima (což je opravdu velmi příjemné ) nebo vzít celý ten štrůdl najednou, což je nebezpečné . To bych vždycky vyletěl z kůže. Grrrrrrr!!!!!!!!3AAA
Re: Scéna jak z hororu
Jo to je přesně ono.Jede za sebou tak 7 aut a všichni spokojeně 70-kou. To se mi "svírá kudla v kapse",když to tak je.A pak se diví,že je někdo předjel,když jedou tak famózně a předpisově......vymrzovač
blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Naše vláda přece rozhodla,že budeme svěží až do 63 let! Když můžeme makat do 63,tak proč najednou někdo píše,že senioři ztrácí pozornost,jsou pomalejší a blablabla kdovíco ještě? A nebo budeme jezdit do rachoty na kolečkovejch židlích?AdeShabe
Re: blbost!vědátoři ať jdou do háje!
Aby ses ještě nedivilCorwin_x
Rada...
Vsichni tady pisou, ze nejdulezitejsi je jezdit bez dozoru. Ja s tim souhlasim. Jenom mi poradte, jak mam k tomu dokopat pritelkyni. Jezdi zasadne se mnou, a kdyz ji nutim, aby jela sama tak jde radsi pesky nebo jede sockou. Pritom kdyz jedu s ni, tak se porad certi, ze ji za neco nadavam... (Ono kdyz reknete "Poustej spojku pomalu..." jednou, 2x, 3x...a podesaty uz jenom zarvete "kur*a himl krater poustej tu %&*#$@@@$% spojku pomalu!!!" a problem je na svete)cleanup
Re: Rada...
Nesmis rict ani slovo, proste se udrzet a mlcet. Jak vidis, je to stejne zbytecny, jen jste oba vynervovanijiri
blond
být blond není barva vlasů----- to je stav myslyBrundi
Re: blond
Hned jsem si to myslela, ze budes blondak! ;-)Silvik
Řidič
Brundi
Re: Řidič
Silvik, chvili. ;-) Ale musis jezdit, jezdit a jezdit. Mne to zacalo jit od te doby, co jsem zacala jezdit sama. Prestala jsem byt nervozni z otcovskeho dozoru vedle me, ktery trpel, jen co jeho auto vydalo nejaky jen trochu mene obvykly zvuk. Chvilemi jsem se bala, ze se udusi neb prestaval dychat... ;-) Pokud to neprehanis s rychlosti, tak za chvili uz budes jezdit tak, ze se vedle tebe nebude bat ani tvuj instruktor. ;-) Jinak muj ridicak byl taky vymodleny a dneska jezdim lip nez treba muj pritel. Ale pssst, nerad to slysi. ;-)Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....