Diskuze
IT odborníci varují: průmysloví roboti automobilek se dají hacknout
Děkujeme za pochopení.
M54i85r31e49k 49G93a78j16e84r
Urcite se o tohle zajimaji vojenske sfery. Poskodit vyrobu protivnika bude obzvlaste dulezite v prvni fazi valky.
P29a66v19e26l 90K71u35d56r53n31a
Ceska koruna je kryta usilim operatoru na vyrobnich linkach. Ale hacknout se daji. Prikazy "Skolka v dosahu MHD", "Nemecka prumerna mzda za dvojnasobek produkce v porovnani s nemeckym standardem", nebo "lidsky pristup k vyrobnim silam", ci "60 hodin tydne staci". Na ty ostatni, co uz emigrovali, to ale uz nefunguje.
M95i48c52h91a47l 79H55a80u38f
Mohli by ve Škodovce hacknout roboty, aby začaly zase do aut montovat motory místo servomotorů do sekaček :-)
R46a65d54e67k 87H78o76d88a19ň
Problém není v tom že "se dají hacknout". Problém je v tom, že při snaze dělat vše "online", být "connected" atd. se prostě do zařízení cpou technologie, o kterých dotyční buď ví pendrek, nebo tam úmyslně cpou nejlevnější krámy aby se ušetřilo. A na nějakou bezpečnost či zabezpečení se dlabe. Důvod je prostý: náklady na "problémy" jdou jen zřídkakdy na vrub výrobce, většinou to má dopad spíš na majitele.
Důsledek je, že nejen že se leccos dá hacknout, ale i že se třeba věci vzájemně ruší. Takže meteostanice komunikující s čidlem na 433 MHz v rámci "ceny" neřeší vůbec že by tam mohla být jakákoli jiná, a tak jsou dnes v sídlištích nepoužitelné. Sporttester se vám občas zase "napojí" na hrudní pás kolemběžícího běžce. Tady o nic nejde, máte v pytli statistiku, ale jsou daleko horší případy - snaha "kontrolovat" auto přes internet končící např. https://www.wired.com/2016/08/jeep-hackers-return-high-speed-steering-acceleration-hacks/ nebo https://www.wired.com/2015/05/possible-passengers-hack-commercial-aircraft/
K44a26r61e18l 13N70o71v39o78t91n86y
Uh, asi jsem naivni, ale cekal bych, ze takovato zarizeni budou mit vlastni sit zcela oddelenou od internetu. Ale asi jsem naivni :-(.
L44u82b22o61š 12H74o16l43í39k
Ve většině případů to tak fungovalo. S rozvojem outsourcování a přenosu údržby na externí firmy nebo na centrálu (a požadavkem na servis téměř 24/7) se většina zařízení už bez vzdálené správy neobejde - ale rozhodně to není neřešitelný problém.
M11a68r47t97i76n 47Š10i74m98e31k
Je to dáno leností a snahou ušetřit, když už centrální správu takových zařízení, tak na LAN nepřipojenou k internetu, už i u VLAN bych se cukal
M47a24r82t26i22n 36V69y86s44k81o29c18i10l
VLAN je snad zaklad, ne? Uz jen proto, aby kdejaky hejhula z PC nemohl ovlivnovat provoz VoIP telefonu a tak, ne? Hlavne VLAN nerika, jestli se do ni da dostat z internetu, z jakych adres a tak. Hlavne jde o to, ze diky vlan se treba opravar svareciho automatu vubec nedostane (a ani o nich nevi) k serverum, tel. uzstrednam apod. A to je snad dobre, ne?
O62s92k92a63r 53B91r64u22n72a
"Problémem je to, že ovladače robotů jsou napojeny na internet" - to je zajímavá teze. Roboty se zabývám pěknou řádku let a roboty ABB znám velmi dobře. Ovladač, který by byl připojen na internet jsem nikdy neviděl. Pokud je tím ovladačem myšlen řídící průmyslový počítač, tak připojení na internet nebývá běžné ani účelné. Ale, jak známo, pokud někdo chce, jde to. Pokud někdo připojí robot na internet tak, aby byl přístupný zvenčí, patří mu to. Pokud ovšem máte představu o běžné topologii korporátních sítí, k nimž takový robot bývá spíše připojen, uznáte, že tak jednoduché, jak se píše v článku, to není. Připadá tak v úvahu spíše útok uvnitř organizace než zvenčí prostřednictvím internetu. A svou roli samozřejmě hraje velice běžné nevyužití existujících možností zabezpečení systému robotu, protože to přináší určitý diskomfort.
K43a58r17e74l 77N63o40v64o69t96n40y
Diky, rikal jsem si, ze to asi nebude uplne bezna praxe mit tyhle stroje za kdovikolik milionu jentak vystrcene do celeho sveta...
Z57d54e72n61ě65k 10S35t42o86d71o60l19a
V naší firmě roboty na internet připojené nemáme, i když to umožňují.
No a jako další past máme data na 3,5" nosičích. Dnešní hackeři už nebudou vědět k čemu to slouží a jak se to používá
M84a15r82t83i56n 81Š43i18m73e80k
Disketové pole z 5,25" disket
F33r18a46n57t16i55s78e21k 32C77h52o18m29a41t
Myslim, ze by se konecne prokazalo zapojeni ruskych hackeru. Teda kdyby roboti v americkem Fordu zacaly vyrabet Moskvice.
P53a66v32e35l 11J81e49ř23á16b92e57k
A nebo v Rusku v Kamazu americké tahače.
J57i79ř23í 24E95r48b79e90n
Jinak řečeno, namísto třiceti skutečných technologů-znalců přímo v tom výrobním závodě bude mít taková firma pět dálkových programátorů-technologů v okrese, dvě externí programátorské firmy pro bezpečnost sítě z jiného kraje, databázové specialisty v Indii, úložiště dat v Africe a management v USA.
Ale ve skutečnosti budou všechny problémy na místě řešit jen dvojice zbylých uhoněných reálných ajťáků a čtveřice zbylých uhoněných reálných technologů, kteří jediní o tom provoze něco budou vědět...
Jo a všechny je bude řídit nově vzniklý pětičlenný tým pro štíhlou výrobu.
M37i56c62h76a36e40l 91L49ö85f25f25e76l84m51a86n13n
složený z manažerů kteří žádný stroj v životě neviděli a na počítači umí poslat mail a udělat prezentaci.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!