Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

IT odborníci varují: průmysloví roboti automobilek se dají hacknout

Jen malá změna nastavení může mít katastrofální následky. Firma Trend Micro si na dálku pohrála s nastavením robota společnosti ABB.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

M54i85r31e49k 49G93a78j16e84r

11. 5. 2017 15:43

Urcite se o tohle zajimaji vojenske sfery. Poskodit vyrobu protivnika bude obzvlaste dulezite v prvni fazi valky.

0 0
možnosti
Foto

Ceska koruna je kryta usilim operatoru na vyrobnich linkach. Ale hacknout se daji. Prikazy "Skolka v dosahu MHD", "Nemecka prumerna mzda za dvojnasobek produkce v porovnani s nemeckym standardem", nebo "lidsky pristup k vyrobnim silam", ci "60 hodin tydne staci". Na ty ostatni, co uz emigrovali, to ale uz nefunguje.:-)

0 0
možnosti
MH

M95i48c52h91a47l 79H55a80u38f

10. 5. 2017 22:07

Mohli by ve Škodovce hacknout roboty, aby začaly zase do aut montovat motory místo servomotorů do sekaček :-)

6 0
možnosti
RH

R46a65d54e67k 87H78o76d88a19ň

10. 5. 2017 16:22

Problém není v tom že "se dají hacknout". Problém je v tom, že při snaze dělat vše "online", být "connected" atd. se prostě do zařízení cpou technologie, o kterých dotyční buď ví pendrek, nebo tam úmyslně cpou nejlevnější krámy aby se ušetřilo. A na nějakou bezpečnost či zabezpečení se dlabe. Důvod je prostý: náklady na "problémy" jdou jen zřídkakdy na vrub výrobce, většinou to má dopad spíš na majitele.

Důsledek je, že nejen že se leccos dá hacknout, ale i že se třeba věci vzájemně ruší. Takže meteostanice komunikující s čidlem na 433 MHz v rámci "ceny" neřeší vůbec že by tam mohla být jakákoli jiná, a tak jsou dnes v sídlištích nepoužitelné. Sporttester se vám občas zase "napojí" na hrudní pás kolemběžícího běžce. Tady o nic nejde, máte v pytli statistiku, ale jsou daleko horší případy - snaha "kontrolovat" auto přes internet končící např. https://www.wired.com/2016/08/jeep-hackers-return-high-speed-steering-acceleration-hacks/ nebo https://www.wired.com/2015/05/possible-passengers-hack-commercial-aircraft/

5 0
možnosti
KN

Uh, asi jsem naivni, ale cekal bych, ze takovato zarizeni budou mit vlastni sit zcela oddelenou od internetu. Ale asi jsem naivni :-(.

1 0
možnosti
LH

Ve většině případů to tak fungovalo. S rozvojem outsourcování a přenosu údržby na externí firmy nebo na centrálu (a požadavkem na servis téměř 24/7) se většina zařízení už bez vzdálené správy neobejde - ale rozhodně to není neřešitelný problém.

3 0
možnosti

Je to dáno leností a snahou ušetřit, když už centrální správu takových zařízení, tak na LAN nepřipojenou k internetu, už i u VLAN bych se cukal

0 0
možnosti
MV

VLAN je snad zaklad, ne? Uz jen proto, aby kdejaky hejhula z PC nemohl ovlivnovat provoz VoIP telefonu a tak, ne? Hlavne VLAN nerika, jestli se do ni da dostat z internetu, z jakych adres a tak. Hlavne jde o to, ze diky vlan se treba opravar svareciho automatu vubec nedostane (a ani o nich nevi) k serverum, tel. uzstrednam apod. A to je snad dobre, ne?

2 0
možnosti
OB

"Problémem je to, že ovladače robotů jsou napojeny na internet" - to je zajímavá teze. Roboty se zabývám pěknou řádku let a roboty ABB znám velmi dobře. Ovladač, který by byl připojen na internet jsem nikdy neviděl. Pokud je tím ovladačem myšlen řídící průmyslový počítač, tak připojení na internet nebývá běžné ani účelné. Ale, jak známo, pokud někdo chce, jde to. Pokud někdo připojí robot na internet tak, aby byl přístupný zvenčí, patří mu to. Pokud ovšem máte představu o běžné topologii korporátních sítí, k nimž takový robot bývá spíše připojen, uznáte, že tak jednoduché, jak se píše v článku, to není. Připadá tak v úvahu spíše útok uvnitř organizace než zvenčí prostřednictvím internetu. A svou roli samozřejmě hraje velice běžné nevyužití existujících možností zabezpečení systému robotu, protože to přináší určitý diskomfort.

18 0
možnosti
KN

Diky, rikal jsem si, ze to asi nebude uplne bezna praxe mit tyhle stroje za kdovikolik milionu jentak vystrcene do celeho sveta...

1 0
možnosti
ZS

V naší firmě roboty na internet připojené nemáme, i když to umožňují.

No a jako další past máme data na 3,5" nosičích. Dnešní hackeři už nebudou vědět k čemu to slouží a jak se to používá;-D

11 0
možnosti

Disketové pole z 5,25" disket ;-D

2 0
možnosti
FC

Myslim, ze by se konecne prokazalo zapojeni ruskych hackeru. Teda kdyby roboti v americkem Fordu zacaly vyrabet Moskvice.

11 0
možnosti
PJ

A nebo v Rusku v Kamazu americké tahače.

0 0
možnosti
Foto

J57i79ř23í 24E95r48b79e90n

10. 5. 2017 0:50

Jinak řečeno, namísto třiceti skutečných technologů-znalců přímo v tom výrobním závodě bude mít taková firma pět dálkových programátorů-technologů v okrese, dvě externí programátorské firmy pro bezpečnost sítě z jiného kraje, databázové specialisty v Indii, úložiště dat v Africe a management v USA.

Ale ve skutečnosti budou všechny problémy na místě řešit jen dvojice zbylých uhoněných reálných ajťáků a čtveřice zbylých uhoněných reálných technologů, kteří jediní o tom provoze něco budou vědět...

Jo a všechny je bude řídit nově vzniklý pětičlenný tým pro štíhlou výrobu. ;-)

18 0
možnosti
ML

složený z manažerů kteří žádný stroj v životě neviděli a na počítači umí poslat mail a udělat prezentaci.

14 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!