Diskuze

Robotická auta se musí ještě hodně učit. Ve městech jsou zatím marná

Jak se robotická auta vypořádají s cyklisty a chodci? Vědci v Nizozemí našli ideální místo pro zátěžový test: křivolaké úzké uličky starého Delftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Umělá inteligence nemůže zvítězit nad přirozenou blbostí.

0 0
možnosti

snad spíše naopak ne? Vítězství ji nedá moc práce.

0 0
možnosti

Stacilo by, aby roboticka auta bezchybne zvladala jizdu po dalnicich. Tech par kilometru po meste uz dojede clovek.

0 0
možnosti

Každý den zabijí lidští řidiči 3.500 lidí (včetně sebe) a nikoho to moc nevzrušuje. Stačí, když se robotická auta dostanou na 2.000 denně a budou o mnoho lepší, než lidé. To nebude problém.

1 2
možnosti

Řidič který se zabije (popř. zabije někoho jiného) je příčina nehody (/viník), a vzhledem k trestu absolutnímu ho již trestat nelze. Počítač který někoho zabije sice potrestat nelze, ale jeho tvůrce ano.

Nelze to tedy stavět na stejnou úroveň. Pro robotické auto bude fatální i situace, kdy zabije 10krát méně lidí než lidští řidiči. Nestačí se dostat na stejnou úroveň, musí být prostě výrazně vyšší. Mimojiné i proto, že nehody kde počítač nebyl viník ale účastník nehody jsou medializované (přičemž po identických nehodách kde je účastníkem/viníkem řidič v médiích neštěkne pes)

0 0
možnosti

Otáčí hlavu za blížícím se vozem? Pak to znamená, že ho viděl a počká, až přejede.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/roboticka-auto-autonomni-vyzkum-ridic-znameni-fl4-/automoto.aspx?c=A180201_112859_automoto_fdv

Tak to hodne stesti mili soudruzi... Uz se mi kolikrat stalo, ze ridic, ktery mi mel dat prednost se rozhledl, podival se primo na me na hlavni a rozjel se...

2 0
možnosti

A do třetice bych dodal, že mě bude úplně stačit, když na dálnici předám řízení autopilotovi a budu si moct dát dvacet nebo mrknout na film. Počítač mě následně upozorní, že sjíždíme a já řízení zase převezmu.

2 0
možnosti

J90a12n 46D89l92o64u55h84ý

6. 2. 2018 8:42

Tak to fungovat NIKDY nebude ;-) Nikdy si nebudete moct jako obsluha stroje dat dvacet nebo koukat na film ;-)

0 2
možnosti

A dodal bych, že ve městě má řešit provoz MHD a ne autonomní flotila aut.

0 1
možnosti

J66a46n 35D51l68o89u69h24ý

6. 2. 2018 8:44

Budoucnost je v individualni doprave, staci sledovat lidi, jak pouzivaji auto v mistech, kde nejsou umele zhorsovany podminky pro provoz aut.

2 1
možnosti

Ten argument závodním cyklistou mi přijde humorný. Na běžných silnicích je zakázáno závodit, takže závodní cyklisté tam nemají co dělat.

0 0
možnosti

P52e40t29r 36B68á41č42a

5. 2. 2018 20:06

Trapna utopie a sen svatecnich ridicu.

3 0
možnosti

Urcite je to sen majitelu taxisluzeb a akcionaru Uberu. A ti maji dohromady tolik penez, ze ten sen uskutecni.

0 0
možnosti

To, ze roboticke auto zvladne jizdu po mnohych americkych mestech, silnicich a dalnicich, ale nezvladne jizdu v holandskem nebo italskem meste, to neni problem toho robotickeho auta, ale tech evropskych mest. I kdyby totiz vyvojari vyresili jizdu po Praze, tak muzete dal argumentovat proti tim, ze stejne nezvladnou jizdu po Atenach nebo Bombaji.

0 2
možnosti

Ne to není problém evropských měst, ale auta, protože když místo autonomního auta přivezu Američana tak to zvládne

2 0
možnosti

Mám obavy z toho, že zejména někteří chodci a cyklisté si po nástupu autonomních aut budou myslet, že najednou mohou přecházet kdykoliv a kdekoliv, protože auto přece zastaví, že z jejich strany nastane jakási dopravní anarchie. Jenomže fyzikální limity platit nepřestanou...

Co se týká chování závodního cyklisty popsaného v článku, tak takhle dává znamení o změně směru jízdy (jestli se to tak dá nazvat) jen sebevrah, protože zdvižení prstů na řidítkách nemůže rozpoznat ani většina řidičů.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...