Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinné stilo přijíždí

  21:39aktualizováno  21:39
Očekávaný Fiat Stilo Multi Wagon přichází na český trh. Zákazníky osloví především variabilitou interiéru a rozumnou cenou. Navíc kupci, kteří budou dostatečně rychlí jej pořídí výhodněji.
Fiat Stilo Multi Wagon

Fiat Stilo Multi Wagon | foto: Petr Pavlík

Poslední karosářská varianta osloví potenciální zájemce nejen prostorným interiérem, ale také  výbavou a množstvím praktických detailů, které zvyšují užitnou hodnotu vozu.

Namátkou jmenujme například samostatné vyklápění okna pátých dveří nebo možnost nezávislého posouvání zadních sedadel až o 160 mm.

Základní linie vozu přímo navazují na stávající tří a pětidveřové modely, oproti nim je však Multi Wagon se svými 1570 mm podstatně vyšší (o 95 mm respektive 45 mm).

Díky tomu dokáže posádce nabídnout nadprůměrné pohodlí v oblasti hlavy i na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor při zachování standardní pozice zadní lavice však zůstává na průměru třídy, 510 litrů respektive 1480 litrů se sklopenými sedačkami.

Na druhou stranu je dobře přístupný a oproti konkurenci nemusíte kvůli uložení menších předmětů otevírat celé páté dveře. Stiskem tlačítka jednoduše vyklopíte pouze sklo pátých dveří.

Od začátku bude nabízen se dvěma zážehovými a stejným počtem vznětových motorů. Základ nabídky představuje známá pohonná jednotka 1,6 o výkonu 76 kW, s nímž Stilo MW sprintuje na stovku za 11,4 sekundy a dokáže uhánět až 183 km/h.

My jsme se svezli s vozem poháněným motorem o objemu 1,8 litru s 98 kW výkonu. Ta v současnosti představuje vrchol nabídky, přičemž zrychlení za 10,8 sekundy a maximální rychlost 200 km/h dokáže oslovit i sportovněji založené řidiče. Motor se ochotně vytáčí, což dává najevo i působivou zvukovou kulisou.

Pokud vás zajímá hlavně nízká spotřeba, můžete vybírat mezi pohonnými jednotkami založenými na technologii common rail, obě o shodném objemu 1,9.

Slabší disponuje 59 kW, druhý motor je o 26 kW výkonnější. Vzhledem ke shodné spotřebě je pravděpodobné že pro zájemce o diesel bude atraktivnější silnější verze, ta dosáhne rychlosti 100 km/h za 11,2 sekundy a pojede maximální rychlostí až 190 km/h.

Časem se však nový "kombík" od Fiatu dočká i mnohem zajímavější pohonné jednotky z dílny sesterské Alfy Romeo.

Pod kapotu stila příjde, mimo jiné, novinka 1,9 JTD 16V Multijet s výkonem 103 kW. Kladete-li důraz hlavně na cenu, pak si můžete počkat na nejslabší jednotku 1,4 16V s výkonem 67 kW (90 koní).

Nabídka bezpečnostních prvků je poměrně rozsáhlá, ovšem za většinu z nich si zájemci, s výjimkou nejvyšší verze výbavy Dynamic, musí notně připlatit.

V základní verzi Fiat Stilo Multi Wagon nabízí jen dva airbagy a protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD doplněný o mechanický urychlovač brzdného účinku.

Nejvyšší model zájemce osloví ještě čtyřmi bočními a dvěma okenními airbagy, elektronickým stabilizačním systémem ESP, elektronickým brzdovým asistentem i xenonovými světly.

Zkrátka bezpečnost bude záviset jen na peněžence zákazníka.

Standardní a doplňková výbava se příliš neliší od nabídky pro dosavadní karosářské verze. Z nadstandardních prvků jmenujme například detektory deště, automatické rozsvěcení světel, dělené střešní okno Sky Window, parkovací čidlo či autorádio podporující MP3. 9

Zákazníci, kteři si tuto novinku koupí ještě během tohoto čtvrtletí, pak ve standardní nabídce všech vozů najdou šest airbagů a mlhovky. budou

Autoři: ,


Témata: Alfa Romeo, Fiat

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz