Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinné stilo přijíždí

  21:39aktualizováno  21:39
Očekávaný Fiat Stilo Multi Wagon přichází na český trh. Zákazníky osloví především variabilitou interiéru a rozumnou cenou. Navíc kupci, kteří budou dostatečně rychlí jej pořídí výhodněji.
Fiat Stilo Multi Wagon

Fiat Stilo Multi Wagon | foto: Petr Pavlík

Poslední karosářská varianta osloví potenciální zájemce nejen prostorným interiérem, ale také  výbavou a množstvím praktických detailů, které zvyšují užitnou hodnotu vozu.

Namátkou jmenujme například samostatné vyklápění okna pátých dveří nebo možnost nezávislého posouvání zadních sedadel až o 160 mm.

Základní linie vozu přímo navazují na stávající tří a pětidveřové modely, oproti nim je však Multi Wagon se svými 1570 mm podstatně vyšší (o 95 mm respektive 45 mm).

Díky tomu dokáže posádce nabídnout nadprůměrné pohodlí v oblasti hlavy i na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor při zachování standardní pozice zadní lavice však zůstává na průměru třídy, 510 litrů respektive 1480 litrů se sklopenými sedačkami.

Na druhou stranu je dobře přístupný a oproti konkurenci nemusíte kvůli uložení menších předmětů otevírat celé páté dveře. Stiskem tlačítka jednoduše vyklopíte pouze sklo pátých dveří.

Od začátku bude nabízen se dvěma zážehovými a stejným počtem vznětových motorů. Základ nabídky představuje známá pohonná jednotka 1,6 o výkonu 76 kW, s nímž Stilo MW sprintuje na stovku za 11,4 sekundy a dokáže uhánět až 183 km/h.

My jsme se svezli s vozem poháněným motorem o objemu 1,8 litru s 98 kW výkonu. Ta v současnosti představuje vrchol nabídky, přičemž zrychlení za 10,8 sekundy a maximální rychlost 200 km/h dokáže oslovit i sportovněji založené řidiče. Motor se ochotně vytáčí, což dává najevo i působivou zvukovou kulisou.

Pokud vás zajímá hlavně nízká spotřeba, můžete vybírat mezi pohonnými jednotkami založenými na technologii common rail, obě o shodném objemu 1,9.

Slabší disponuje 59 kW, druhý motor je o 26 kW výkonnější. Vzhledem ke shodné spotřebě je pravděpodobné že pro zájemce o diesel bude atraktivnější silnější verze, ta dosáhne rychlosti 100 km/h za 11,2 sekundy a pojede maximální rychlostí až 190 km/h.

Časem se však nový "kombík" od Fiatu dočká i mnohem zajímavější pohonné jednotky z dílny sesterské Alfy Romeo.

Pod kapotu stila příjde, mimo jiné, novinka 1,9 JTD 16V Multijet s výkonem 103 kW. Kladete-li důraz hlavně na cenu, pak si můžete počkat na nejslabší jednotku 1,4 16V s výkonem 67 kW (90 koní).

Nabídka bezpečnostních prvků je poměrně rozsáhlá, ovšem za většinu z nich si zájemci, s výjimkou nejvyšší verze výbavy Dynamic, musí notně připlatit.

V základní verzi Fiat Stilo Multi Wagon nabízí jen dva airbagy a protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD doplněný o mechanický urychlovač brzdného účinku.

Nejvyšší model zájemce osloví ještě čtyřmi bočními a dvěma okenními airbagy, elektronickým stabilizačním systémem ESP, elektronickým brzdovým asistentem i xenonovými světly.

Zkrátka bezpečnost bude záviset jen na peněžence zákazníka.

Standardní a doplňková výbava se příliš neliší od nabídky pro dosavadní karosářské verze. Z nadstandardních prvků jmenujme například detektory deště, automatické rozsvěcení světel, dělené střešní okno Sky Window, parkovací čidlo či autorádio podporující MP3. 9

Zákazníci, kteři si tuto novinku koupí ještě během tohoto čtvrtletí, pak ve standardní nabídce všech vozů najdou šest airbagů a mlhovky. budou

Autoři: ,


Témata: Alfa Romeo, Fiat


Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.