Diskuze

Rodinný stěhovák: Jak se osvědčil Ford Mondeo?

Chystáte se koupit ojetý Ford Mondeo? Přečtěte si zkušenosti tří řidičů s různými generacemi tohoto oblíbeného modelu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kutil

26. 3. 2007 13:25
Kvalita Ford

Měl jsem Mondeo 1.8 16V 85kW kombi r.v. 2000 (MK II) a nyní mám Mondeo 2.2TDCI 114kW kombi r.v. 2007 (MK V) a pokud tyto dva vozy srovnám, tak kvalita vozů je srovnatelná, ale vnitřní vybavení a elektronika v KM V je na úrovni Passata před 6ti lety. Nový vůz je vnitřně menší jak starý, je z něj horší výhled, je těžší a tak hůře mění směr, stále se kýve (asi moderní zadní náprava), má menší otvor do kufru, horší ergonomii ovládacích prvků a neodpovídá prodejní ceně. Lituji toho, že jsem MK II prodal. MK II (Mondeo do roku 2000) považuji za mnohem povedenější jak verze od roku 2000. MK II je pohodlný prostorný a vděčný koráb s dostatkem místa na sedadlech a obrovským kufrem (není problém spaní 2 osob). Kufr má velký nakládací otvor a zcela rovnou plochu. V mnoha parametrech převyšuje Mondea po roce 2000. Jako ojetina je velmi dobře dostupný za slušnou cenu. R^

0 0
možnosti

kutil

26. 3. 2007 14:34
Re: Kvalita Ford

Abych MK V jen nehaněl, tak motor 2.2TDCI je velmi pružný, schopný běhat v rozsahu 1500-4000ot. s tím, že zátah nastává ve 1750ot. a uvadá v 3500ot. Vůz má mnoho drobností které usnadňují život (automatické zatmívání zrcátka, dešťový senzor, couvací asistent, podsvícení prostoru pod nohy a z boku vozu, automatické zavírání oken, vyhřívaná sedadla, dvojité zámky, xenony, ESP, ASR, EDS). Pro chování vozu na silnici jsou tyto věci nepodstatné a pro pohodlí a jízdu bez únavy je lepší MK II. MK V přenáší vibrace do interiéru a výrazné zatlumení interiéru zkresluje hovor za jízdy. Zadní náprava dorovnávající chování vozu na silnici způsobuje, že se auto stále hýbe do boku. Pro plynulou a pohodlnou jízdu je vhodnější MK II. Je z něj lepší výhled, lépe sedí a jeho pohyby se dají předvídat. Je nižší a proto se tak nenaklání a lépe se dávají věci do kufru. Také vnější kliky dveří u MK II jsou příjemnější. MK II je americký koráb, MK V je německý hybrid snažící se podobat Passatu.

0 0
možnosti

QuuQ

8. 3. 2007 19:27
TDCi

Pisatel druhé zkušenosti naprosto pochopitelně naříká na dluk od TDDi, ale naprosto nechápu proč do stejného pytle hází i TDCi. Nutno podotknout že zvuk TDCi je proti koncernovým (rozuměj VW) TDI PD šepot květin... A to opravdu vím o čem mluvím...

0 0
možnosti

Láos

2. 3. 2007 15:38
Ford Mondeo 1,8 TD

Nedavno jsem si koupil Ford Mondeo a jsem s nim spokojeny. Jen mi na zadnim kole u spolujezce neco boucha a nevim co s tim. Byl jsem na testu tlumicu a ty mam dobry. Byl jsem v STK na testu podvozku a nic. Tak nevim.

Nema nekdo podobny problem??? Dik Lada :-/

0 0
možnosti

mirek

2. 3. 2007 18:49
Re: Ford Mondeo 1,8 TD

Mám vzpomínku starou 10 let, co jsem kupoval svoji V6 kombi a měl jsem tenkrát stejný problém. Bouchalo to jako vymlácený závěs. Tenkrát jsem s tím byl v rámci garance několikrát ve "značkovém" servisu, dělali s tím psí kusy ale bouchalo pořád. Už jsem byl rozhodnut auto vrátit, no pak jsem byl na návštěvě u svého otce, ten si lehl pod auto a ošahával co se dalo. Najednou to měl-je tam blbě umístěný benzínový filtr, na takovém kousku plechu a klepe do podlahy. Stačilo tam nacpat kus molitanu a byl pokoj. Nevím, jak to je teť u nových modelů, ale odhaduji  to na to samé.

0 0
možnosti

zoran

2. 3. 2007 13:05
Mám

mondeo jako služební auto a opravdu s ním nejsem spokojen,neustále se sere elektrika,servis naprosto nemožnej,všechno jim trvá,forda bych si koupil tak možná transita.

0 0
možnosti

Martin

2. 3. 2007 7:08
Mondeo vs. Octavia

Tenhle rok budu menit svuj dosluhujicici vuz a rozhoduji se mezi sedanem Fordem Mondeo 1.8 16V Core a Octavii 1.6 MPI oba bych kupoval mirně jeté do +- 40tis/km a s cenou cca 350tis,ročně najezdim asi 15000km takze palivo benzin je idealni..jaky vuz vybrat s ohledem na spolehlivost motoru a kvality auta? Jen dodam že se zn.Škoda jsem celkem spokojen,ale do nove fabie jako do maleho vozu bych nechtěl jit.. 

0 0
možnosti

Peppe

2. 3. 2007 8:17
Re: Mondeo vs. Octavia

Pokud máš všech 5 pohromadě je volba jasná. Nevidím jediný důvod proč kupovat předraženou plečku z MB s 1,6 MPI..... Svez se Fordem, sedni si na zadní sedadla, pro jistotu si vem s sebou metr a neni o čem!

0 0
možnosti

P800

1. 3. 2007 20:43
Moje zkušenost..

Jezdím vozem Ford Mondeo 2.0 TDDi, r.v. 2002, najeto cca 160 tis. Zatím žádný závažný problém, ovšem motor tohoto vozu je šílenost. Hluk jako od traktoru, škubatura (jsme tři se stejnými modely a stejnými problémy), prostě hnus. Mechanici od Forda tvrdí, že to tak prostě je.. pro mě, který jsem na tento motor přecházel z Mazdy 626 2.5i V6 to byl šok, z kterého se dosud nemohu vzpamatovat. Ovšem podvozek je skvělý, skvělý, výborný, kavlita v pohodě. Příště, když Ford, tak ST220 ;-)

0 0
možnosti

Peppe

2. 3. 2007 8:14
Re: Moje zkušenost..

A co jsi asi tak mohl čekat, když jsi přecházel z benzínového šetihrnku na v roce 2002 již zastaralý turbodiesl??? TDDI byl zoufalým krokem Fordu být konkurenceschopný v dobách kdy ještě neměl dokončený vývoj TDCi. TDDi je traktor o tom žádná, ale oproti prvním TDCi poměrně spolehlivý, kterému nevadí ani jézeďácká nafta.

0 0
možnosti

Mirek

1. 3. 2007 20:10
Můj kombík

Mám V6 kombi r.97. Na začátku nadšení, postuně ale jedna potíž za druhou. Kroutí se přední kotouče, odešlo servo řízení, odešla jednotka ABS, GEM-jednotka pro dálkové ovládání zámků, nakonec se rozpadl diferenciál. Ten při 160.tis. km. Co ale opravdu funguje dobře je V6. Dá si líbit hodně a spotřeba je dle zacházení od 7.5 do 10l. Ještě je u kombi docela kroutivá kastle, vnitřek povrzává. Jednou jsem se na D1 omlátil o svodidla, nestalo se mi vůbec nic ani boule, auto rozbité k breku ale elektrika nevyhodnotila situaci jako kritickou a ani se nestřílelo. Takže auto opravdu bezpečné,  ale má svoje slabiny.

0 0
možnosti

1. 3. 2007 19:24
Ford je poslední ze starý školy

ale v naftě si ho koupí jen dobroduh nebo člověk, kterej ninkdy nic o autech neslyšel...  diesely se prostě nepovedly. Já mám III. s benzínem - a jsem úplně v pohodě. Bere od 7 do 10 - podle stylu jízdy...  mám najeto na autě z roku 2004 asi 150tis km - a měnil jsem jen brzdový desky. Jo - a jednou lišty stěračů, to je fakt...  ;-)

0 0
možnosti

vtech

1. 3. 2007 18:23
FORD

Fix Or Repair Daily

Found On the Road Dead

stare, ale pravdive.

0 0
možnosti

1. 3. 2007 19:21
Re: FORD

Jo, tak si kup raději Superba - aspoň to máš jistý...  :-P

0 0
možnosti

Smějící se bestie

1. 3. 2007 18:04
V čem je teda výhoda dieselu?

Benzín 2,0 (107kW) jezdí s kombíkem do 7,5l kombinovaně. Motor je to špičkový, bezúdržbový, silný, pružný, tichý. Diesel je min. o 50.000 Kč dražší, opravy a údržba drahý, podělat se prostě musí aspoň 1x za svůj život, spotřeba stejná, cena nafty skoro jako benzín. Kde je teda ta skutečná výhoda dieselu, kvůli který se benzínový auta v této třídě už skoro neprodávají???

0 0
možnosti

1. 3. 2007 19:26
Re: V čem je teda výhoda dieselu?

No - a ta poslední věta je ze všeho nejdůležitější! Z ropy prostě vyrobíš určité množství benzínu a množství nafty...  takže se změnou poptávky půjde cena benzínu i nadále dolů a cena nafty nahoru...  já jsem se se starýma dieselama něco najezdil! Ale common-rail mi to vyhnal z hlavy. ;-) O pumpě - dýze ani nemluvím - ta byla odporná vždycky.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...