Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinný stěhovák: Jak se osvědčil Ford Mondeo?

  15:24aktualizováno  15:24
Chystáte se koupit ojetý Ford Mondeo? Přečtěte si zkušenosti tří řidičů s různými generacemi tohoto oblíbeného modelu.

Ford Mondeo | foto: TipCars

ZKUŠENOSTI UŽIVATELŮ: 3x FORD MONDEO
Ford Mondeo jsem si koupil po velice dlouhém rozhodování, které auto bude pro mě nejlepší a které se mi líbí. Popravdě mám k vzhledu Mondea značné výhrady, ale ty jsem musel polknout hned po prvním (zcela náhodném) svezení.

Perfektně naladěný podvozek nadchne každého řidiče již po prvních kilometrech. Auto je na vozovce stabilní a jisté. Kloubí v sobě nejen sportovní, ale i komfortní jízdní vlastnosti. Na kvalitních silnicích ani nevíte, že jedete.

Co se motoru týče, existuje na internetu, ale i v tištěné podobě, nesčetně mnoho recenzí. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že motor nemá nijak oslnivý zátah v otáčkách do 3 600/min.

Na druhou stranu mu nedělá problém jízda do kopce na vysoký rychlostní stupeň s nízkými otáčkami. Chová se v takové situaci klidně a netrpí žádnými neduhy. Není problém jezdit v obci na pětku, respektive na čtyřku s 1 200 otáčkami za minutu. Motoru to vůbec nevadí.

Nevím, jak je to u ostatních mondeí s tímto motorem, ale já mám v technickém průkazu uveden delší stálý převod - 3,41 a toto má za následek, že nemusím často řadit. Proto můžu na čtyřku fičet po německé dálnici 170 km/h a stále držet otáčky pod červenou hranicí.

Pokud chci v některých situacích (nebo jen tak pro radost) prudce zrychlit, například při předjíždění, musím podřadit a dostat se do otáček nad 3 500/min. Pak přichází ten nádherný pocit z akcelerace.

Setrvačná síla vás velkou silou zatlačí do sedačky a ručička tachometru rychle letí nahoru. Zvlášť silná akcelerace je na dvojku (cca do 100 km/h) a pak na trojku. Celý tento agresivní manévr je doprovázen nádherným hlubokým zvukem šestiválce.

Kamarád vlastnící Ford Mustang 5.0 GT byl v šoku z podobnosti zvukového projevu mého a jeho motoru, o výkonu se však ani slovem nezmínil. Spotřebu auta mám už dokonale odzkoušenou a jsem s ní nadmíru spokojen.

Pokud jezdím město/mimoměsto v podílu asi 30/70, je spotřeba nejoptimálnější, a to 7,2 l/100 km. Jakmile jezdím jen delší trasy, například ze severní Moravy do Německa s maximálním podíl em dálnic, mám průměrnou spotřebu podle počítače 9,5 litrů na sto kilometrů. Spotřeba při ježdění jen ve městě je velice podobná té dálniční a drží se kolem, nebo spíše lehoučce nad deseti litry/100 km.

Když jsem auto koupil, vyměnil jsem na něm všechny tlumiče, přední pružiny a ložiska a oba koncové tlumiče výfuku. Dále jsem nebyl spokojený s kvalitou starých reproduktorů, tak jsem je vyměnil všechny čtyři také. Teď mám auto snad bez závady a myslím si, že hodně dlouho vydrží. Mechanickou závadu bude spíš předcházet koroze karoserie, která je zatím minimální.

Ještě k výbavě, auto má: ABS, ASR, 4 x airbagy, tempomat, vyhřívané sedačky, přední i zadní okno a zpětné zrcátka, 4x el. okna + zpětné zrcátka, palubní počítač, kožený volant a řadicí páku, originální autorádio s CD přehrávačem, digitální klimu, obě sedačky v elektrice (nastavitelné v pěti osách), 4 parkovací senzory s audiovizuální indikací a další drobnosti a samozřejmosti, které mají všechna lépe vybavená auta (jako dálkový centrál, imobilizér, otvírání kufru na dálku, litá kola atd.).

Jediné, co mi trošku chybí, je automatická převodovka. Ale to už začínám být moc rozmlsaný.

Mondeo MKII 2,5 24V V6 Ghia je opravdu vynikající vůz, který nezklame ani náročné řidiče. Jako ojetinu vřele doporučuji. Ještě by možná nebylo na škodu uvést, že povinné ručení s nějakým tím malým bonusem je 6 600,- Kč/rok.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ 2,5 24V V6 125 kW
bližší označení Ghia
karoserie kombi
objem motoru 2,5 24V V6 125 kW
palivo benzin
rok výroby 11/1998
typ řazení manuální
najeto km při koupi 132 000
najeto km nyní 145 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 4 měsíce
průměrná spotreba 8,5
poruchy -
předchozí vůz Opel Omega

KLADY ZÁPORY
jízdní vlastnosti křehké nárazníky
kvalita motoru špatná odolnost proti korzi
výbava za nízkou cenu
pořizovací cena

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Ford Mondeo

Ford Mondeo 3. generace je vůz nabízející velkorysý vnitřní prostor, špičkové jízdní vlastnosti, dostupný a finančně nenáročný servis, a to všechno za slušnou cenu i ve verzích s maximální výbavou.

Osobně doporučuji kup ojetého vozu jen se servisní knihou, nejlépe pořízený v ČR. Vozy dovážené ze zahraničí s podezřele nízkou cenou doporučuji nechat důkladně prověřit v servisu Ford (autorizovaném).

Především tím myslím kontrolu roku výroby, dovozci je často rádi omlazuijí, a samozřejmě kontrolu počtu stavu ujetých km, tyto vozy se vesměs používají jako služební, takže mívají většinou najeto hodně kilometrů, které si dovozci rádi nechávají upravovat.

Nenechte si věšet v bazaru bulíky na nos, že vozidlo nemá servisní knihu, protože už jen to napovídá o nějaké levotě ze strany prodejce.

Mondea 3. generace ve stáří do 4 let mívají servisku vždy, pokud jsou u prvního majitele. Až po převozu se záhadně ztratí, což je divné (co asi tají?).

Nepopírám, že vozy bez "servisky" jsou levnější, ne vždy se ale musí levný kup vyplatit, především u nejčastěji prodávaných verzí TDDi a TDCi. Rovněž si dejte u zníněných vezí pozor na častou změnu majitele, nebo velmi nízký počet ujetých kilometrů.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ 2,0 TDDi
bližší označení 85 kW
karoserie kombi
objem motoru 2000
palivo nafta
rok výroby 2001
typ řazení manuální
najeto km při koupi 89 500
najeto km nyní 129 760
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 2 roky
průměrná spotreba 7,7
poruchy zpočátku zlobily lanovody ruční brzdy, koroze spodních lemů dveří
předchozí vůz Ford Escort

KLADY ZÁPORY
jízdní vlastnosti vyšší hlučnost motoů TDDi a TDCi
velkorysá bezpečnostní výbava vyšší spotřeba než konkurence
pohodlí a prostornost malá zpětná zrcátka
design
skvělá dynamika jízdy

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 2
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Ford Mondeo

V červnu 2005 jsem koupil vozidlo Ford Mondeo TDCi o výkonu 96 kW s 6-tistupňovou manuální převodovkou. Do dnešního dne jsem s vozidlem najel 110 000 km, tj. cca 6 000 km měsíčně.

Proti vozidlům Škoda Octavia je nesrovnatelně pohodlnější, s passatem je zhruba nastejno. Od roku 1989 je to můj 11. vůz, vozidla využívám cca 1,5-2 roky, téměř všechna mimo prvních 3. byla nová.

Vynikající je ložná plocha po sklopení zadních sedadel, zcela rovný prostor cca 195x140 cm je luxus pro převážení čehokoli.

S provedením vozidla dodávaných českými dealery nejsem spokojen. Pokud 'české' mondeo porovnám se stejně starým vozem mého rakouského kolegy, při stejné ceně je evidentní lepší výbava pro německy mluvící země (vyhřívání sedadel, osvětlení zrcátek zvenku, lampičky nad zadními sedadly, doplňková výbava a assistenční záruka 2 roky místo jednoho roku).

Navíc jsem měl zřejmě smůlu na vyrobený kus, neboť vozidlo bylo pronásledováno závadami jako nefunkční zámky schránky, koroze stěračů po 2 měsících provozu, prasklé táhlo řazení, kdy nabídka assistence byla odtah na vzdálenost 600 km (Chorvatsko), při 30 000 km během jízdy na 6. převodový stupeň po německé dálnici při rychlosti cca 150 km/h zcela bez zjevné příčiny vyhořela spojka.

S octavií jsem dokázal jezdit za 4,5 litrů nafty, s passatem za přibližně 5 litrů, stejně těžké mondeo s papírově stejně výkoným motorem a stejnou převodovkou však ani při dálkových jízdách po dálnici po Švédsku (110 km/h) nedostanu pod 5,5 litrů, průměr mix. 55 % mimo město, 25 % dálnice, 20 % město je přibližně 7,5 litrů místo papírově slibovaných 5,9. Plasty uvnitř po 100 000 km drnčí, nejlepší je s mondeem jízda po dálnici.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ TDCi II
karoserie kombi
objem motoru 1998
palivo nafta
rok výroby 2005
typ řazení manuální
najeto km při koupi 200
najeto km nyní 110 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám od 14. 6. 2005
průměrná spotreba 7,2
poruchy zkorodované stěrače z výroby, prasklo táhlo řazení, při 30 000 km vyhořela za jízdy po dálnici spojka, prasklé čelní sklo bez zjevné příčiny, vysoká spotřeba
předchozí vůz Škoda Octavia

KLADY ZÁPORY
prostornost spotřeba
dlouhé jízdy po dálnici poruchovost
síla motoru a akcelerace zpracování detailů
výhled z vozu dozadu při parkování

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 4
Provozní náklady 4
Cena náhradních dílů 4
Dostupnost náhradních dílů 2
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne

Zdroj: www.TipCars.com

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.“





Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.