Rodinný stěhovák: Jak se osvědčil Ford Mondeo?

  15:24
Chystáte se koupit ojetý Ford Mondeo? Přečtěte si zkušenosti tří řidičů s různými generacemi tohoto oblíbeného modelu.

Ford Mondeo | foto: TipCars

ZKUŠENOSTI UŽIVATELŮ: 3x FORD MONDEO
Ford Mondeo jsem si koupil po velice dlouhém rozhodování, které auto bude pro mě nejlepší a které se mi líbí. Popravdě mám k vzhledu Mondea značné výhrady, ale ty jsem musel polknout hned po prvním (zcela náhodném) svezení.

Perfektně naladěný podvozek nadchne každého řidiče již po prvních kilometrech. Auto je na vozovce stabilní a jisté. Kloubí v sobě nejen sportovní, ale i komfortní jízdní vlastnosti. Na kvalitních silnicích ani nevíte, že jedete.

Co se motoru týče, existuje na internetu, ale i v tištěné podobě, nesčetně mnoho recenzí. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že motor nemá nijak oslnivý zátah v otáčkách do 3 600/min.

Na druhou stranu mu nedělá problém jízda do kopce na vysoký rychlostní stupeň s nízkými otáčkami. Chová se v takové situaci klidně a netrpí žádnými neduhy. Není problém jezdit v obci na pětku, respektive na čtyřku s 1 200 otáčkami za minutu. Motoru to vůbec nevadí.

Nevím, jak je to u ostatních mondeí s tímto motorem, ale já mám v technickém průkazu uveden delší stálý převod - 3,41 a toto má za následek, že nemusím často řadit. Proto můžu na čtyřku fičet po německé dálnici 170 km/h a stále držet otáčky pod červenou hranicí.

Pokud chci v některých situacích (nebo jen tak pro radost) prudce zrychlit, například při předjíždění, musím podřadit a dostat se do otáček nad 3 500/min. Pak přichází ten nádherný pocit z akcelerace.

Setrvačná síla vás velkou silou zatlačí do sedačky a ručička tachometru rychle letí nahoru. Zvlášť silná akcelerace je na dvojku (cca do 100 km/h) a pak na trojku. Celý tento agresivní manévr je doprovázen nádherným hlubokým zvukem šestiválce.

Kamarád vlastnící Ford Mustang 5.0 GT byl v šoku z podobnosti zvukového projevu mého a jeho motoru, o výkonu se však ani slovem nezmínil. Spotřebu auta mám už dokonale odzkoušenou a jsem s ní nadmíru spokojen.

Pokud jezdím město/mimoměsto v podílu asi 30/70, je spotřeba nejoptimálnější, a to 7,2 l/100 km. Jakmile jezdím jen delší trasy, například ze severní Moravy do Německa s maximálním podíl em dálnic, mám průměrnou spotřebu podle počítače 9,5 litrů na sto kilometrů. Spotřeba při ježdění jen ve městě je velice podobná té dálniční a drží se kolem, nebo spíše lehoučce nad deseti litry/100 km.

Když jsem auto koupil, vyměnil jsem na něm všechny tlumiče, přední pružiny a ložiska a oba koncové tlumiče výfuku. Dále jsem nebyl spokojený s kvalitou starých reproduktorů, tak jsem je vyměnil všechny čtyři také. Teď mám auto snad bez závady a myslím si, že hodně dlouho vydrží. Mechanickou závadu bude spíš předcházet koroze karoserie, která je zatím minimální.

Ještě k výbavě, auto má: ABS, ASR, 4 x airbagy, tempomat, vyhřívané sedačky, přední i zadní okno a zpětné zrcátka, 4x el. okna + zpětné zrcátka, palubní počítač, kožený volant a řadicí páku, originální autorádio s CD přehrávačem, digitální klimu, obě sedačky v elektrice (nastavitelné v pěti osách), 4 parkovací senzory s audiovizuální indikací a další drobnosti a samozřejmosti, které mají všechna lépe vybavená auta (jako dálkový centrál, imobilizér, otvírání kufru na dálku, litá kola atd.).

Jediné, co mi trošku chybí, je automatická převodovka. Ale to už začínám být moc rozmlsaný.

Mondeo MKII 2,5 24V V6 Ghia je opravdu vynikající vůz, který nezklame ani náročné řidiče. Jako ojetinu vřele doporučuji. Ještě by možná nebylo na škodu uvést, že povinné ručení s nějakým tím malým bonusem je 6 600,- Kč/rok.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ 2,5 24V V6 125 kW
bližší označení Ghia
karoserie kombi
objem motoru 2,5 24V V6 125 kW
palivo benzin
rok výroby 11/1998
typ řazení manuální
najeto km při koupi 132 000
najeto km nyní 145 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 4 měsíce
průměrná spotreba 8,5
poruchy -
předchozí vůz Opel Omega

KLADY ZÁPORY
jízdní vlastnosti křehké nárazníky
kvalita motoru špatná odolnost proti korzi
výbava za nízkou cenu
pořizovací cena

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Ford Mondeo

Ford Mondeo 3. generace je vůz nabízející velkorysý vnitřní prostor, špičkové jízdní vlastnosti, dostupný a finančně nenáročný servis, a to všechno za slušnou cenu i ve verzích s maximální výbavou.

Osobně doporučuji kup ojetého vozu jen se servisní knihou, nejlépe pořízený v ČR. Vozy dovážené ze zahraničí s podezřele nízkou cenou doporučuji nechat důkladně prověřit v servisu Ford (autorizovaném).

Především tím myslím kontrolu roku výroby, dovozci je často rádi omlazuijí, a samozřejmě kontrolu počtu stavu ujetých km, tyto vozy se vesměs používají jako služební, takže mívají většinou najeto hodně kilometrů, které si dovozci rádi nechávají upravovat.

Nenechte si věšet v bazaru bulíky na nos, že vozidlo nemá servisní knihu, protože už jen to napovídá o nějaké levotě ze strany prodejce.

Mondea 3. generace ve stáří do 4 let mívají servisku vždy, pokud jsou u prvního majitele. Až po převozu se záhadně ztratí, což je divné (co asi tají?).

Nepopírám, že vozy bez "servisky" jsou levnější, ne vždy se ale musí levný kup vyplatit, především u nejčastěji prodávaných verzí TDDi a TDCi. Rovněž si dejte u zníněných vezí pozor na častou změnu majitele, nebo velmi nízký počet ujetých kilometrů.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ 2,0 TDDi
bližší označení 85 kW
karoserie kombi
objem motoru 2000
palivo nafta
rok výroby 2001
typ řazení manuální
najeto km při koupi 89 500
najeto km nyní 129 760
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 2 roky
průměrná spotreba 7,7
poruchy zpočátku zlobily lanovody ruční brzdy, koroze spodních lemů dveří
předchozí vůz Ford Escort

KLADY ZÁPORY
jízdní vlastnosti vyšší hlučnost motoů TDDi a TDCi
velkorysá bezpečnostní výbava vyšší spotřeba než konkurence
pohodlí a prostornost malá zpětná zrcátka
design
skvělá dynamika jízdy

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 2
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Ford Mondeo

V červnu 2005 jsem koupil vozidlo Ford Mondeo TDCi o výkonu 96 kW s 6-tistupňovou manuální převodovkou. Do dnešního dne jsem s vozidlem najel 110 000 km, tj. cca 6 000 km měsíčně.

Proti vozidlům Škoda Octavia je nesrovnatelně pohodlnější, s passatem je zhruba nastejno. Od roku 1989 je to můj 11. vůz, vozidla využívám cca 1,5-2 roky, téměř všechna mimo prvních 3. byla nová.

Vynikající je ložná plocha po sklopení zadních sedadel, zcela rovný prostor cca 195x140 cm je luxus pro převážení čehokoli.

S provedením vozidla dodávaných českými dealery nejsem spokojen. Pokud 'české' mondeo porovnám se stejně starým vozem mého rakouského kolegy, při stejné ceně je evidentní lepší výbava pro německy mluvící země (vyhřívání sedadel, osvětlení zrcátek zvenku, lampičky nad zadními sedadly, doplňková výbava a assistenční záruka 2 roky místo jednoho roku).

Navíc jsem měl zřejmě smůlu na vyrobený kus, neboť vozidlo bylo pronásledováno závadami jako nefunkční zámky schránky, koroze stěračů po 2 měsících provozu, prasklé táhlo řazení, kdy nabídka assistence byla odtah na vzdálenost 600 km (Chorvatsko), při 30 000 km během jízdy na 6. převodový stupeň po německé dálnici při rychlosti cca 150 km/h zcela bez zjevné příčiny vyhořela spojka.

S octavií jsem dokázal jezdit za 4,5 litrů nafty, s passatem za přibližně 5 litrů, stejně těžké mondeo s papírově stejně výkoným motorem a stejnou převodovkou však ani při dálkových jízdách po dálnici po Švédsku (110 km/h) nedostanu pod 5,5 litrů, průměr mix. 55 % mimo město, 25 % dálnice, 20 % město je přibližně 7,5 litrů místo papírově slibovaných 5,9. Plasty uvnitř po 100 000 km drnčí, nejlepší je s mondeem jízda po dálnici.

Co je zač
značka Ford
model Mondeo
typ TDCi II
karoserie kombi
objem motoru 1998
palivo nafta
rok výroby 2005
typ řazení manuální
najeto km při koupi 200
najeto km nyní 110 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám od 14. 6. 2005
průměrná spotreba 7,2
poruchy zkorodované stěrače z výroby, prasklo táhlo řazení, při 30 000 km vyhořela za jízdy po dálnici spojka, prasklé čelní sklo bez zjevné příčiny, vysoká spotřeba
předchozí vůz Škoda Octavia

KLADY ZÁPORY
prostornost spotřeba
dlouhé jízdy po dálnici poruchovost
síla motoru a akcelerace zpracování detailů
výhled z vozu dozadu při parkování

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 4
Provozní náklady 4
Cena náhradních dílů 4
Dostupnost náhradních dílů 2
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ne

Zdroj: www.TipCars.com

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.“

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...