Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

aktualizováno 
Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy. | foto: Reuters

Odstartovalo to velké změny nejen v koncernu Volkswagen, ale v celém automobilovém odvětví. Soupeři Volkswagenu, kteří za jiných okolností nikdy neminou příležitost si do konkurence rýpnout, zarytě mlčí. A bokem přiznávají, že emisní politiku danou nereálnými předpisy musí ohýbat všichni.

Volkswagen z aféry vyšel o miliardy chudší a bohatší o zkušenost, že nabízet někomu jinému než Evropanům dieselové osobáky je hloupost.

Diesely brzy skončí, prorokuje Renault

U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jeho prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160

Automobilky dnes otevřeně mluví o tom, že legislativa nastavená od zeleného stolu nerespektuje logiku ani přírodní zákony. Tabulkové údaje o spotřebě a emisích dnes nebere vážně nikdo a automobilky začínají vyhlížet konec dieselových aut.

Samotní uživatelé aut s naftovými motory jsou v Evropě v klidu. Užívají si nízkou spotřebu a politikaření neprožívají, o to víc je ale tíží, že ten konec nafťáků začíná být stále reálnější. Hysterii se podařilo vyvolat jen v Americe, majitelé volkswagenů s TDI pod kapotou se jich opravdu kvůli dieselgate zbavují.

Češi dieselgate neřeší, zatím se jim ani moc nechce do servisů k úpravám, které mají cinklá TDI napravit. „V současné době oslovujeme spolu s příslušnými autoritami více než 20 000 majitelů dotčených vozů značky Škoda na českém trhu. Servisní opatření bylo realizováno již u více než třetiny oslovených majitelů,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení značky. „Jako výrobce doporučujeme všem majitelům dotčených vozů provedení úprav. Ty je možno v rámci úspory času spojit s jakoukoliv jinou plánovanou návštěvou servisu a řada klientů této možnosti využívá. Podmínkou vývoje technických opatření bylo, aby spotřeba paliva, výkonové parametry a emise hluku zůstaly beze změny. Všechny vozy jsou i před provedením úprav plně provozuschopné a bezpečné. Provedení servisního opatření trvá v závislosti na modelu vozidla 30 až 60 minut a je samozřejmě bezplatné.“

Celou dieselgate od začátku podrobně mapuje speciální příloha na iDNES.cz - najdete ji ZDE




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Taxi dělá sexy těla

Sexy kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018

Kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018 je tu a zas je to pokoukání. Konkurence kalendáře Pirelli s umělohmotnými...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.