Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů

aktualizováno 
Je to přesně rok, co se provalila největší aféra v autoprůmyslu posledních let. Americký federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinil automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala software, který umožňuje skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí.

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy. | foto: Reuters

Odstartovalo to velké změny nejen v koncernu Volkswagen, ale v celém automobilovém odvětví. Soupeři Volkswagenu, kteří za jiných okolností nikdy neminou příležitost si do konkurence rýpnout, zarytě mlčí. A bokem přiznávají, že emisní politiku danou nereálnými předpisy musí ohýbat všichni.

Volkswagen z aféry vyšel o miliardy chudší a bohatší o zkušenost, že nabízet někomu jinému než Evropanům dieselové osobáky je hloupost.

Diesely brzy skončí, prorokuje Renault

U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jeho prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160

Automobilky dnes otevřeně mluví o tom, že legislativa nastavená od zeleného stolu nerespektuje logiku ani přírodní zákony. Tabulkové údaje o spotřebě a emisích dnes nebere vážně nikdo a automobilky začínají vyhlížet konec dieselových aut.

Samotní uživatelé aut s naftovými motory jsou v Evropě v klidu. Užívají si nízkou spotřebu a politikaření neprožívají, o to víc je ale tíží, že ten konec nafťáků začíná být stále reálnější. Hysterii se podařilo vyvolat jen v Americe, majitelé volkswagenů s TDI pod kapotou se jich opravdu kvůli dieselgate zbavují.

Češi dieselgate neřeší, zatím se jim ani moc nechce do servisů k úpravám, které mají cinklá TDI napravit. „V současné době oslovujeme spolu s příslušnými autoritami více než 20 000 majitelů dotčených vozů značky Škoda na českém trhu. Servisní opatření bylo realizováno již u více než třetiny oslovených majitelů,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení značky. „Jako výrobce doporučujeme všem majitelům dotčených vozů provedení úprav. Ty je možno v rámci úspory času spojit s jakoukoliv jinou plánovanou návštěvou servisu a řada klientů této možnosti využívá. Podmínkou vývoje technických opatření bylo, aby spotřeba paliva, výkonové parametry a emise hluku zůstaly beze změny. Všechny vozy jsou i před provedením úprav plně provozuschopné a bezpečné. Provedení servisního opatření trvá v závislosti na modelu vozidla 30 až 60 minut a je samozřejmě bezplatné.“

Celou dieselgate od začátku podrobně mapuje speciální příloha na iDNES.cz - najdete ji ZDE





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.