Odstartovalo to velké změny nejen v koncernu Volkswagen, ale v celém automobilovém odvětví. Soupeři Volkswagenu, kteří za jiných okolností nikdy neminou příležitost si do konkurence rýpnout, zarytě mlčí. A bokem přiznávají, že emisní politiku danou nereálnými předpisy musí ohýbat všichni.
Volkswagen z aféry vyšel o miliardy chudší a bohatší o zkušenost, že nabízet někomu jinému než Evropanům dieselové osobáky je hloupost.
Diesely brzy skončí, prorokuje Renault |
Automobilky dnes otevřeně mluví o tom, že legislativa nastavená od zeleného stolu nerespektuje logiku ani přírodní zákony. Tabulkové údaje o spotřebě a emisích dnes nebere vážně nikdo a automobilky začínají vyhlížet konec dieselových aut.
Samotní uživatelé aut s naftovými motory jsou v Evropě v klidu. Užívají si nízkou spotřebu a politikaření neprožívají, o to víc je ale tíží, že ten konec nafťáků začíná být stále reálnější. Hysterii se podařilo vyvolat jen v Americe, majitelé volkswagenů s TDI pod kapotou se jich opravdu kvůli dieselgate zbavují.
Češi dieselgate neřeší, zatím se jim ani moc nechce do servisů k úpravám, které mají cinklá TDI napravit. „V současné době oslovujeme spolu s příslušnými autoritami více než 20 000 majitelů dotčených vozů značky Škoda na českém trhu. Servisní opatření bylo realizováno již u více než třetiny oslovených majitelů,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení značky. „Jako výrobce doporučujeme všem majitelům dotčených vozů provedení úprav. Ty je možno v rámci úspory času spojit s jakoukoliv jinou plánovanou návštěvou servisu a řada klientů této možnosti využívá. Podmínkou vývoje technických opatření bylo, aby spotřeba paliva, výkonové parametry a emise hluku zůstaly beze změny. Všechny vozy jsou i před provedením úprav plně provozuschopné a bezpečné. Provedení servisního opatření trvá v závislosti na modelu vozidla 30 až 60 minut a je samozřejmě bezplatné.“
Celou dieselgate od začátku podrobně mapuje speciální příloha na iDNES.cz - najdete ji ZDE