Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nová Honda Civic má unikátní kryt kufru - otočenou roletu

  10:15aktualizováno  10:15
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Geniální věci jsou často jednoduché. Vývojáři hondy tak vymysleli nanovo kryt kufru. Roletka umístěná podélně zabere méně místa a je lépe dosažitelná.

Na autosalonu v Paříži patří k nejvýraznějším novinkám Honda Civic. Nová, už desátá generace slavného modelu vypadá umírněněji než předchůdci, nekonvenční detaily ji ovšem nechybí.

Hatchbacky mívají obvykle vzadu tvrdé plato z lisovaných umělých vláken. To se na šňůrkách zvedá s víkem kufru. Jelikož je nebezpečné na něm cokoliv vozit, protože v případě nehody mohou vymrštěné věci posádku vážně ohrozit, nedá se ani použít k odkládání věcí. Kombíky pak mívají shrnovací roletku montovanou napříč (má ji třeba i hatchback Subaru Impreza).

Fotogalerie

Donedávna byl problém, kam plato nebo roletu dát, když jste je vyjmuli. Dnes už mívají moderní auta prostor pro roletu pod podlahou kufru. Plato jde u některých aut zasunout za opěradla zadních sedadel.

Vývojáři Hondy ovšem vymysleli originální řešení: hatchback dostal roletku uloženou v malém modulu uchyceném na boku, která se natahuje napříč. Takže je krátká a jednoduše se s ní manipuluje. Dá se samozřejmě uchytit na obě strany zavazadlového prostoru. Jednoduše ji odjistíte a přehodíte nebo vyjmete. Navíc se při jejím zatahování nemusíte natahovat do hloubi kufru, takže si o vysoký zadní nárazník nezamažete kalhoty.

Má to jen jednu vadu: neobjevili jsme žádné předem určené místo, kam ji uložit, když ji nepotřebujete. Na druhou stranu, skulinu v kufru na ni vyšetříte vždycky.





Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.