Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rolls chystá automobilový diamant. Testuje v převleku za tunera

aktualizováno 
Že urozená značka paláců na kolech chystá SUV, se oficiálně ví od února. Ve vývojovém studiu Rolls-Royce mají celý projekt pojmenovaný Cullinan. Značka teď uveřejnila fotky prototypu, který testuje techniku. Černý rolls s křídlem na zádi a zvýšeným podvozkem vypadá velmi bizarně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce | foto: Rolls-Royce

Takovým prototypům se říká mula. Pod upraveným kabátem známého modelu je technika nově vyvíjeného vozu. Rolls prozradil, že černý prototyp maskovaný za model Phantom vyrazí na testy do běžného provozu v tomto týdnu. Auto vystrojené jak na tuningový sraz patří do projektu Cullinan pojmenovaném stylově po největším diamantu světa.

Cullinan

Největší nalezený diamant

Diamant Cullinan, nalezený v jižní Africe v roce 1905, byl rozdělen na devět velkých kusů. Největší z nich je Star of Africa (Cullinan I), kterému se češtině říká Hvězda Afriky. Spolu s diamantem Cullinan 2 jsou vystaveny v Londýnském Toweru.

zdroj: wikipedia.org

Černý vůz se zkrácenou karoserií Phantomu má za úkol testování podvozku a pohonu všech kol chystaného prvního SUV značky. Podvozkáři mají za úkol dát novému rollsu, mířícímu do dnes módní kategorie silničních teréňáků, typické rollsí jízdní vlastnosti kladoucí důraz na noblesní plavnou pohodlnost. V plánu mají testování na rozbitých cestách, dlažebních kostkách i v terénu. Auto má stát na nové hliníkové architektuře, kterou dostanou také ostatní modely značky. Ale hovoří se už také o použití karbonu.

Nový model

Projekt Cullinan oficiálně představili v otevřeném dopise šéfové značky Torsten Müller-Ötvös a Peter Schwarzenbauer 18. února. Nový model má výrazně navýšit výrobu a prodeje značky, která v loňském roce prodala přes čtyři tisíce aut. Vozu vzešlého z projektu Cullinan se má vyrábět kolem patnácti set ročně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce

Podle informací ze zákulisí projektu SUV prosazoval právě šéf značky Müller-Ötvös, po podobném autě patřícím do nejvyšších cenových kategorií je prý velká poptávka mezi potenciálními klienty. Rolls-Royce doufá, že model přiláká nové zákazníky.

Goodwoodská automobilka vlastněná německým BMW zdůrazňuje, že černý prototyp může naznačit míry nového modelu, ale design karoserie bude úplně odlišný. Šéfdesignér značky Giles Taylor (mimochodem, je autorem designu první generace Citroënu C3) slibuje, že design bude natolik svébytný, aby neubíral na váženosti a neotřesitelné pozici modelu Phantom jako vlajkové lodi značky. Nové 4x4 má být podle Taylora skoro tak dlouhé jako Phantom a bude mít velmi hrdé a moderní tvarování přídě.

Rolls-Royce má nový model představit v roce 2017. Základní ceny se odhadují lehce pod deseti miliony korun, kousky vyšperkované v individualizačním programu vyjdou klidně na dvojnásobek.

Fotogalerie

Pod kapotou by se měl objevit 6,8litrový dvanáctiválec. Podle průzkumů automobilky se klienti o motor, který pracuje pod kapotou, nezajímají. Je pro ně nejdůležitější, aby byl dostatečně silný, kultivovaný a tichý, tedy aby o něm hlavně „nevěděli“.

Dieselové provedení je podle britského magazínu Autocar ze hry. Ne snad, že by ho nedokázali dostatečně odhlučnit, ale jednoduše proto, že na trzích, které jsou pro značku nejdůležitější (Čína, Blízký východ, USA), nejsou na tankování nafty do osobních aut zvyklí. Naopak se uvažuje o hybridním provedení.

Cullinan je jméno projektu, o finálním označení modelu (má mít kódové označení RR31) zatím podle informací Autocaru ještě není  rozhodnuto. Ale je prý skoro jisté, že se bude jmenovat jménem, ne číslem.

Autor:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TOP ...
Ford Mondeo 2,0 TOP ...

r.v. 2016, naj. 6 500 km, diesel
695 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.