Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rolls chystá automobilový diamant. Testuje v převleku za tunera

aktualizováno 
Že urozená značka paláců na kolech chystá SUV, se oficiálně ví od února. Ve vývojovém studiu Rolls-Royce mají celý projekt pojmenovaný Cullinan. Značka teď uveřejnila fotky prototypu, který testuje techniku. Černý rolls s křídlem na zádi a zvýšeným podvozkem vypadá velmi bizarně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce | foto: Rolls-Royce

Takovým prototypům se říká mula. Pod upraveným kabátem známého modelu je technika nově vyvíjeného vozu. Rolls prozradil, že černý prototyp maskovaný za model Phantom vyrazí na testy do běžného provozu v tomto týdnu. Auto vystrojené jak na tuningový sraz patří do projektu Cullinan pojmenovaném stylově po největším diamantu světa.

Cullinan

Největší nalezený diamant

Diamant Cullinan, nalezený v jižní Africe v roce 1905, byl rozdělen na devět velkých kusů. Největší z nich je Star of Africa (Cullinan I), kterému se češtině říká Hvězda Afriky. Spolu s diamantem Cullinan 2 jsou vystaveny v Londýnském Toweru.

zdroj: wikipedia.org

Černý vůz se zkrácenou karoserií Phantomu má za úkol testování podvozku a pohonu všech kol chystaného prvního SUV značky. Podvozkáři mají za úkol dát novému rollsu, mířícímu do dnes módní kategorie silničních teréňáků, typické rollsí jízdní vlastnosti kladoucí důraz na noblesní plavnou pohodlnost. V plánu mají testování na rozbitých cestách, dlažebních kostkách i v terénu. Auto má stát na nové hliníkové architektuře, kterou dostanou také ostatní modely značky. Ale hovoří se už také o použití karbonu.

Nový model

Projekt Cullinan oficiálně představili v otevřeném dopise šéfové značky Torsten Müller-Ötvös a Peter Schwarzenbauer 18. února. Nový model má výrazně navýšit výrobu a prodeje značky, která v loňském roce prodala přes čtyři tisíce aut. Vozu vzešlého z projektu Cullinan se má vyrábět kolem patnácti set ročně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce

Podle informací ze zákulisí projektu SUV prosazoval právě šéf značky Müller-Ötvös, po podobném autě patřícím do nejvyšších cenových kategorií je prý velká poptávka mezi potenciálními klienty. Rolls-Royce doufá, že model přiláká nové zákazníky.

Goodwoodská automobilka vlastněná německým BMW zdůrazňuje, že černý prototyp může naznačit míry nového modelu, ale design karoserie bude úplně odlišný. Šéfdesignér značky Giles Taylor (mimochodem, je autorem designu první generace Citroënu C3) slibuje, že design bude natolik svébytný, aby neubíral na váženosti a neotřesitelné pozici modelu Phantom jako vlajkové lodi značky. Nové 4x4 má být podle Taylora skoro tak dlouhé jako Phantom a bude mít velmi hrdé a moderní tvarování přídě.

Rolls-Royce má nový model představit v roce 2017. Základní ceny se odhadují lehce pod deseti miliony korun, kousky vyšperkované v individualizačním programu vyjdou klidně na dvojnásobek.

Fotogalerie

Pod kapotou by se měl objevit 6,8litrový dvanáctiválec. Podle průzkumů automobilky se klienti o motor, který pracuje pod kapotou, nezajímají. Je pro ně nejdůležitější, aby byl dostatečně silný, kultivovaný a tichý, tedy aby o něm hlavně „nevěděli“.

Dieselové provedení je podle britského magazínu Autocar ze hry. Ne snad, že by ho nedokázali dostatečně odhlučnit, ale jednoduše proto, že na trzích, které jsou pro značku nejdůležitější (Čína, Blízký východ, USA), nejsou na tankování nafty do osobních aut zvyklí. Naopak se uvažuje o hybridním provedení.

Cullinan je jméno projektu, o finálním označení modelu (má mít kódové označení RR31) zatím podle informací Autocaru ještě není  rozhodnuto. Ale je prý skoro jisté, že se bude jmenovat jménem, ne číslem.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.