Rolls-Royce Cullinan naživo v Praze. Opulentní SUV pro chalupáře

  10:03
To auto má ohromovat vzhledem a udivovat pohodlím. Ale zároveň je nový Rolls-Royce Cullinan tím nejpraktičtějším, co si mohou pohádkově bohatí lidé pořídit. I proto je to auto, které je plné prvků, jež by dosud nikdo u vozu Rolls-Royce nečekal.
Rolls-Royce Cullinan při pražské premiéře

Rolls-Royce Cullinan při pražské premiéře | foto: Rolls-Royce Motor Cars Prague

Deštníky ve dveřích? Sklápění zadních dělených sedadel ovládané ze zavazadlového prostoru i od zadních dveří? Výklopné tažné zařízení? Nebo třeba drobnost jako USB-C konektor pro nabíjení telefonu v kapsách dveří? Zní to jako výčet, který by se mohl skvět v marketingových materiálech české automobilky Škoda pod hlavičkou sloganu „Simply Clever“. Jenže není. Toto jsou prvky, které dostal vůz značky Rolls-Royce! A až na ten deštník jsou to pro aristokratickou automobilku snad až nečekaná prvenství.

Zástupci značky Rolls-Royce ukázali nový model Cullinan, který znamená vstup automobilky do segmentu SUV, poprvé v Česku v pražském showroomu. A setkání s Cullinanem je plné překvapení.

Velikost objevíte

První překvapení přišlo po stažení plachty z vozu. V atraktivním červeném laku, který mělo auto i na oficiálních fotografiích při on-line světové premiéře, nepůsobí Cullinan tak obrovsky, jak by člověk čekal. Ne, malé auto to není, to je jasné, ale očekávání bylo takové, že Cullinan bude obrovský.

Jenže stačí chvíli chodit kolem auta a tu velikost objevíme. Od předního nárazníku k zadnímu je to slušná procházka, 5 341 mm je víc, než kolik měří tradiční prodloužené verze limuzín, jako jsou Mercedes S, BMW 7 či Audi A8. A je to víc, než kolik měří konkurenční Bentley Bentayga. Zaujme i výška: ta standardní je 1 835 mm, ale když stojí Cullinan v showroomu se vzduchovým podvozkem ve zvýšené poloze, střecha je v úrovni dodávkových vozů.

Přes toto auto ani dlouhán nepřehlédne. Mohutnost a velikost auta pak zástupci automobilky dokazují třeba takovým detailem, jako je v novodobé historii značky nejvýše umístěná soška Spirit of Ecstasy na přední „chrámové“ masce. Soška, která se samozřejmě umí před nenechavými prsty schovat.

Nejlepší interiér na světě

Z vnějšku mohou vozy Rolls-Royce na nezaujatého diváka působit všelijak a i Cullinan bude jistě budit reakce všeho druhu. S jistotou můžeme tvrdit, že prvoplánově krásné to auto není, tak jako snad každý jiný Rolls-Royce. Ale své téměř nepopsatelné kouzlo má, to je bez pochyb.

Rolls-Royce Cullinan

Na čem si ovšem Rolls-Royce zakládá ještě víc, než na okázalém zevnějšku, jsou interiéry. Ty automobilka umí dokonale, ne nadarmo zákazníci platí právě za jejich přizpůsobení obrazu svému horentní sumy. A v Cullinanu to snad platí dvojnásob, protože kromě snahy o absolutní luxus se tu poprvé v historii značky objevuje v důležité roli i praktická stránka.

Výsledný mix je ohromující. Interiér má nadčasový design se zpracováním, které prostě jinde nedostanete. Ale to u Rolls-Roycu tak nějak čekáte. To, že sedadla, ať už ta vpředu, nebo ta zadní, patří k tomu nejlepšímu v automobilové produkci, by už tak samozřejmé být nemuselo. Ale je to pravda. 

Za volant Cullinanu se uvelebí pohodlně kdokoli s jakoukoli postavou a v jemnou kůží čalouněném křesle se bude cítit skvěle. Všude okolo pak uvidí perfektní materiály, které jsou dohromady seskládány s neuvěřitelným citem pro detail. A klasické ovládací prvky klimatizace i dalších prvků jsou v dnešní digitalizované době triumfem ergonomie nad snahou inovovat za každou cenu. 

Za volantem také člověk pochopí, jak je Cullinan veliký. Hodně. Manévrování v nedalekých garážích obchodního domu Kotva by mohlo být slušné dobrodružství. Pocit vzdušnosti pak umocní usednutí na zadní sedadla. A to šlo v případě v Praze vystaveného exempláře o třímístnou lavici, která je méně luxusním, ale praktičtějším řešením. Na výběr je i dvoumístné uspořádání s barem mezi sedadly a oddělením zavazadlového prostoru skleněnou přepážkou.

Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Cullinan

Na nohy je tu místa na rozdávání, jiná SUV by snad na tuto délku nacpala snad čtyři řady sedadel. I zadní sedadla jsou úžasná a sebedelší cesta v nich bude skvěle pohodlná.

Chytrá řešení

A teď už ten výčet praktických řešení, z nichž mnohá jsou vlastně specialitou pětimístné verze vozu. Ta čtyřmístná je totiž zaměřena na luxus a zadní sedala nedávají interiéru potřebnou variabilitu. To pětimístná verze svou užitečností překvapí.

Začněme odzadu, ze zavazadlového prostoru: ten není nejobjemnější na světě, ale i na dlouhou dovolenou se sem rodina sbalí snadno. Ne, že by to snad bylo u majitelů Rolls-Roycu tak důležité. Ale jde to. Zadní víko je dvojdílné, spodní část může sloužit jako lavice, unese dvě osoby. Za příplatek se dá pod podlahu zavazadlového prostoru zabudovat ledasco, Rolls-Royce nabízí třeba dvě výsuvná křesla.

Zadní sedadla se dají sklápět a to samozřejmě elektricky. Sklápění se dá ovládat z kufru, ale také ze zadních dveří. Sklopením sedadel nevznikne rovná plocha, ale tlačítkem na spodní částí víka kufru se dá alespoň „přirovnat“ vyklopením plošiny, která ze schodu udělá postupný šikmý přechod. Výsledná délka ložné plochy je ohromující a majitel by se nemusel stydět s autem zajet třeba do hobbymarketu pro nějaké ty dřevěné latě, kdyby to náhodou potřeboval.

Rolls-Royce Cullinan
Rolls-Royce Cullinan

K tomu tu jsou již zmíněné chytré detaily. USB-C konektory v zadních kapsách pro nabíjení telefonů jsou příjemnou novinkou, deštníky ve dveřích naopak rollsroycí klasikou. U auta aristokratické značky bychom také nečekali tlačítko pro ovládání výklopného tažného zařízení na víku kufru: ale je tu, s tímto autem jednoduše můžete tahat třeba přívěs s koňmi nebo s lodí. Od toho vlastně SUV jsou. K tomu tu jsou klasické drobnosti jako tlačítka pro elektrické zavírání dveří (které se tradičně otevírají proti sobě), nebo detail jako elektrické ovládání hlavových opěrek i vzadu.

Vrcholný luxus

Rolls-Royce Cullinan tedy už podle prvního zkoumání nabízí nebývalou kombinaci světa luxusu i světa praktických aut. A z jízdního hlediska by na tom měl být úplně stejně. Ale na to, abychom si to v praxi ověřili, si budeme muset ještě počkat: první příležitost prý přijde nejdříve někdy zkraje příštího roku. To už by si měli první zákazníci svá auta naplno užívat, to vystavené v Praze bylo zatím předsériovým kusem, který slouží pouze pro interní potřeby automobilky.

  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...