Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

  14:00aktualizováno  14:00
Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem rollsů je poslání, které není pro každého.

Zhmotnit aristokratickou výlučnost totiž jen tak každý nesvede, na to je třeba mít asi aspoň trochu modré krve. Giles Taylor to umí a potvrzuje to novým Phantomem.

Je to velká událost, nový Phantom, svůj NEJ model, představuje Rolls-Royce po čtrnácti letech. Za tu dobu to auto vůbec nezestárlo a že nemá dotykové displeje i v kufru a kybernetickou asistentku na palubě? Pche! Toho, kdo rollsem jezdí, to opravdu nevytrhne.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

Rýpalové namítnou, že vypadá stejně jako předchůdce, hlavně silueta s předlouhou plochou kapotou a neopakovatelně tvarovaným zadním sloupkem je téměř identická. Proporce dotahují k dokonalosti dvaadvacetipalcové ráfky. Zadní dveře otevírané proti směru jízdy zůstaly zachovány, je to pohodlnější pro pasažéry. Laserová světla prý osvítí cestu až na šestisetmetrovou vzdálenost.

Technik ovšem zjistí, že uvnitř je všechno nové. Zcela novou hliníkovou architekturu, kterou si vyvinul Rolls-Royce jen pro sebe, využijí také následující modely značky. Dokonalý komfort obstará vzduchový podvozek, který dynamicky přizpůsobuje charakteristiku útlumu každého kola na základě informací z kamer na přídi sledující nerovnosti vozovky. V případě infotainmentu a všech asistenčních systémů odhalíme jejich původ v BMW řady 7, mnichovská automobilka britskou značku totiž vlastní.

Rolls-Royce Phantom

Osmá generace (první Phantom představil Rolls-Royce v roce 1925) má mimo jiné řízená kola zadní poháněné nápravy, což přidá na jistotě jízdy a agilitě v zatáčkách. Pod kapotou nemůže mít Phantom nic jiného než dvanáctiválec. Ten nově vyvinutý o objemu 6,75 litru ze sebe s pomocí turbodmychadel vydá 571 koní (420 kW) a 900 kroutících newtonmetrů, které přenáší k zadním kolům osmistupňový automat.

Fotogalerie

Podle čeho poznáte bezpečně přístrojovku rollse? Chybí jí otáčkoměr, prostě není potřeba. Síly pod kapotou má rolls vždycky dostatek a co se pod ní odehrává, má zajímat šoféra. Jízda tak má být plavbou na obláčku aristokratické výjimečnosti. A tak nemá otáčkoměr ani nejnovější rolls. Místo něj je v digitálním přístrojovém štítu ukazatel rezervy výkonu.

Slyšet motor se v této společnosti považuje za faux-pas. A tak je nový Phantom dokonale odhlučněný, všechna okna tak v sobě mají šestimilimetrovou tlumicí vrstvu. Tlumicích materiálů, které z kabiny dělají chrám ticha, je v autě přes 130 kilogramů. Největší hluk prý dělají analogové hodiny na přístrojovce. Rolls uvádí, že když jeho „hlukoví“ inženýři poprvé zkoumali výsledky akustických testů, mysleli, že jim měřicí technika nefunguje.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

Najdete na iDNES.cz