Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

  14:00aktualizováno  14:00
Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem rollsů je poslání, které není pro každého.

Zhmotnit aristokratickou výlučnost totiž jen tak každý nesvede, na to je třeba mít asi aspoň trochu modré krve. Giles Taylor to umí a potvrzuje to novým Phantomem.

Je to velká událost, nový Phantom, svůj NEJ model, představuje Rolls-Royce po čtrnácti letech. Za tu dobu to auto vůbec nezestárlo a že nemá dotykové displeje i v kufru a kybernetickou asistentku na palubě? Pche! Toho, kdo rollsem jezdí, to opravdu nevytrhne.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

Rýpalové namítnou, že vypadá stejně jako předchůdce, hlavně silueta s předlouhou plochou kapotou a neopakovatelně tvarovaným zadním sloupkem je téměř identická. Proporce dotahují k dokonalosti dvaadvacetipalcové ráfky. Zadní dveře otevírané proti směru jízdy zůstaly zachovány, je to pohodlnější pro pasažéry. Laserová světla prý osvítí cestu až na šestisetmetrovou vzdálenost.

Technik ovšem zjistí, že uvnitř je všechno nové. Zcela novou hliníkovou architekturu, kterou si vyvinul Rolls-Royce jen pro sebe, využijí také následující modely značky. Dokonalý komfort obstará vzduchový podvozek, který dynamicky přizpůsobuje charakteristiku útlumu každého kola na základě informací z kamer na přídi sledující nerovnosti vozovky. V případě infotainmentu a všech asistenčních systémů odhalíme jejich původ v BMW řady 7, mnichovská automobilka britskou značku totiž vlastní.

Rolls-Royce Phantom

Osmá generace (první Phantom představil Rolls-Royce v roce 1925) má mimo jiné řízená kola zadní poháněné nápravy, což přidá na jistotě jízdy a agilitě v zatáčkách. Pod kapotou nemůže mít Phantom nic jiného než dvanáctiválec. Ten nově vyvinutý o objemu 6,75 litru ze sebe s pomocí turbodmychadel vydá 571 koní (420 kW) a 900 kroutících newtonmetrů, které přenáší k zadním kolům osmistupňový automat.

Fotogalerie

Podle čeho poznáte bezpečně přístrojovku rollse? Chybí jí otáčkoměr, prostě není potřeba. Síly pod kapotou má rolls vždycky dostatek a co se pod ní odehrává, má zajímat šoféra. Jízda tak má být plavbou na obláčku aristokratické výjimečnosti. A tak nemá otáčkoměr ani nejnovější rolls. Místo něj je v digitálním přístrojovém štítu ukazatel rezervy výkonu.

Slyšet motor se v této společnosti považuje za faux-pas. A tak je nový Phantom dokonale odhlučněný, všechna okna tak v sobě mají šestimilimetrovou tlumicí vrstvu. Tlumicích materiálů, které z kabiny dělají chrám ticha, je v autě přes 130 kilogramů. Největší hluk prý dělají analogové hodiny na přístrojovce. Rolls uvádí, že když jeho „hlukoví“ inženýři poprvé zkoumali výsledky akustických testů, mysleli, že jim měřicí technika nefunguje.





Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.