Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

  14:00aktualizováno  14:00
Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem rollsů je poslání, které není pro každého.

Zhmotnit aristokratickou výlučnost totiž jen tak každý nesvede, na to je třeba mít asi aspoň trochu modré krve. Giles Taylor to umí a potvrzuje to novým Phantomem.

Je to velká událost, nový Phantom, svůj NEJ model, představuje Rolls-Royce po čtrnácti letech. Za tu dobu to auto vůbec nezestárlo a že nemá dotykové displeje i v kufru a kybernetickou asistentku na palubě? Pche! Toho, kdo rollsem jezdí, to opravdu nevytrhne.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

Rýpalové namítnou, že vypadá stejně jako předchůdce, hlavně silueta s předlouhou plochou kapotou a neopakovatelně tvarovaným zadním sloupkem je téměř identická. Proporce dotahují k dokonalosti dvaadvacetipalcové ráfky. Zadní dveře otevírané proti směru jízdy zůstaly zachovány, je to pohodlnější pro pasažéry. Laserová světla prý osvítí cestu až na šestisetmetrovou vzdálenost.

Technik ovšem zjistí, že uvnitř je všechno nové. Zcela novou hliníkovou architekturu, kterou si vyvinul Rolls-Royce jen pro sebe, využijí také následující modely značky. Dokonalý komfort obstará vzduchový podvozek, který dynamicky přizpůsobuje charakteristiku útlumu každého kola na základě informací z kamer na přídi sledující nerovnosti vozovky. V případě infotainmentu a všech asistenčních systémů odhalíme jejich původ v BMW řady 7, mnichovská automobilka britskou značku totiž vlastní.

Rolls-Royce Phantom

Osmá generace (první Phantom představil Rolls-Royce v roce 1925) má mimo jiné řízená kola zadní poháněné nápravy, což přidá na jistotě jízdy a agilitě v zatáčkách. Pod kapotou nemůže mít Phantom nic jiného než dvanáctiválec. Ten nově vyvinutý o objemu 6,75 litru ze sebe s pomocí turbodmychadel vydá 571 koní (420 kW) a 900 kroutících newtonmetrů, které přenáší k zadním kolům osmistupňový automat.

Fotogalerie

Podle čeho poznáte bezpečně přístrojovku rollse? Chybí jí otáčkoměr, prostě není potřeba. Síly pod kapotou má rolls vždycky dostatek a co se pod ní odehrává, má zajímat šoféra. Jízda tak má být plavbou na obláčku aristokratické výjimečnosti. A tak nemá otáčkoměr ani nejnovější rolls. Místo něj je v digitálním přístrojovém štítu ukazatel rezervy výkonu.

Slyšet motor se v této společnosti považuje za faux-pas. A tak je nový Phantom dokonale odhlučněný, všechna okna tak v sobě mají šestimilimetrovou tlumicí vrstvu. Tlumicích materiálů, které z kabiny dělají chrám ticha, je v autě přes 130 kilogramů. Největší hluk prý dělají analogové hodiny na přístrojovce. Rolls uvádí, že když jeho „hlukoví“ inženýři poprvé zkoumali výsledky akustických testů, mysleli, že jim měřicí technika nefunguje.




Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí,...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...

Hyundai i10 1,0   Family +
Hyundai i10 1,0 Family +

r.v. 2017, naj. 3 482 km, benzín
177 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz