Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nový nejrychlejší rolls všech dob je pro mladé gentlemany

aktualizováno 
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Wraith má být autem pro takové lidi, jako byl Charles Rolls, když zakládal značku, která je dnes synonymem pro neskonalý automobilový luxus. Když s Henrym Roycem před 107 lety automobilku založili, bylo Rollsovi pětadvacet let. Nový Rolls-Royce je jednou z největších hvězd ženevského autosalonu. A to i rozměry.

"Dnes jsme uvedli auto, které ztělesňuje ducha Charlese Stewarta Rollse. Základním bodem je ale samozřejmě luxus, vytříbenost a kvalita. Vlastnosti, které zůstávají pro naše zákazníky důležité dnes stejně jako před sto lety," uvedl při odhalení "přízraku" (anglicky "wraith") na autosalonu v Ženevě generální ředitel Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös.

Rolls-Royce Wraith je úplně nový, nejsilnější a nejrychlejší rolls, který kdy v Goodwoodu vyrobili. Je to kupé gran turismo pro gentlemany.

Rolls-Royce Wraith

Žádné velké sportování od 2,4tunového auta čekat nemůžeme. Prototypy ale i tak trénovaly i na veleslavném, náročném a velmi nebezpečném okruhu Nürburgring. K vidění byly i při vyjížďkách za polárním kruhem. Těch 633 koní (465 kW) dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce umí nádherné kupé, které je hlavně sochou na čtyřech kolech, rozdovádět na stovku za 4,6 sekundy. Maximálka je omezená na 250 km/h.

Motor o objemu 6,6 litru je spojen s osmistupňovým automatem, který je napojen na navigační systém GPS. Umí tak s předstihem reagovat na blížící se zatáčku nebo překážku a hospodařit lépe s osmi sty newtonmetry točivého momentu, který posílá na zadní kola. Ve výbavě mamutího fastbacku nechybí adaptivní tempomat, systém nouzového volání při nehodě nebo infrakamery pro rozpoznávání chodců. Audiosoustava má osmnáct reproduktorů s celkovým výkonem 1300 wattů.

Fotogalerie

Rolls-Royce, který je od roku 2000 součástí německého koncernu BMW, si v minulosti na výkonových parametrech příliš nezakládal a výkon svých vozů uváděl jako "dostatečný".

Kromě majestátního vzhledu, ve kterém musí poznat rollse na první pohled každý, je asi ještě důležitější interiér kypící luxusem. Nastupuje se do něj "proti větru" otevíranými dveřmi. Je to pohodlné, nikdo jiný se to neodváží nabídnout do sériové výroby. Například v Německu je takové řešení dveří už od šedesátých let zakázané. Moderní rollsy, které toto řešení vyznávají, se musí složitě přihlašovat individuálně.

Už vnitřní panel dveří vyvedený ze dřeva je uměleckým dílem. Samozřejmostí je nejkvalitnější kůže a další drahé materíály, jako třeba tlačítka ze skla. Nechybí libůstka v podobě LED vláken vetknutých do čalounění stropu. Je jich 1340, při nočních výpravách napříč kontinenty dávají dojem jízdy pod širým nebem.

Dvoudveřové kupé je o 13 milimetrů kratší než čtyřdveřový vrcholový Phantom, který letos oslavil deset let od uvedení. Na délku má 5,269 metru, 1947 mm na šířku a splývavá střecha je v nejvyšším bodě 1507 mm nad zemí. Rozvor je víc než třímetrový (3112 mm). Technicky novinka vychází z modelu Ghost (má ale 63 koní a 20 Nm navíc), který je spřízněný s BMW sedmičkové řady.

Rolls-Royce Wraith

"První kousky vyrazí na silnici v říjnu nebo listopadu letošního roku," řekl pro iDNES.cz Philip Harnett, produktový manažer modelu. V Evropě bude vůz stát kolem čtvrt milionu eur, což je zhruba 6,25 milionu korun. K osahání v plné kráse, síle a urozenosti je dvoudveřové kupé jménem wraith na autosalonu v Ženevě do konce tohoto týdne.

Známé jméno

Pro označení nového modelu sáhl Rolls-Royce do historie. Poprvé použila značka jméno Wraith v roce 1938. Tehdy jej vozil jeden z menších modelů. Kromě celých aut nabízel Rolls-Royce také samotná šasi, která karosárny oblékaly podle svého. Wraith měl smůlu v tom, že přišel těsně před druhou světovou válkou. Oficiálně se vyráběl jen rok. Poslední z necelých pěti set kusů ale vyrobili až v roce 1947.

Jméno se pak vynořilo ještě v sedmdesátých letech 20. století. Prodloužená verze druhé generace modelu Silver Shadow nosila označení Silver Wraith.

Jméno Wraith dobře pasuje ke jménům dvou hlavních modelů, velkému Phantomu, který letos slaví desetiletí od uvedení, a menšímu Ghostu, česky duchovi. Slovo wraith má pocházet ze skotského dialektu, kde se poprvé objevilo v 15. století, původ by mělo mít ve velštině.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.