První škodovka, která se probojovala o finále soutěže o Evropské auto roku, byla v roce 1997 octavia

První škodovka, která se probojovala o finále soutěže o Evropské auto roku, byla v roce 1997 octavia | foto: Škoda

Roomster kandiduje na Evropské auto roku. Které je to vaše?

  • 107
Citroën C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Honda Civic, Opel Corsa, Peugeot 207, Škoda Roomster a Volvo C30. To je finálová osmička, ze které vzejde král evropských aut pro příští rok. Roomster tak již zopakoval deset let starý úspěch octavie, 13. listopadu bude jasné, jestli netradiční škodovka nezamíří ještě výš. Kdo je vaším favoritem?
UVNITŘ: ANKETA

Velké finále ankety o evropské auto roku se blíží. Za dva týdny se Evropa dozví, které je to "NEJ" auto z pohledu motoristických novinářů - Car of the Year. Už je známa finálová sedmička, ze které bude 58členná porota vybírat. Jak byste vybírali vy?

Ke konci se chýlí funkční období letošního krále, kterým je Renault Clio (test ZDE). Jaké je evropské auto roku pro rok 2007 se Evropa dozví 13. listopadu. Které je jím podle vás?

HLASUJTE V ANKETĚ ...ZDE

Každý z porotců 22 národností vybraných z evropských motoristických novinářů má nyní za úkol rozdělit 25 bodů mezi alespoň pět aut, které se dostaly do finále. Svoje rozhodnutí musí také písemně odůvodnit.

Stane se autem roku japonské UFO Honda Civic, velkoprostoroví konkurenti Ford S-MAX a Citroën Picasso, nebo technicky příbuzné modely Fiat Grande Punto a Opel Corsa? Do finále se probojoval také nástupce legendární "dvěstěšestky - Peugeot 207.

Na titul pomýšlí také pravděpodobně nejkrásnější stylový hatchback současnosti - Volvo C30, který právě vyráží do prodeje. Pokud by malé volvo uspělo, stalo by se historicky prvním severským autem na evropském automobilovém trůnu. A nebo všem vypálí rybník praktická a nekonvenčně oblečená novinka z Mladé Boleslavi - Roomster?

Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000. Autem roku pro letošní rok je Renault Clio.

Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 43 různých automobilů mnoha kategorií (zde). Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.

Auta, která o titul usilují, musí splnit několik požadavků. Mimo jiné se musí do konce roku prodávat na minimálně pěti trzích Evropy a musí jich být prodáno alespoň pět tisíc kusů.

Auta, která se do letošního finále nedostala:
Alfa Romeo Brera, Audi Allroad, Audi Q7, Audi TT, Cadillac BLS, Chevrolet Aveo, Chevrolet Captiva, Chevrolet Epica, Citroën C6, Daihatsu Terios, Daihatsu Trevis, Dodge Caliber, Ford Galaxy, Hyundai Accent, Hyundai Santa Fe, Jeep Commander, Jeep Compass, Jaguar XK, Kia Carens, Kia Carnival, Kia Magentis, Lexus IS, Mazda MX5, Mercedes-Benz GL, Mercedes-Benz R, Mercedes-Benz CL, Mini, Nissan Note,  Ssang Yong Kyron, Subaru B9 Tribeca, Suzuki SX4 / Fiat Sedici, Toyota RAV4, Volvo S80

,