Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roomster: Nová škodovka míří na start

  17:17aktualizováno  20. prosince 12:47
Jako by na kosmodromu začali odpočítávat čas do odstartování kosmické rakety, začnou v pobočném závodě Škoda Auto ve východočeských Kvasinách co nevidět odpočítávat také. Ale posledních šedesát dní do oficiální premiéry nové škodovky: na konci února se představí na autosalonu v Ženevě Škoda Roomster.

Je to roomster?

Finišují přípravy na zahájení výroby vozu, který je svým vzhledem převratnou novinkou škodovky. Motoristé jsou zvědaví, jakou podobu nakonec bude mít. 

V Kvasinách se stupňuje tempo. Dostavují závod, rozšiřují příjezdové silnice.

Světu se chystá se představit po fabii, octavii a superbu již čtvrtý model se znakem Škoda Auto - Roomster.

Automobilka tak vstoupí do extraligy nejvýznamnějších výrobců: celkovou produkcí blízkou půlmilionu aut ročně a společně s tím počtem modelových řad souběžně vyráběných.

Automobilka jen naznačuje
Roomster se bude vyrábět v pobočném závodě Škoda Auto v Kvasinách. Je tedy více než pravděpodobné, že snímek prototypu, který se objevil v motoristickém časopise, byl tajně pořízen v tomto východočeském městě. Možná fotoaparátem v mobilním telefonu, propašovaným do nedůsledně střežených prostor.

"Pravda je, že otištěné snímky způsobily v automobilce rozruch," přiznává tiskový mluvčí Škoda Auto Evžen Krauskopf, "ale víc vám k tomu nemohu říci." Ani to, zda jde o reálný obraz roomsteru? "Ne, to opravdu nemohu potvrdit," odpovídá Krauskopf.
A kdy vydáte skutečné firemní fotografie? "Skutečný vůz bude mít oficiální premiéru už za necelé tři měsíce na ženevském autosalonu," říká tiskový mluvčí, "a předpokládáme, že první oficiální snímky poskytneme médiím před výstavní premiérou."
Kdy začne výroba roomsteru?
"Jak jsme již uvedli, sériová výroba začne v polovině příštího roku," uzavírá mluvčí automobilky.
Jaký bude?
S blížícím se počátkem výroby roomsteru roste zvědavost, jak bude skutečně vypadat. Představil se před více než dvěma roky jako studie na podzimním frankfurtském autosalonu a vzbudil velkou pozornost.

Příznivá odezva u veřejnosti do značné míry spolurozhodla o tom, že roomster skutečně půjde do výroby. To potvrdili v rozhovoru i šéfové automobilky Škoda Auto. Ještě několikrát byl při různých příležitostech roomster představen, ale jak se přibližuje den začátku výroby, jako by se po něm země slehla.

Časopis Svět motorů zveřejnil dva nepříliš kvalitní snímky roomsteru. Neostré fotografie vzbudily pozornost. Je to opravdu definitivní podoba? zajímalo motoristy. Ostatně tyto snímky nebyly ani první a jistě ne ani poslední, které se ještě do jeho premiéry objeví. Letos v říjnu zase byly k vidění v českých médiích snímky jiné. Škoda Auto i na ně reagovala jako obvykle: bez komentáře.

"Takové utajení, jaké je kolem roomsteru, jsem tu ještě kolem žádné novinky nezažil," uvedl náš zdroj z automobilky, který chtěl zůstat v anonymitě. "Prototypy opouštějí závod jen v zakrytém nákladním voze a testují se na hermeticky uzavřeném okruhu koncernu VW v Německu. Zaslechl jsem, že oficiální snímky se budou i kvůli utajení pořizovat až za oceánem, v Americe."

Co je jasné
Ať už bude konečná verze roomsteru jakákoliv, některé věci jsou jasné už před jeho oficiální premiérou. Délka lehce nad čtyři metry odpovídá velkoprostorové verzi budoucí nové generace fabie, která přijde na řadu v roce 2007. Tedy něco podobného, jako má Ford model Fusion odvozený od Fiesty a Opel typ Meriva vycházející z Corsy.

V porovnání s těmito značkami však šla Škoda Auto dál, pokud jde o karosářskou odvahu. Proti původní studii přišel roomster sice o zadní posuvné dveře a budou asi klasicky otevírané do strany, zato budou dvoje. Výškou dosahující bezmála temene dospělého člověka škodovácké auto převýší své konkurenty.

I proto stále zůstávají v platnosti úvahy o využití vozu pro případné další karosářské varianty. Ty ovšem automobilka popírá. Zatím. A pokud by se potvrdil původně uvedený údaj o neobyčejně velkém rozvoru 2710 milimetrů (o více než 13 centimetrů větší než u současné octavie), je jasné, že na svět přijde velmi zajímavá novinka.

ZMĚNY Zatím poslední snímek roomsteru s otevřenou kapotou přinesl časopis Svět motorů. I přes chabou kvalitu jsou z něj patrné jisté změny proti původní studii v zadní části. Páté dveře se zvětšily, ale zmenšilo se okno v nich, stejně jako koncová světla. Umístění klik zadních dveří napovídá na klasické uspořádání oproti prototypu, který měl vzadu posuvné dveře jen vpravo.
ORIGINÁL Původní snímek zachycuje veškeré podstatné rysy roomsteru, jaké bude mít i ve své definitivní podobě. A cena? Bude určitě bližší octavii než fabii. Náš odhad: pod čtyři sta tisíc korun určitě ne.

Z diskuze:

Definitivní verze ( NONAME, 20.12.2005 16:39 )
Ta fotka ze Světa motorů je definitivní verze Roomstra. Ve škodovce už jich vyrábíme denně 2 - 3, takže je mám už dost okoukané. Myslím, že můžu prozradit takovou menší perličku. Bude se vyrábět verze panorama, která bude mít prosklenou střechu až nad hlavy zadních cestujících. Jinak další perlička, tato verze bude mít anténu umístěnou vzadu (jako fábie a oktávka), verze s plnou střechou ji bude mít vepředu (jako favorit). Kliky zadních vdveří ve skloupku jsou na fotce vidět, přední A sloupky budou mít černý plast...Ale to už jsem nastínil dost, počkejte si....uvidíte

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.