Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roomster za milion jezdí na baterky, k mání bude příští rok

  12:00aktualizováno  12:00
Natankujete u zásuvky a při pojíždění bude auto jen spokojeně vrnět. Tenhle unikátní roomster totiž vyměnil rachtavé tříválce za elektromotory. Kilometr jízdy prý vyjde na čtyřicetník.

Firma EVC group z Hulína (zkratka EVC znamená Electric Vehicles Czech republic) donedávna opravovala starší elektromobily vesměs francouzské provenience. Její vývojáři ale zatím pracovali na vlastních elektromobilech.

Na pražské Autoshow, která proběhla o uplynulém víkendu na výstavišti v Holešovicích, předvedla premiérově prototyp elektrického roomsteru. Kromě stěhovavé škodovky představila EVC group ještě elektrického smarta a dobíjecí hybridní Toyotu Prius předchozí generace.

"Všechno jsou to naše vlastní projekty, vytvořené bez podpory automobilek," říká Martin Solař, vedoucí vývoje EVC group.

Prius do zásuvky

Kromě zásuvky pro dobíjení má prius od EVC ještě zvýšený dojezd na elektrický pohon. Do kufru přidali vývojáři další sadu akumulátorů (lithio-fosfáto-polymerových), na elektřinu tak prius ujede až 90km. Cena přestavby je ovšem nemalých 280 tisíc korun bez DPH.

Toyota Prius Plug-In hybrid

Česká firma tak trochu předběhla Toyotu, která systém dobíjení baterek zabudovala až do stávající - nejnovější generace priusu. Před měsícem se japonská automobilka s dobíjecím prototypem pochlubila na autosalonu ve Frankfurtu.

Milionový roomster

Největším hitem EVC je ovšem elektrický roomster. K mání bude na jaře příštího roku. První přestavěný exemplář bude sloužit k homologaci. Hulínská firma si sama vyvinula řídící jednotku, která je srdcem celého systému, baterie a elektromotor nakupují.

Roomster Electric dokáže jet až 130 km/h a podle použitých baterií má dojezd buď 120 nebo až 200 kilometrů. Elektromotor má výkon 70 kW a dobití zcela vybitých baterií z běžné zásuvky trvá šest až deset hodin. Životnost lithio-fosfáto-polymerových baterií uložených vpředu na místě, kde byl spalovací motor, je kolem 3000 nabíjecích cyklů.

"Máme už pár objednávek od soukromníků. Předpokládáme, že se příští rok ozvou i firmy. Příští rok počítáme se vytvořením 20 až 30 přestaveb," uvedl Martin Solař. Zákazník buď může na přestavbu přivést svůj vůz, nebo si koupit celé nové elektroauto. Nový Roomster Electric u EVC bude stát 860 tisíc korun bez DPH (1 023 400 Kč s daní), verze s dvousetkilometrovým dojezdem vyjde na 990 tisíc bez daně (asi 1,2 milionu), přestavba pak vyjde na zhruba půl milionu bez daně.

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.