Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rosický: Jízdu vlevo jsem už zvládl

aktualizováno 
Za volantem se fotbalový reprezentant Tomáš Rosický sice cítí skvěle, ale nemá rád dlouhé trasy. Jízda vlevo po anglických silnicích mu však potíže už nedělá.

Každý chlap chce, aby jeho auto bylo kromě jiného i rychlé, říká Tomáš Rosický. | foto: David PortMF DNES

Zatím nemění barvy – ani na hřišti, ani na silnici. Chce být věrný jak Arsenalu Londýn, tak automobilové značce MercedesBenz.

V pražském autosalonu M 3000 Tomáš Rosický v nedávných dnech pouze vyměnil model: koupil si CL 500 v ceně čtyř milionů korun.

"Jakmile jsem viděl první obrázky tohohle auta, hned jsem si řekl, že bych si ho měl pořídit,“ komentoval svůj krok.

Kolikátý je to váš mercedes?
Druhý.

Podle čeho si auto vybíráte?
Vždycky se dívám na bezpečnost. Ale každý chlap chce, aby auto bylo také rychlé, a tomu odpovídal i předchozí Mercedes CLK 55, v němž jsem jezdil čtyři roky. Byl jsem s ním moc spokojen.

Jaké jste měl první auto?
Byl to Renault Twingo, kupovali jsme si ho napůl s mamkou, když mi bylo asi osmnáct. Pak Peugeota 306, toho jsem si koupil sám, když už jsem hrál za áčko Sparty.

Vozil vás táta na fotbal, když jste byl dítě?
Mě i bratra rodiče při fotbale hodně podporovali. Kolikrát se stalo, že mamka jela s jedním z nás na jednu stranu a táta s druhým na opačnou.

V Anglii se jezdí vlevo. Máte v autě normální řízení?
Ano. Zpočátku jsem měl půjčené auto s volantem na pravé straně, ale na to je těžké si zvyknout.

Jak jste si zvykal na množství kruhových objezdů, které v Anglii vesměs suplují křižovatky?
"Kruháky“ jsou dobré řešení, protože je tím jízda plynulá, ale právě s tím jsem měl největší potíže, zvlášť když jsem seděl vpravo. Vjedete tam a musíte doleva, je to nezvyk. Ale trvalo to jen několik dní, pak už to šlo.

Čím jezdí Tomáš Rosický

Mercedes CL 500

motor osmiválec 5461 cm3
výkon 285 kW
spotřeba 12,1 l/100 km
zrychlení 5,4 s
max. rychlost 250 km/h

Do nikoho jste během té doby neťuknul?
Ne, "vzal“ jsem jen pár obrubníků.

Jak se jezdí v Anglii, když to porovnáte s Českem?
Nevidím v tom nějaký velký rozdíl. V centru Londýna jsou samozřejmě veliké zácpy, ale jinak to není nijak divoké. Do města je lepší cestovat metrem. Já tam moc nejezdím, nejsem městský typ, ale když za mnou dorazí známí, vždycky jezdí do centra Londýna metrem.

Absolvoval jste v Anglii nějaké delší trasy?
Ne, maximálně tak do osmdesáti kilometrů. Bydlím na severu, mimo město, mám to blízko do tréninkového centra Arsenalu, takže po dálnici jezdím hlavně na letiště.

Cestoval jste někdy autem z Londýna do Prahy?
Ne. A ani se na to nechystám!

Když jste hrával za Borussii Dortmund, jezdil jste domů autem?
Za celou dobu jen jednou a byl jsem z toho úplně vyřízenej!

Ale řada fotbalistů i trenérů má dlouhou cestu v autě ráda...
Jedním z takových lidí je můj táta. Tvrdí, že se při jízdě odreaguje. Já mezi ně nepatřím. Řídím rád, ale ne na dlouhých trasách.

Máte nějaké vysněné auto?
Tak to nemám. Kdyby takové bylo, asi bych ho už dávno měl. Ale Mercedes CL 500, kterým teď jezdím, se mi hodně líbí.

Máte aspoň nějaký vysněný klub?
Vždycky jsem chtěl hrát za Arsenal, a to se mi povedlo.

Opravdu právě za Arsenal? Jako kluk jste mu fandil?
Když jsem začal hrát a díval jsem se v televizi na různé zápasy, líbil se mi herní styl Arsenalu. Ten se nemění, pokud je tam trenér Wenger. Hrajeme velké množství přihrávek dopředu – to je skvělé.

Máte v autě nějaký talisman?
Mám tam něco od přítelkyně.

Co to je?
To neřeknu.

Visí to na zrcátku?
Neřeknu!

Tomáš Rosický přebírá nový Mercedes CL

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.