Na první pohled připomíná motor Radial bi Rotary (RBR), jak svůj výtvor Devaere nazývá, klasické hvězdicové letecké motory. Má čtyři válce, dva a dva proti sobě, uspořádané do kříže. Zároveň ale připomíná klasický wankel, jehož píst rotuje kolem osy motoru.
První zvláštností motoru je spojení samotných pístů. Jen dva jsou totiž přímo spojeny s klikovou hřídelí, jde o protilehlou dvojici. Druhé dva písty jsou naopak pomocí oblých ramen spojeny s první dvojicí pístů. Dva protilehlé písty tak vždy vykonávají stejný pohyb, buď vzhůru, nebo dolů. To mimo jiné znamená, že každý válec se může nacházet v jiné fázi spalovacího cyklu.
Díky tomuto neobvyklému propojení pístů a klikové hřídele navíc dochází k rotaci pístů okolo osy motoru, která prochází průsečíkem os válců a je na ni kolmá. Tím, jak vlastně celý motor rotuje, nepotřebuje mechanické ventily, vačky a další součásti. Rotací jednoduše postupně odkrývá a zakrývá sací a výfukové kanály. Válec za jeden pracovní cyklus urazí při rotaci úhel 90 stupňů.
Výhodou takto konstruovaného motoru by měl být hladký běh, kterému mimo jiné vděčí i za své přirozené vyvážení. Motor by měl být také lehčí než odpovídající konvenční jednotky a nepotřebuje setrvačník, tím je totiž vlastně on sám. Díky rotaci válců dochází také k lepšímu chlazení motoru, a to i v případě, že vůz s ním stojí.
Celý rotor motoru se otáčí pětkrát pomaleji než u wankelu. Za jednu otáčku dojde u čtyřválce k celkem 16 pracovním cyklům. Pomalejší rotace oproti wankelu znamenají menší tření, vzhledem ke konstrukci motoru také není potřeba příliš řešit těsnění rotujících částí.
O úsporu paliva by se měl postarat fakt, že motor pracuje v Atkinsonově cyklu a může být vybaven EGR ventilem pro recirkulaci spalin. Hlavní úspory paliva by ale oproti stejně vybaveným běžným spalovacím motorů měly pramenit z nižší hmotnosti.
Motor prozatím ale existuje pouze na počítačových animacích a Franky Devaere momentálně pracuje na prototypu. Možné aplikace v praxi tak zůstávají ve hvězdách.