Předchozí modelová řada Roveru 200 byla odvozena od Hondy Civic. To mělo za následek, že vozy se samočinnou převodovkou byly kompletovány s motory Honda.
Rover 200 patří mezi automobily nižší střední třídy, vyráběl se s tří nebo pětidveřovou karosérií a v roce 1992 přišla do prodeje i varianta Cabrio. O rok později byla provedena drobná úprava vzhledu a Rover dostal tradiční masku těchto vozů. V roce 1995 byla představena nová generace Roveru 200.
Uvnitř automobilu moc místa nenajdete, to platí zvláště o prostoru na zadních sedadlech. Ani pérování není moc pohodlné a dílenské zpracování vozů vyrobených do roku 1995 je nedostatečné. Tyto automobily trpí také dost velkou poruchovostí. Rover 200 vám nabídne atraktivní vybavení, dobrou manévrovatelnost a nízkou spotřebu. To vše můžete pořídit za výhodnou cenu.
Kvalita dílenského zpracování u nové řady vzrostla a od roku 1996 je opravdu dobrá. Nicméně v porovnání s vozy této třídy, má Rover 200 vysoké udržovací náklady. Nová řada vozů byla představena v roce 1995 a v červnu 1996 se začal automobil prodávat. O rok později byla základní výbava rozšířena o ABS. Zavazadlový prostor Roveru 200 má objem 304 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší na 1086 litrů.
Nabídka pohonných jednotek je poměrně široká, zahrnuje čtyři zážehové a jeden vznětový agregát. Nejslabší motor v nabídce má objem 1,4 litru a výkon 55 kW (75 k), silnější je agregát o stejném objemu se zvýšeným výkonem na 76 kW (103 k). Další je "šestnáctistovka" s výkonem 82 kW (111 k) a nejsilnější agregát o objemu 1,8 litru, disponující výkonem 107 kW (145 k). Ten byl montován do modelu Rover 200 Vi, jehož výroba byla ukončena v roce 1997. Příznivci nafty určitě nepřehlédnou úsporný přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním o objemu dva litry, disponující výkonem 77 kW (105 k).
U vozů vyrobených před rokem 1996 vycházejí často pazvuky z přístrojové desky. K dalším nedostatkům Roveru 200 patří poruchový spouštěč motoru a alternátor, problémy s centrálním zamykáním a imobilizérem v klíčku. Občas se vyskytují závady poloos a ložisek kol.
U nás je tento vůz spíše exotický a v autobazarech se vyskytuje jen vzácně, ale jako ojetý je cenově dost výhodný na to, aby upoutal vaši pozornost. Například automobil z roku 1996 s motorem o objemu 1,6 litru lze získat zhruba za 139 000 Kč. Stejně starou Hondu Civic pořídíte asi za 169 000, Renault Mégane a Mazdu 323 F přibližně 159 000 Kč.