Rover 200

Rover 200 | foto: Rover

Rover 200: zajímavý nejen cenou

  • 8
V době představení nové řady Roveru 200, v roce 1995, již patřila automobilka pod koncern BMW. Tento model vešel do dějin jako poslední vyvinutý ve vlastní režii továrnou Rover.

Předchozí modelová řada Roveru 200 byla odvozena od Hondy Civic. To mělo za následek, že vozy se samočinnou převodovkou byly kompletovány s motory Honda.

Rover 200 patří mezi automobily nižší střední třídy, vyráběl se s tří nebo pětidveřovou karosérií a v roce 1992 přišla do prodeje i varianta Cabrio. O rok později byla provedena drobná úprava vzhledu a Rover dostal tradiční masku těchto vozů. V roce 1995 byla představena nová generace Roveru 200.

Uvnitř automobilu moc místa nenajdete, to platí zvláště o prostoru na zadních sedadlech. Ani pérování není moc pohodlné a dílenské zpracování vozů vyrobených do roku 1995 je nedostatečné. Tyto automobily trpí také dost velkou poruchovostí. Rover 200 vám nabídne atraktivní vybavení, dobrou manévrovatelnost a nízkou spotřebu. To vše můžete pořídit za výhodnou cenu.

Kvalita dílenského zpracování u nové řady vzrostla a od roku 1996 je opravdu dobrá. Nicméně v porovnání s vozy této třídy, má Rover 200 vysoké udržovací náklady. Nová řada vozů byla představena v roce 1995 a v červnu 1996 se začal automobil prodávat. O rok později byla základní výbava rozšířena o ABS. Zavazadlový prostor Roveru 200 má objem 304 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší na 1086 litrů.

Nabídka pohonných jednotek je poměrně široká, zahrnuje čtyři zážehové a jeden vznětový agregát. Nejslabší motor v nabídce má objem 1,4 litru a výkon 55 kW (75 k), silnější je agregát o stejném objemu se zvýšeným výkonem na 76 kW (103 k). Další je "šestnáctistovka" s výkonem 82 kW (111 k) a nejsilnější agregát o objemu 1,8 litru, disponující výkonem 107 kW (145 k). Ten byl montován do modelu Rover 200 Vi, jehož výroba byla ukončena v roce 1997. Příznivci nafty určitě nepřehlédnou úsporný přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním o objemu dva litry, disponující výkonem 77 kW (105 k).

U vozů vyrobených před rokem 1996 vycházejí často pazvuky z přístrojové desky. K dalším nedostatkům Roveru 200 patří poruchový spouštěč motoru a alternátor, problémy s centrálním zamykáním a imobilizérem v klíčku. Občas se vyskytují závady poloos a ložisek kol.

U nás je tento vůz spíše exotický a v autobazarech se vyskytuje jen vzácně, ale jako ojetý je cenově dost výhodný na to, aby upoutal vaši pozornost. Například automobil z roku 1996 s motorem o objemu 1,6 litru lze získat zhruba za 139 000 Kč. Stejně starou Hondu Civic pořídíte asi za 169 000, Renault Mégane a Mazdu 323 F přibližně 159 000 Kč.