Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rover chce dělat auta v Polsku

  8:57aktualizováno  8:57
Londýn - Britský výrobce automobilů MG Rover chce proniknout na středoevropský trh, a proto hodlá vybudovat svou továrnu v Polsku. Jako základ jeho nového závodu by mu měla posloužit varšavská továrna Daewoo-FSO, která je dcerou zkrachovalé korejské automobilky Daewoo. O vzniku nového závodu už s MG Rover jednají věřitelé korejské firmy a zástupci polského státu, jenž má v Daewoo-FSO desetiprocentní účast.

Měl by se stát také podílníkem nově vzniklé akciové společnosti, v níž bude mít hlavní slovo MG Rover. Zúčastněné strany se už podle zdrojů blízkých jednání shodly na principech, na kterých by nový společný podnik měl vzniknout. Rover by měl přispět kapitálem, měl by také dodat know-how. Ve varšavské továrně chce vyrábět pět svých modelů včetně známých sportovních aut MG. Představitelé britské automobilky uvedli, že polská továrna by měla zaměstnat dva tisíce lidí. Výroba by podle nich mohla být zahájena během šesti až dvanácti měsíců. "Polsko a východní Evropa jsou pro MG Rover velice důležité trhy.

A je to oblast, kde zatím nemáme velké zastoupení," konstatoval zástupce Roveru. Firma FSO byla silně zasažena kolapsem automobilky Daewoo a také poklesem prodejů aut v Polsku. Od roku 1996, kdy do firmy Daewoo vstoupilo, musela snížit počet zaměstnanců o polovinu na 3100. Daewoo-FSO nyní dluží polským a korejským bankám zhruba 300 milionů dolarů, dalších 250 milionů pak dluží polskému státu. General Motors, který část zkrachovalé korejské automobilky Daewoo nedávno převzal, továrnu ve Varšavě odmítl. Má už totiž svůj velký závod v Gliwicích, kde se vyrábějí automobilky nesoucí značku Opel.

Autor:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.