Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rover Streetwise - volání divočiny silnic

  10:02aktualizováno  10:02
Novým segmentem automobilů, který automobilky vymyslely, aby přitáhly pozornost a především peníze svých zákazníků, je třída skoro-SUVček. Automobilů odvozených od malých modelů, avšak řádně vyzbrojených k boji v ulicích a uličkách měst.
Rover Streetwise - zezadu

Rover Streetwise - zezadu | foto: Rover

Rover se se streetwisem, přestavěným z modelu 25, pravděpodobně inspiroval u Fordova Fusionu.

Streetwise se na první pohled tváří jako SUVčko, rozhodně bezpečnější však pro něj bude bude-li po terénu pošilhávat z bezpečí asfaltového koberce. Oplastováním a chromovými doplňky á la off-road Rover pouze klame, chybí mu totiž to nejdůležitější z teréňáku - pohon 4x4 (přinejmenším).

Lehce se zvedl i podvozek a tím i poloha posádky, která má lepší přehled o dění na silnici. 

Nejzajímavější je na pohledném streetwisu uspořádání interiéru. Cestující v něm naleznou v základní verzi pouze čtyři sedadla. Všechna ale mají výrazné boční vedení, cestující na zadních sedadlech tak mají k dispozici plnohodnotné sedačky, které doteď pouze záviděli řidičovi a spolujezdci. Pro ty, kteří rádi cestují v pěti, nabízí Rover (za příplatek) klasickou pětimístnou konfiguraci sedadel.

Nabídka motorů obsahuje jak dieselové, tak benzinové agregáty o objemech od 1,4 do dvou litrů. Výkony začínají na 84 koních (62 kilowattech) a končí na 117 koních (86 kW). Základní převodovkou v nabídce je klasický pětistupňový manuál. Později by měla přibýt i "chytrá" automatická převodovka Stepspeed CVT.

Při pohledu na streetwise je možno pouze litovat, že městské-SUV na našem trhu nepořídíme. Na zdolávání terénních překážek, kterých na našich silnicích nalezneme víc než dost, by se svým robustním exteriérem byl vozem téměř ideálním. Při kvalitě tuzemských silnic by však případní zájemci pravděpodobně vyžadovali i pohon 4x4.

Ten kdo se rozhodne pro městské skoro-SUV od Roveru vyrazit za hranice by si měl připravit alespoň 15 000 Euro.



Témata: Euro, peníze, Rover


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.