Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rover Streetwise - volání divočiny silnic

  10:02aktualizováno  10:02
Novým segmentem automobilů, který automobilky vymyslely, aby přitáhly pozornost a především peníze svých zákazníků, je třída skoro-SUVček. Automobilů odvozených od malých modelů, avšak řádně vyzbrojených k boji v ulicích a uličkách měst.
Rover Streetwise - zezadu

Rover Streetwise - zezadu | foto: Rover

Rover se se streetwisem, přestavěným z modelu 25, pravděpodobně inspiroval u Fordova Fusionu.

Streetwise se na první pohled tváří jako SUVčko, rozhodně bezpečnější však pro něj bude bude-li po terénu pošilhávat z bezpečí asfaltového koberce. Oplastováním a chromovými doplňky á la off-road Rover pouze klame, chybí mu totiž to nejdůležitější z teréňáku - pohon 4x4 (přinejmenším).

Lehce se zvedl i podvozek a tím i poloha posádky, která má lepší přehled o dění na silnici. 

Nejzajímavější je na pohledném streetwisu uspořádání interiéru. Cestující v něm naleznou v základní verzi pouze čtyři sedadla. Všechna ale mají výrazné boční vedení, cestující na zadních sedadlech tak mají k dispozici plnohodnotné sedačky, které doteď pouze záviděli řidičovi a spolujezdci. Pro ty, kteří rádi cestují v pěti, nabízí Rover (za příplatek) klasickou pětimístnou konfiguraci sedadel.

Nabídka motorů obsahuje jak dieselové, tak benzinové agregáty o objemech od 1,4 do dvou litrů. Výkony začínají na 84 koních (62 kilowattech) a končí na 117 koních (86 kW). Základní převodovkou v nabídce je klasický pětistupňový manuál. Později by měla přibýt i "chytrá" automatická převodovka Stepspeed CVT.

Při pohledu na streetwise je možno pouze litovat, že městské-SUV na našem trhu nepořídíme. Na zdolávání terénních překážek, kterých na našich silnicích nalezneme víc než dost, by se svým robustním exteriérem byl vozem téměř ideálním. Při kvalitě tuzemských silnic by však případní zájemci pravděpodobně vyžadovali i pohon 4x4.

Ten kdo se rozhodne pro městské skoro-SUV od Roveru vyrazit za hranice by si měl připravit alespoň 15 000 Euro.



Témata: Euro, peníze, Rover

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Najdete na iDNES.cz