Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozdíl mezi jízdou na benzin a plyn řidič skoro nepozná

  16:13aktualizováno  16:13
-

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých automobilů nabízí www.automodul.cz

Tvrdí se, že při jízdě na plyn je motor línější, nejde do otáček a neposkytuje dostatečný výkon. To se však u testovací Felicie neprojevilo. Pružnost byla stejná, při akceleraci i jízdě do kopce nebyly patrné rozdíly. Snad jen opravdu v nízkých otáčkách se motor poháněný plynem rychleji "dusil". Problémem může být jízda na plyn s nezahřátým motorem, první ranní mrazíky dokážou řidiči značně zkomplikovat život. Jinak nastavené zapalování neudrží motor v optimálních volnoběžných otáčkách, akcelerace je problém, i s nohou na podlaze automobil vůbec nezrychluje. Nejednou se stalo, že motor začal skomírat uprostřed křižovatky, pak pomohlo jen vyšlápnout spojku, vytočit motor do maxima a ničit spojku i pneumatiky razantním rozjezdem.
V republice je okolo tří set padesáti čerpacích stanic, mnohé z nich však neposkytují řidiči služby běžné u klasických čerpadel. To se týká nejen sociálního zázemí, prodejny nebo myčky, ale třeba i takové samozřejmosti, jakou je placení kartou CCS. Majitel vozu přestavěného na LPG nakonec zjistí, že plný komfort mu poskytuje maximálně jedna šestina všech čerpacích stanic.
Spotřeba plynu je řádově o jeden a půl až tři litry vyšší než benzinu, záleží na stylu jízdy. Test spotřeby ukázal, že při jízdě na plyn uspoří řidič v průměru třicet korun na každých sto kilometrů. Při ekonomickém stylu jízdy se dá ujet sto kilometrů za pouhých osmdesát korun. Ani vyznavači sportovní jízdy nemusí pohonem na LPG pohrdat, ušetří oproti benzinu i čtyřicet korun a zážitky z jízdy budou míst stejné. Sto kilometrů pak přijde na sto třicet korun.
Není se čemu divit, že o plyn se zajímají ti, co jezdí často dlouhé cesty. Osamělý cestovatel, který nikam nepospíchá, dokonce dojede na plnou nádrž benzinu a plynu z Prahy až na konec Evropy k průlivu La Manche. Naopak čtyřčlenná rodina by s tímto autem musela nejspíš na dovolenou u moře zapomenout. Nádrž na plyn totiž zabírá cenné litry zavazadlového prostoru.
Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nej auto na léto je bez střechy. V Mini mouchy vyšťouráte jen ze zubů

Mini Cabrio Cooper S

V době letních dovolených potkáváte na silnicích kvanta naložených kombíků s rakví na střeše. Češi hromadně migrují na...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz