Diskuze
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík
Děkujeme za pochopení.
B50o73h34u82m15í18r 95E61l34i30á15š
Jeste ze se nas to nejblizzsich 30..40 let netyka..
J43i85ř85í 20Z89ý65k56a
"I v těch nejdivočejších snech trvá dobíjení elektromobilu na zhruba 400 kilometrů nejméně 15 – 20 minut oproti dvěma až třem minutám při tankování. "
a zkoušel si ten chlapík někdy spočítat, kolik času mu zabere tankování kompletně? Tj. nepočítat čas jen od zasunutí tankovací pistole po vysunutí, ale připočítat k tomu i marný čas potřebný k dojetí k čerpací stanici, dojezd k vlastnímu stojanu (obzvláště u levných pump), následné zaplacení a návrat na původní trasu. Odhadem to bude leckdy také dobrá půlhodina. Samozřejmě pokud tu pumpu máte po cestě, dá se to stlačit na 10 minut. Ale 2-3 minuty to nejsou ani omylem. Pak si tento čas vynásobte počtem tankování za rok a porovnejte jej s podobně promarněným časem při nabíjení elektromobilu.
U elektromobilu ale počítejte s tím, kolik dobíjení elektromobilu bude daný provozovatel potřebovat na cestě - tedy kdy musí počítat s promarněným časem během dobíjení a kolik dobíjení lze realizovat doma v garáži nebo třeba na parkovišti zaměstnavatele, tj. kdy nabíjení zabere jen 30 vteřin, tj. čas potřebný na zapojení či odpojení kabelu.
Ve výsledku to u těch, co dojíždí krátké až střední vzdálenosti může znamenat, že s elektromobilem čas ušetří.
Mě osobně by se z takového důvodu elektromobil hodil, jen ještě musí poklesnout jejich pořizovací cena. Užitné vlastnosti to má pro mě plně dostačující, resp. přínosnější než klasický "spalovák".
J18o63s43e35f 26M44i72š66k35o44v92s21k87ý
Ještě je reálná varianta se spalovacím motorem, kde palivem je vodík a jsou automobilky, které na jeho vývoji pracují. S námitkami autora vůči elektromobilu souhlasím.
L23u40m71í83r 47V60i73t59h58a
Na vodíkovém motoru nepracují. Pracují na vodíkových palivových článcích. To je ale úplně něco jiného. V palivovém článku se vyrábí elektřina oxidací vodíku.
N50o75r31b92e12r86t 59Š97t71ú17r
Vy, kteří si představujete nabíječku na každém rohu. V současné době stojí jedna nabíjecí stanice cca milion. Neumím si v současné době spočítat návratnost. Podle mě to nejde. S jakou marží a celkovou cenou se bude nabíjet? Kolik tam zahučí dotací.
Koupíte si jich k hospodě třeba pět? A majitel tam nechá auto přes hodinový oběd. Ale vy budete chtít, aby za cca 20 minut nabil a uvolnil stanici pro další auto.?
A hlavně. Nečekejte levný provoz, jakmile bude hrozit výrazný výpadek spotřební daně z pohonných hmot, najde vláda cestu, jak zdanit i elektromobily.
M72a14r95t38i98n 60K68r75o26u98p30a
Jestliže bude auto na dojíždění do práce cca 50+50km (delší dojíždění je z časového hlediska dost mrhání) tak stačí obyčejná zásuvka v garáži. Na ujetí 100km je třeba cca 20KWh a to zásuvka 230V/16A přes noc zvládne s prstem v nose.
Horší je to, kde elektřinu brát ve velkém když by takto jezdilo řekněme polovina aut.
No a že na to stát uvalí daň jako na benzín je asi jasné každému.
R74o68m18a91n 18S64t82r35a85j93t
Pán od Shellu jen neví kudy kam a jak si udržet korýtko.
P85e65t59r 22N67o14v32e41k
tohle je řešení , a je jisté , že bude fungovat :
http://www.hybrid.cz/embatt-nemecka-baterie-pro-elektromobily-s-dojezdem-1000-km
M85i16r36e71k 85G47a82j26e12r
Oni se ale zamerili na mereni v jednotkach Wh/l a chlubi se tim, ze jejich baterie ma polovicni objem. Pritom taji, jakou ma hmotnost, ktera je pro auto mnohem dulezitejsi. Dojezd 1000 km je proto nerealny a je klamavou reklamou.
D72a32v77i84d 56M60a37l75i17n22a
Pořád to říkám. Domů to mám 1200 km. A pořád dobíjet baterie by byl docela opruz. Takto to mám na dvě nádrže a jsem doma za 12 hodin. Při jízdě s elektromobilem, abych si bral zvlášť dovolenou na cestu. ;-)
J10i92ř31í 76S72c85h23w86a47c45h
normální člověk jezdí "domů" každý den, takže ne 1200 km, ale cca do 50 km....a na to dovolenou nepotřebuje ani když má EM.....
T25o41m 55S46e43h40n91a93l
Rika clovek, ktery je ziv z tezby ropy a vyroby vodiku :-)
D12e82n70i18s 91H62u19m12l
Vodik je bublina a jeste k tomu vybusna
M17i19l39o15š 32K45o60l90m31a47n
Ať dělají co dělají, perpetum mobile to nebude. Elektřinu bude muset někde vyrobit. U nás se zatím většina vyrábí v tepelných elektrárnách. Zatím se musíme smířit s deklarovaným dojezdem AŽ 400 km, skutečnost bývá 200 km a to včetně jízdy v úsporném režimu, kdy vás předjíždějí i traktory a to nemluvím o zimním provozu, kdy jste buď v teple a nejedete, nebo naopak. Nejdál ve vývoji je státem dotovaná TESLA s nulovým ziskem a zatím se neví, jestli přežije rok 2017.
V63í85t 72O59ž45a79n86a
Perpetum mobile nepotřebujeme. Dojezd až 400km bude v běžných podmínkách asi 300km a i v těch nejhorších podmínkách přes 200km. Vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla sníží dojezd jen o pár procent.
Regulovat znečištění v pár tepelných elektrárnách je řádově jednodušší než u výfuků milionů spalováků.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Prodej byty 2+1, 53 m2 - Modřice
Poděbradova, Modřice, okres Brno-venkov
4 690 000 Kč