Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti Shell. Elektromobily podle něj nejsou univerzálním řešením mobility budoucnosti, využívat budeme větší mix paliv a pohonů. V motorsportu má prý největší perspektivu vodík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jeste ze se nas to nejblizzsich 30..40 let netyka..

0 0
možnosti

J32i30ř72í 71Z83ý12k31a

27. 6. 2017 10:40

"I v těch nejdivočejších snech trvá dobíjení elektromobilu na zhruba 400 kilometrů nejméně 15 – 20 minut oproti dvěma až třem minutám při tankování. "

a zkoušel si ten chlapík někdy spočítat, kolik času mu zabere tankování kompletně? Tj. nepočítat čas jen od zasunutí tankovací pistole po vysunutí, ale připočítat k tomu i marný čas potřebný k dojetí k čerpací stanici, dojezd k vlastnímu stojanu (obzvláště u levných pump), následné zaplacení a návrat na původní trasu. Odhadem to bude leckdy také dobrá půlhodina. Samozřejmě pokud tu pumpu máte po cestě, dá se to stlačit na 10 minut. Ale 2-3 minuty to nejsou ani omylem. Pak si tento čas vynásobte počtem tankování za rok a porovnejte jej s podobně promarněným časem při nabíjení elektromobilu.

U elektromobilu ale počítejte s tím, kolik dobíjení elektromobilu bude daný provozovatel potřebovat na cestě - tedy kdy musí počítat s promarněným časem během dobíjení a kolik dobíjení lze realizovat doma v garáži nebo třeba na parkovišti zaměstnavatele, tj. kdy nabíjení zabere jen 30 vteřin, tj. čas potřebný na zapojení či odpojení kabelu.

Ve výsledku to u těch, co dojíždí krátké až střední vzdálenosti může znamenat, že s elektromobilem čas ušetří.

Mě osobně by se z takového důvodu elektromobil hodil, jen ještě musí poklesnout jejich pořizovací cena. Užitné vlastnosti to má pro mě plně dostačující, resp. přínosnější než klasický "spalovák".

2 1
možnosti

Ještě je reálná varianta se spalovacím motorem, kde palivem je vodík a jsou automobilky, které na jeho vývoji pracují. S námitkami autora vůči elektromobilu souhlasím.

0 0
možnosti

Na vodíkovém motoru nepracují. Pracují na vodíkových palivových článcích. To je ale úplně něco jiného. V palivovém článku se vyrábí elektřina oxidací vodíku.

0 0
možnosti

Vy, kteří si představujete nabíječku na každém rohu. V současné době stojí jedna nabíjecí stanice cca milion. Neumím si v současné době spočítat návratnost. Podle mě to nejde. S jakou marží a celkovou cenou se bude nabíjet? Kolik tam zahučí dotací.

Koupíte si jich k hospodě třeba pět? A majitel tam nechá auto přes hodinový oběd. Ale vy budete chtít, aby za cca 20 minut nabil a uvolnil stanici pro další auto.?

A hlavně. Nečekejte levný provoz, jakmile bude hrozit výrazný výpadek spotřební daně z pohonných hmot, najde vláda cestu, jak zdanit i elektromobily.

2 0
možnosti

Jestliže bude auto na dojíždění do práce cca 50+50km (delší dojíždění je z časového hlediska dost mrhání) tak stačí obyčejná zásuvka v garáži. Na ujetí 100km je třeba cca 20KWh a to zásuvka 230V/16A přes noc zvládne s prstem v nose.

Horší je to, kde elektřinu brát ve velkém když by takto jezdilo řekněme polovina aut.

No a že na to stát uvalí daň jako na benzín je asi jasné každému.

0 0
možnosti

Pán od Shellu jen neví kudy kam a jak si udržet korýtko.

0 2
možnosti

Oni se ale zamerili na mereni v jednotkach Wh/l a chlubi se tim, ze jejich baterie ma polovicni objem. Pritom taji, jakou ma hmotnost, ktera je pro auto mnohem dulezitejsi. Dojezd 1000 km je proto nerealny a je klamavou reklamou.

0 0
možnosti
Foto

Pořád to říkám. Domů to mám 1200 km. A pořád dobíjet baterie by byl docela opruz. Takto to mám na dvě nádrže a jsem doma za 12 hodin. Při jízdě s elektromobilem, abych si bral zvlášť dovolenou na cestu. ;-)

2 1
možnosti

normální člověk jezdí "domů" každý den, takže ne 1200 km, ale cca do 50 km....a na to dovolenou nepotřebuje ani když má EM.....;-)

0 0
možnosti

T25o64m 58S29e21h96n95a28l

26. 6. 2017 22:06

Rika clovek, ktery je ziv z tezby ropy a vyroby vodiku :-)

0 0
možnosti

D26e56n53i95s 98H37u37m41l

26. 6. 2017 22:05

Vodik je bublina a jeste k tomu vybusna

0 0
možnosti

Ať dělají co dělají, perpetum mobile to nebude. Elektřinu bude muset někde vyrobit. U nás se zatím většina vyrábí v tepelných elektrárnách. Zatím se musíme smířit s deklarovaným dojezdem AŽ 400 km, skutečnost bývá 200 km a to včetně jízdy v úsporném režimu, kdy vás předjíždějí i traktory a to nemluvím o zimním provozu, kdy jste buď v teple a nejedete, nebo naopak. Nejdál ve vývoji je státem dotovaná TESLA s nulovým ziskem a zatím se neví, jestli přežije rok 2017.

1 0
možnosti

V12í19t 13O98ž79a19n51a

26. 6. 2017 20:14

Perpetum mobile nepotřebujeme. Dojezd až 400km bude v běžných podmínkách asi 300km a i v těch nejhorších podmínkách přes 200km. Vytápění interiéru pomocí tepelného čerpadla sníží dojezd jen o pár procent.

Regulovat znečištění v pár tepelných elektrárnách je řádově jednodušší než u výfuků milionů spalováků.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...