Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči jsou šílení, nepozorní a vůči ostatním bezohlední. „V autoškolách by se měla jasně nastavit pravidla. Kdo nesplní jízdy, tak nekompromisně ven. Kdo nezvládne značky, tak rovněž,“ vzkázal.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sileni nejsou, ale ale vetsina ridicu trpi urcitymi nesvary - predevsim:

- Neumi dodrzovat bezpecnou vzdalenost, ctyri z peti ridicu jede prilis blizko od auta pred sebou

- Neumi se pripojovat na dalnici ci rychlostni silnici. Nedochazi jim, ze ten pripojovaci pruh je tak dlouhy proto, aby jeste v nem stihli srovnat rychlost s auty v prubeznem pruhu. Tomu navic napomahaji pseudogentlemani, kteri v prubeznem pruhu klidne pribrzdi a pusti tam ty pitomce, kteri se tam cpou jeste v prvni tretine pripojovaciho pruhu, a vubec jim nedochazi, ze tim omezuji stovku aut za sebou, kteri musi necekane brzdit. Takhle vznika spousta zcela zbytecnych kolon.

- Neumi zip. Zacnu se cpat do prubezneho pruhu daleko pred koncem sveho, a stejne jako v predchozim pripade se najde spousta pitomcu, kteri je tam pusti. Jediny spravny zpusob jak "zipovat" je jet az nakonec pruhu, na poslednich par desitkach metru mit srovanou rychlost s prubeznym pruhem, nastavit se do mezery mezi auty v prubeznem pruhu, a na konci sveho pruhu se plynule zaradit. Pokud se to provede spravne, nikdo nemusi brzdit, a provoz je daleko plynulejsi. Dalsi typickou chybu delaji opet "pseudogentlemani", kteri pusti pred sebe vic nez jedno auto z konciciho pruhu, tudiz zbytecne omezuji auta za sebou.

3 0
možnosti

I ja jezdim nalepeny na autu pred sebou - jelikoz kdyz jedu tak, abych byl schopen dobrzdit, okamzite se mi do mezery nekdo vnuti.

I ja najizdim ve tretine - obcas, ale pouze, kdyz tam nic nejede. Jsou auta, ktera maji vykon motoru takovy, ze jim ani plna delka nestaci, jsou auta s vyssim vykonem, kde to jde.

Se zipem je nejvetsi mor vyjeti auta zprava a blokovani leveho pruhu - prece ti "vychcanci" nepojedou, kdyz on se vlece.

No a vsemu tomu dava korunu Policie CR, ktera resi tak 104 km/h na 90, ale vyse uvedene nesvary ji nezajimaji.

0 0
možnosti

P86e84t80r 21H50a79h54n

22. 11. 2018 20:12

Pomlouváte české řidiče, vy jste "Nadčech"?

0 4
možnosti

Vzdyt ma naprostou pravdu. Samozrejme ze jsou vyjimky, ale vetsina ceskych ridicu trpi zminenymi nesvary.

1 0
možnosti

L11u47d21ě92k 74N79o28v68ý

21. 11. 2018 23:45

Z vlastních zkušeností musím říct, že má bohužel pravdu. Patříme k nejhorším v Evropě. Všude na světě se najdou agresivní "spěchači", schopní předjíždět před zatáčkou nebo horizontem. Všude na světě se najdou i ucpávači způsobující zbytečné stresové a nebezpečné situace, aniž by si to uvědomovali nebo to dokonce dělají záměrně (třeba souběžná jízda nebo zpomalování v úsecích se zákazem předjíždění). Ale u nás je obou těchto extrémů snad nejvíc. Stačí vyjet třeba do Německa a rozdíl je propastný. Když vám někdo neuhne v rychlém pruhu na dálnici, bude to nejspíš Čech. Když vám někdo udělá myšku, tak taky..

0 0
možnosti
Foto

Kopecký ,jsi až MOC velký FRAJER ! Měl jsem o Tobě lepší mínění !Nic jiného asi neumíš , pořád jezdíš , to ano , ale neznamená to , že budeš z ostatních dělat idioty ! Kopecký , jak jsem napsal.....nesoudný FRAJER !!!

2 11
možnosti

P45a61v62e92l 43B17ö14h51m

20. 11. 2018 19:10

František Pokorný,asi potrefená husa....

6 2
možnosti

J58i11r43i 40J21i74r90a

18. 11. 2018 15:03

Neni to chyba autoskol.A kde se maji lide naucit jezdit,kdyz ne v autoskole a hlavne po ziskani ridicaku tim,ze se vyjezdi.Proti pokutam nic nemam,ale mely by byt primerene prijmum lidi.Znacky by meli znat vsichni,ale je jich zbytecne moc.A hlavne kvalita silnic by se mela hodne a hodne zlepsit.Clovek se kvuli klickovani mezi dirama casto nemuze soustredit na neco jineho.Vychova trestem nekdy pomuze,ale vice by pomohlo zamezit rozkradani prostredku na opravy a tvrde pozadovat vyuctovani nakladu oprav![>-]

3 2
možnosti

J15a40n 32C20h10o84d63u60r84a

18. 11. 2018 14:03

Mě by zajímalo, proč nedá řidič přednost, aby jiné auto vyjelo z vedlejší doleva a místo toho spěchá se zařadit do kolony 50m za tou křižovatkou.

0 0
možnosti

Protože když zastaví, tak hrozí, že nervózní týpek nalepený za ním ho objede a napálí to do auta, co vyjíždí z vedlejší.

3 0
možnosti

Já nevím. Jsem o pár let starší než p. Kopecký. Nejsem dobrý řidič, jezdím, jenom když musím, moc neumím parkovat do řady. Ale nikdy, ani v mládí jsem nedělal blbosti jako on. A vždycky se poutám.

5 2
možnosti
Foto

J10i50ř64í 81J91a92h37o34d68a

20. 11. 2018 12:02

Škoda, že je na 1000 takových, jako jsi ty jen jeden Kopecký. Myslím, že by na silnicích bylo daleko bezpečněji, plynuleji a méně nervů. Ale zase super, že jsi se přiznal a že o tom víš.

1 1
možnosti

Omezení rychlosti bych na dálnicích zrušil úplně, v Německu to je taky a bez problému. A naše dálnice jsou už ve velice dobrém stavu a jsou srovnatelná. Má to ale háček, naše bezohlednost, dělání naschválů a dalších svinstev jeden vůči druhému. Nevidím vůbec žádný duvod nejet po volné dálnici třeba 200.

5 11
možnosti

Zajeď se do toho Německa někdy podívat. Bez omezení jsou většinou jen třípruhy, dvoupruhé úseky jsou omezené na 120.

0 0
možnosti

S většinou věcí nelze než souhlasit. Naučila jsem se jezdit v USA, řídila tam několik let a teď už více než 10 let řídím v Česku. Najezdím toho hodně. Ten rozdíl je úplně propastný. V US řídí úplně každý, od 16letých dětí až po staříky nad hrobem, a přesto je tam řízení pohoda, dokonce i na desetiproudé dálnici. Samozřejmě že to není stoprocentní, to by tam nebyly žádné nehody a ony jsou, ale řídí se tam jednoduše lépe než u nás.

U nás vidím na silnicích řadu problémů. 1) je přeznačkováno. To vidím jako mínus, protože řidiči potom zapomínají základní logická pravidla. Přednost zprava je něco, co mnoha českým řidičům vůbec nic neříká. Jakože vůbec. 2) Malá pohotovost a svižnost. Rozjíždění na křižovatkách je katastrofa. Zažila jsem v jiných zemích, že se auta na semaforu dokážou rozjet všechna najednou. V Česku nikdy. Oranžová, nic. Zelená, první řidič začne hledat řadicí páku. Najde ji, rozjede se, řidič za ním začne hledat řadicí páku. A tak dále. Křižovatkou projedou 3 auta tam, kde by jich mohlo projet 15. K té nesvižnosti patří i to, co říká pán v článku, tzn. pomalejší jízda, když to není nutné. Mám v autě stále zapnutou navigaci a jezdím podle ní, tzn. když řeknu, že jsem jela 70, tak to bylo fakt 70 a ne 64, protože ostatní jedou podle tachometru. Už to mi stačí, abych byla rychlejší než většina řidičů - kromě těch zběsilých, co na sedmdesátce pojedou stovkou a budou protrubovat ostatní. No a v neposlední řadě je to naprostý nedostatek ohledů, neschopnost myslet na ostatní, která se projevuje například v urputném podvědomém odmítání pravidla zipu, nedodržování bezpečné vzdálenosti (myškování v kolonách), neschopnost předvídat, jak se mohou ostatní zachovat (protože já jsem pán a na ostatní dlabu)...

Suma sumárum, řídit na českých silnicích není nic extra příjemného. Na druhou stranu, když si české řidiče okoukáte a naučíte se je předvídat, už pak člověk nemá problém. Většině potenciálně konfliktních situací se díky tomu dokážu vyhnout nebo jim ujet.

17 2
možnosti

K+

Mám stejné zkušenosti z Kanady. Jen bych doplnil:

1) .. přebilboardováno, přeneonováno (ve městech), což poutá nežádoucí pozornost. Uvítal bych centrální semafory nad středem křižovatky, nebo až za ní, což je přehlednější pro všechny čekající.

2) Rozjíždění je dáno i tím, že nemáme automaty .. + oranžová je na většině semaforů krátká a navíc musíte počítat s tím, že to do křižovatky vpálí borec z jiného směru na (pro něj) začínající červenou.

1 0
možnosti

"Nenajdete nejlepsiho ridice?" A jak jste to poznali, mozna nejrychlejsiho na zavodnich tratich, ale rozhodne neni nejlepsi, pripadne to se da tezko objektivne posoudit.

2 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!