Diskuze
Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách
Děkujeme za pochopení.
K65a23r34e45l 68N79o79v96o60t43n18y
Sileni nejsou, ale ale vetsina ridicu trpi urcitymi nesvary - predevsim:
- Neumi dodrzovat bezpecnou vzdalenost, ctyri z peti ridicu jede prilis blizko od auta pred sebou
- Neumi se pripojovat na dalnici ci rychlostni silnici. Nedochazi jim, ze ten pripojovaci pruh je tak dlouhy proto, aby jeste v nem stihli srovnat rychlost s auty v prubeznem pruhu. Tomu navic napomahaji pseudogentlemani, kteri v prubeznem pruhu klidne pribrzdi a pusti tam ty pitomce, kteri se tam cpou jeste v prvni tretine pripojovaciho pruhu, a vubec jim nedochazi, ze tim omezuji stovku aut za sebou, kteri musi necekane brzdit. Takhle vznika spousta zcela zbytecnych kolon.
- Neumi zip. Zacnu se cpat do prubezneho pruhu daleko pred koncem sveho, a stejne jako v predchozim pripade se najde spousta pitomcu, kteri je tam pusti. Jediny spravny zpusob jak "zipovat" je jet az nakonec pruhu, na poslednich par desitkach metru mit srovanou rychlost s prubeznym pruhem, nastavit se do mezery mezi auty v prubeznem pruhu, a na konci sveho pruhu se plynule zaradit. Pokud se to provede spravne, nikdo nemusi brzdit, a provoz je daleko plynulejsi. Dalsi typickou chybu delaji opet "pseudogentlemani", kteri pusti pred sebe vic nez jedno auto z konciciho pruhu, tudiz zbytecne omezuji auta za sebou.
M85a51r81t90i38n 24V25y63s67k26o30c41i58l
I ja jezdim nalepeny na autu pred sebou - jelikoz kdyz jedu tak, abych byl schopen dobrzdit, okamzite se mi do mezery nekdo vnuti.
I ja najizdim ve tretine - obcas, ale pouze, kdyz tam nic nejede. Jsou auta, ktera maji vykon motoru takovy, ze jim ani plna delka nestaci, jsou auta s vyssim vykonem, kde to jde.
Se zipem je nejvetsi mor vyjeti auta zprava a blokovani leveho pruhu - prece ti "vychcanci" nepojedou, kdyz on se vlece.
No a vsemu tomu dava korunu Policie CR, ktera resi tak 104 km/h na 90, ale vyse uvedene nesvary ji nezajimaji.
K47a49r88e29l 96N94o16v20o21t18n24y
Vzdyt ma naprostou pravdu. Samozrejme ze jsou vyjimky, ale vetsina ceskych ridicu trpi zminenymi nesvary.
L11u47d21ě92k 74N79o28v68ý
Z vlastních zkušeností musím říct, že má bohužel pravdu. Patříme k nejhorším v Evropě. Všude na světě se najdou agresivní "spěchači", schopní předjíždět před zatáčkou nebo horizontem. Všude na světě se najdou i ucpávači způsobující zbytečné stresové a nebezpečné situace, aniž by si to uvědomovali nebo to dokonce dělají záměrně (třeba souběžná jízda nebo zpomalování v úsecích se zákazem předjíždění). Ale u nás je obou těchto extrémů snad nejvíc. Stačí vyjet třeba do Německa a rozdíl je propastný. Když vám někdo neuhne v rychlém pruhu na dálnici, bude to nejspíš Čech. Když vám někdo udělá myšku, tak taky..
F54r61a84n37t44i80š75e57k 83P98o67k56o79r88n70ý
Kopecký ,jsi až MOC velký FRAJER ! Měl jsem o Tobě lepší mínění !Nic jiného asi neumíš , pořád jezdíš , to ano , ale neznamená to , že budeš z ostatních dělat idioty ! Kopecký , jak jsem napsal.....nesoudný FRAJER !!!
J58i11r43i 40J21i74r90a
Neni to chyba autoskol.A kde se maji lide naucit jezdit,kdyz ne v autoskole a hlavne po ziskani ridicaku tim,ze se vyjezdi.Proti pokutam nic nemam,ale mely by byt primerene prijmum lidi.Znacky by meli znat vsichni,ale je jich zbytecne moc.A hlavne kvalita silnic by se mela hodne a hodne zlepsit.Clovek se kvuli klickovani mezi dirama casto nemuze soustredit na neco jineho.Vychova trestem nekdy pomuze,ale vice by pomohlo zamezit rozkradani prostredku na opravy a tvrde pozadovat vyuctovani nakladu oprav!
J15a40n 32C20h10o84d63u60r84a
Mě by zajímalo, proč nedá řidič přednost, aby jiné auto vyjelo z vedlejší doleva a místo toho spěchá se zařadit do kolony 50m za tou křižovatkou.
M25i28c58h36a22l 49J67a16r22o75š
Protože když zastaví, tak hrozí, že nervózní týpek nalepený za ním ho objede a napálí to do auta, co vyjíždí z vedlejší.
P75a41v21e86l 83K60o49c20i36a35n
Já nevím. Jsem o pár let starší než p. Kopecký. Nejsem dobrý řidič, jezdím, jenom když musím, moc neumím parkovat do řady. Ale nikdy, ani v mládí jsem nedělal blbosti jako on. A vždycky se poutám.
J10i50ř64í 81J91a92h37o34d68a
Škoda, že je na 1000 takových, jako jsi ty jen jeden Kopecký. Myslím, že by na silnicích bylo daleko bezpečněji, plynuleji a méně nervů. Ale zase super, že jsi se přiznal a že o tom víš.
M87i85l81o10š 77P76o25l58e77d39n18o
Omezení rychlosti bych na dálnicích zrušil úplně, v Německu to je taky a bez problému. A naše dálnice jsou už ve velice dobrém stavu a jsou srovnatelná. Má to ale háček, naše bezohlednost, dělání naschválů a dalších svinstev jeden vůči druhému. Nevidím vůbec žádný duvod nejet po volné dálnici třeba 200.
J43a36r27o44m98í59r 92C53h47a59l60o74u37p35k83a
Zajeď se do toho Německa někdy podívat. Bez omezení jsou většinou jen třípruhy, dvoupruhé úseky jsou omezené na 120.
L74u63c75i44e 28F22o43r46m33á89n92k41o43v19á
S většinou věcí nelze než souhlasit. Naučila jsem se jezdit v USA, řídila tam několik let a teď už více než 10 let řídím v Česku. Najezdím toho hodně. Ten rozdíl je úplně propastný. V US řídí úplně každý, od 16letých dětí až po staříky nad hrobem, a přesto je tam řízení pohoda, dokonce i na desetiproudé dálnici. Samozřejmě že to není stoprocentní, to by tam nebyly žádné nehody a ony jsou, ale řídí se tam jednoduše lépe než u nás.
U nás vidím na silnicích řadu problémů. 1) je přeznačkováno. To vidím jako mínus, protože řidiči potom zapomínají základní logická pravidla. Přednost zprava je něco, co mnoha českým řidičům vůbec nic neříká. Jakože vůbec. 2) Malá pohotovost a svižnost. Rozjíždění na křižovatkách je katastrofa. Zažila jsem v jiných zemích, že se auta na semaforu dokážou rozjet všechna najednou. V Česku nikdy. Oranžová, nic. Zelená, první řidič začne hledat řadicí páku. Najde ji, rozjede se, řidič za ním začne hledat řadicí páku. A tak dále. Křižovatkou projedou 3 auta tam, kde by jich mohlo projet 15. K té nesvižnosti patří i to, co říká pán v článku, tzn. pomalejší jízda, když to není nutné. Mám v autě stále zapnutou navigaci a jezdím podle ní, tzn. když řeknu, že jsem jela 70, tak to bylo fakt 70 a ne 64, protože ostatní jedou podle tachometru. Už to mi stačí, abych byla rychlejší než většina řidičů - kromě těch zběsilých, co na sedmdesátce pojedou stovkou a budou protrubovat ostatní. No a v neposlední řadě je to naprostý nedostatek ohledů, neschopnost myslet na ostatní, která se projevuje například v urputném podvědomém odmítání pravidla zipu, nedodržování bezpečné vzdálenosti (myškování v kolonách), neschopnost předvídat, jak se mohou ostatní zachovat (protože já jsem pán a na ostatní dlabu)...
Suma sumárum, řídit na českých silnicích není nic extra příjemného. Na druhou stranu, když si české řidiče okoukáte a naučíte se je předvídat, už pak člověk nemá problém. Většině potenciálně konfliktních situací se díky tomu dokážu vyhnout nebo jim ujet.
T68o12m71á80š 27R91o72m32a29n81č42í98k
K+
Mám stejné zkušenosti z Kanady. Jen bych doplnil:
1) .. přebilboardováno, přeneonováno (ve městech), což poutá nežádoucí pozornost. Uvítal bych centrální semafory nad středem křižovatky, nebo až za ní, což je přehlednější pro všechny čekající.
2) Rozjíždění je dáno i tím, že nemáme automaty .. + oranžová je na většině semaforů krátká a navíc musíte počítat s tím, že to do křižovatky vpálí borec z jiného směru na (pro něj) začínající červenou.
M82i85c19h37a21l 53P74i93n12d60j82a42k
"Nenajdete nejlepsiho ridice?" A jak jste to poznali, mozna nejrychlejsiho na zavodnich tratich, ale rozhodne neni nejlepsi, pripadne to se da tezko objektivne posoudit.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...