Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia nemá pořádnou konkurenci, Renault přidá modely 4x4

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky Renault a Dacia se na českém trhu v posledním roce pevně zabydlely v polovině první desítky. A celá skupina Renault se díky intenzivní obměně své nabídky vyšvihla mezi nejúspěšnější automobilky v Evropě. Jak si chce pozici udržet? Odpovídá Ken Ramírez, viceprezident Renaultu pro prodej a marketing v Evropě.

Sportovní provedení elektromobilu Renault Zoe se v podobě konceptu představuje na autosalonu v Ženevě. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Občas se říká, že Dacia je mezi auty něco jako Ryanair v letecké přepravě. Co si o tom myslíte?
Nejsem odborníkem na aerolinky a nepřísluší mi hodnotit aktivity jiných společností. Firmy jako Ryanair jsou mi sice sympatické, ale Dacia je něco jiného. Především tato značka v každé zemi zastupuje trochu jiné hodnoty. Ta hlavní navíc nemá mimo automobilový průmysl obdoby – Dacia říká světu, že si lidé místo ojetého auta mohou dovolit nové.

Ken Ramírez

Narodil se v roce 1968 v Portoriku. Vystudoval obor elektrotechnika na Georgia Institute of Technology v USA a v letech 1992 až 2002 pracoval pro Motorolu.

Ken Ramírez

Od roku 2002 zastával v Nissanu řadu různých manažerských pozic v regionu Severní, Střední a Jižní Ameriky, roku 2013 byl jmenován výkonným ředitelem Renaultu pro Velkou Británii. Od loňského dubna je viceprezidentem Renaultu zodpovědným za prodej a marketing v regionu Evropa G9.

Takže Dacia není levnější alternativou k zavedeným značkám?
Ne že by se to tak nedalo vnímat, ale naše filozofie je jiná. Značka Dacia je vstupem do světa skupiny Renault, jejím prostřednictvím chceme nabídnout nové auto lidem, kteří dosud uvažovali jen o pořízení ojetého. Dostanou kvalitní výrobek s nadstandardní zárukou a solidní výbavou za bezkonkurenční cenu.

Když zmiňujete výbavu – v posledních letech dacie dostaly prvky jako navigaci, automatickou převodovku nebo parkovací kameru. Budete v tomto trendu pokračovat, nebo jste dosáhli momentálního stropu?
Dacie nejsou laciná auta. Jsou to dostupné vozy se špičkovým poměrem ceny a výbavy. Proto budeme nabídku nadstandardní výbavy i nadále rozšiřovat – především v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů. Ostatně je to jeden ze způsobů, jak odlišit novou dacii od ojetého auta jiné značky. Tento přístup se nám osvědčil – stále získáváme nové zákazníky a mnoho z těch stávajících přechází k Renaultu, pokud mají vyšší nároky.

Samotný Renault má ale, přinejmenším z pohledu českých zákazníků, v nabídce jednu zásadní mezeru, nabízí jen dva modely s pohonem 4x4...
Děkuji vám za tuto poznámku. Slýchám ji poměrně často a rád odpovídám, že pracujeme na nápravě tohoto stavu. Vnímáme několik jasných trendů – zákazníci se přiklánějí k autům s automatickým řazením, od dieselů k benzinovým motorům a ve vyšších segmentech dávají přednost modelům s pohonem všech kol. Všechny tyto trendy se snažíme při plánování nových produktů co nejvíce zohledňovat.

Dacia Logan MCV Stepway

Dacia Logan MCV Stepway

Na ženevském autosalonu ale prezentujete modernizovaný captur, který pohon 4x4 stále nemá, přitom v Rusku tuto možnost u stejného auta nabízíte. Proč je to tak?
Captur pro ruský trh sice na první pohled vypadá stejně, ale jmenuje se trochu jinak (Kaptur, pozn. redakce) a také má jinou platformu. Proto může mít pohon všech kol.

Zařazení verzí 4x4 do nabídky tedy nejspíš nějakou dobu potrvá. Čekáte na chvíli, kdy bude smysluplnější pohánět zadní kola elektromotorem?
I to je samozřejmě jedna z možností. Skupina Renault má alianci s Nissanem a společně pracujeme na nejrůznějších koncepcích pohonu. Pro jednotlivé modely musíme volit taková řešení, která budou dávat smysl z hlediska zájmu zákazníků, praktických vlastností, emisí CO2 a samozřejmě i nákladů na vývoj a výrobu. Elektrifikace sama o sobě je samozřejmě velké téma, na kterém také pracujeme – třeba u modelu Zoe jsme nově zdvojnásobili dojezd. Chceme být připraveni, otázkou totiž není, jestli se elektřina prosadí, ale kdy se to stane.

V současných modelech tedy rozšíření nabídky o verze 4x4 nechystáte?
To bych nechtěl příliš rozvádět. Teď si u skupiny Renault můžete pořídit dvě čtyřkolky: duster a kadjar. Ještě letos se přidá nový koleos, který se posune do segmentu SUV střední třídy, a také model Alaskan. Ten je technicky vzato pick-upem, ale ve skutečnosti nepůjde o nákladní auto. Chceme s ním oslovit zákazníky, kteří hledají bohatě vybavený lifestylový terénní vůz.

Renault Alaskan

Renault Alaskan

V předvečer ženevského autosalonu koncern PSA oznámil, že převezme značku Opel a stane se druhou největší automobilkou v Evropě. Co to pro vás znamená?
Stručně řečeno – nic. Renault je druhou nejprodávanější značkou osobních aut v Evropě a uzavírání nových aliancí nebo rozšiřování koncernů na tom nic nezmění. Není potřeba se zabývat velikostí celé skupiny Renault, protože každá značka má svoje poslání a jasně vymezenou pozici. Důležité je, aby lidé dokázali naše jednotlivé značky rozlišit a aby jejich paleta modelů byla sehraná – zákazníci musí umět vnímat spojitost mezi Renaultem, Dacií a Nissanem, ale musí také být schopni rozeznat jasné rozdíly.

Fotogalerie

Myslím si, že v tomto poslání jsme úspěšní, a proto se zaměřujeme na udržení současné pozice. Kroky konkurenčních firem na našem počínání nic nezmění. Koneckonců jsme během čtyř let od roku 2013 kompletně obměnili modelovou paletu značky Renault a letos se chystáme vstoupit do dvou nových segmentů (SUV střední třídy a pick-upy, pozn. red.), takže naše sebejistota má reálný základ.

Co je tedy podle vás hlavní výzvou pro značku Renault v nejbližším období?
V minulosti nás zákazníci vnímali především jako značku, která vyrábí malá auta. Clio je samozřejmě pro nás i nadále nosný model, zároveň ale pracujeme na posilování naší pozice mezi crossovery. Dříve jsme nabízeli jeden takový model, dnes už máme v nabídce tři. A, jak jsem již zmínil, chceme nabídnout i pohon všech kol ve více segmentech – to je samozřejmou součástí naší expanze na poli crossoverů.

Autoři:



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

Koenigsegg Agera RS

Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a...

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Vědci zkoumají únavu řidičů: Britové analyzují hlas, Ford má čepici

Bezpečnostní čepice Ford

Únava za volantem je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Přitom sami řidiči nejsou schopní posoudit, zda už...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.