Diskuze
Emisní předpisy mění svět aut a ztěžují automobilkám práci. Je to chaos
Děkujeme za pochopení.
L40a47d92i28s57l51a58v 15K27u69d93l25a93c55e63k
Tak mi z toho vyslo ze urednik od stolu pise normy ktere se automobilky snazi nejak dodatecne plnit coz zakonite prinese okamzik ve kterem urednik sesmoli blbost ktera splnit uz nepujde. Co pak?
F61r96a55n40t56i53š23e62k 11K55š61í48r
Stát je báječný prostředek pro všemožné parazity.
M44o84n13i11k63a 89S54o58j65l51i
...a co tak si vypnout motor kdyz nekde na nekoho 10 minut cekam??? Zvlaste TDickari... Ale diesel se prece nevypinaji, co?
J21i28ř63í 85D98e71š96t
Mě by zajímalo jestli ten dokument o 1430 stranách taky čte nějaký ouřada z EU
M49a59r66t63i38n 15J69a27r84e91š
Až všichni přejdeme na elektromobily, vodíkový pohon apod., nebudeme muset emisní normy řešit. ;-)
J94i13ř23í 30S24c68h39w34a49c96h
a ty je snad dnes nějak řešíš?
M96a19r20t31i46n 51K41a93r97á24s55e89k
Mozna melo nekde v clanku dorazne zaznit, ze ta nova metodika homologace NENI kvuli tomu, jeslti auto ma o 5% vyssi emise CO2, cele se to toci primarne kolem sledovanych skodlivych emisi - tech resi norma EURO 6 (NOx, pevne castice, oxid uhlednaty, nespalene uhlovodiky - ano CO2 tam nikde opravdu nefiguruje), a tech skodlivych emisi nejde o to, jeslti je to procento vice nebo mene, ale naprosto bezne se stavalo, ze automobilka postavila auto tak, ze pri stare jednodussi "zkousce" bylo auto v norme, ale v realu pak byly emise desetinasobne, co je opravdu problem, kdyz jedno auto kouri tak jako deset aut....
P50e94t34r 45Č47e35r83m84á40k
Ono je to složitější. Auto musí splňovat jak euro normy tak co2 limity. Paradoxem je že každé se bude měřit jinak, tzn. je to takové balancování.
Dalším rozdílem pak je že se jednak mění samotná euro norma, a zároveň metodika měření. Nelze ale zaměňovat jeno za druhé a nebo to spojovat, to jsou dvě odlišné věci.
Co se týče metodik měření tak nedc nebyla žádná jednodušší zkouška, byla akorát jinak postavná a méně administrativně náročná. Z toho vyplývá to že i nová měření budou odlišné od toho co pak někdo někde nějak naměří v reálu - ono totiž nic jako reálný provoz neexistuje, vždy to jsou jen přesně zadané podmínky za kterých se zjistí nějaká hodnota, bylo by naivní myslet si že nová metodika není “laboratorní” jen proto že se část zjišťuje v režimu rde. V článku to krásně popisuje že ta část je svázána tolika parametry které musí být splňeny že to je defacto jen laboratorní měření které není pod střechou - a jinak to konckonců ani nejde, ty výsleky musí být porovnatelné napříč trhem, takže musí být zjišteny stejně.
P80a59v23e38l 89L90á90n14í94k
Nejvíc mě na tom zaráží to, že v Evropě na to všechno doplácíme, ale řeší někdo co se prodává v Číně?, Indii? , Africe, Jižní americe a co tam jezdí po silnicích? Ne to je každýmu úplně jedno.
Kdyby se radši zaměřili na to aby i z Evropských silnici prostě zmizely staré vraky, vykuchaná auta, aby se nedalo podvádět na emisích a STK (protože pořád dá) a lidi měli motivaci a důvod si koupit novější auto ... žádné tyhle nesmysly by nebyly potřeba ....
Doplatí na to zase jenom lidi, halvně u nás protože jsme na automobilovým průmyslu přímo závislí a třeba u nás ve firmě je to už znát, přes 2 roky se nepropustělo a každýmu se dávaly ještě obří náboráky a tento měsíc už se začlo porvé propouštět a nejsou zakázky ...
M55a74r32t10i51n 50K56a41r91á62s37e33k
Tak jednak ony ty prisne normy (ktere jsou miochodem treba v USA nebo japonsku jeste prisnejsi) jsou zdaleka nejefektivnejsi ochranarske opatreni domaciho autoprumyslu, tzn opravdu nehrozi, ze by kvuli nim bylo nejake propousteni. Navic na rozdil od USA, EU resi jen auta ktera se prodavaji v EU, ale automobilky muzou vyrabet v EU auta ktera neplni EU normy, kdyz se vyvazi na jine trhy.
Proc se resi emise v EU a ne v Cine? no jednak proto, ze EU opravdu nema jak naridit cinanum emisni normy, a pak proto, ze emise z aut jsou hlavne lokalni problem - ve meste u cesty je obcas malem nedychatelno, kilometr za mestem ani nevite ze nejake auta nekde kouri....
Vraky na silnicich, STK apod davno legislativa resi, to ze v CR se na to dlabe neni vina EU, prejedte do rakouska a tam s vrakem daleko nedojedete, protoze vas policajti stopnou, poslou na STK .... EU opravdu nebude posilat nejake velvyslance, ktery tady bude prosit nase mistni politiky a policii at s tim neco delaji, to by bylo trochu padle na hlavu .... bohuzel tenhle pristum "my na to z vysoka kaslem, ale vsechny problemy hodime na EU" je u nas hrozne zazrany...
P85e76t26r 15D62v27o94r77a31k
To je neskutečný masakr. Když zvážím jen jak velký ancábl musel dát dohromady tu neskutečnou kopici sraczek resp. všech možných předpisů, nařízení a složitostí, jak celé auto má vypadat, co má dělat a jak se má chovat a k tomu jak je podle každého zaškrtnutého prvku výbavy přepočítáváno CO2, tak se mi chce zvracet.
Když zvážím, že se tady bojuje s větrnými mlíny (snaha o snížení CO2) pro půl miliardy zákazníků v EU, když je na světě dalších 7mld lidí, kteří rozhodně nemají tak "ekologicky" smýšlející vládu a představitele.
Když zvážím, že vliv člověka na produkci CO2 a tím na globální klimatické změny je pořád dost diskutabilní a když se CO2 dá redukovat jinde daleko efektivněji, tak je mi normálně na blití z toho, jak si představitelé EU udělali z automotive dojnou krávu a obětního beránka.
Když zvážím, že celé skupiny vývojářů vymýšlejí nemožné a přitom stejně pár ostrovů zahučí pod hladinou, Pasterze pod Grossglocknerm stejně roztaje...a přitom mohli svůj inovační potenciál věnovat něčemu úplně jinému a přínosnějšímu pro lidstvo i přírodu...
M14a49r63t65i25n 59K96a91r56á60s50e88k
Kde jste prisel na to, ze ta cela masinersie kolem zmeny homologaci je kvuli CO2?
J13o68s80e66f 49Š52o83l88t15e43s
Automobilek mi není vůbec, ale vůbec líto. Můžou si za to samy. Neměly podvádět, měly jasně uvést, že se limity nedají rozumně splnit a žádat odklady. Teď si jen vyžírají, co jim patří.
P31e56t17r 94Č81e96r33m36á72k
Ale kdeže, žádné podvody, automobilky od začátku byly u sestavování metodiky měření stejně jako u zavedení limitů, a podmínky si nastavily tak aby jim to vyhovovalo a bylo to legálně splnitelné. Nynější situace je důsledkem toho že v reakci na pseudokauzu dieselgate urychlil nástup chystaného a automobilky nemají dost času a zcela oprávněně řvou, toť celé
J94i35ř73í 50S35c67h44w36a90c58h
Takže podle místních "odborníků" a "eurobijců" místo zbytečné regulace emisí jejich autí by ta proradná EU měla:
- zakázat všechny velký lodě na celém světě!
- zakázat všechna větší letadla!
- nařídit všem ostatním 7 miliardám lidí mimo EU, že plast nesmí vyhazovat, nýbrž třídit a recyklovat!
- zakázat jak v EU tak mimo ni přepravu nákladů na vzdálenost větší než je ta malá
Jo a musí samozřejmě umlčet všechny "ekoteroristy" a "ekofašisty", vždyť ničí průmysl v EU. A všechny je poslat na exkurzi do takového Norilsku! Tam ty "ekopobudy" zavčas umlčeli a průmysl tam vzkvétá naprosto neskutečně!
Viz "nádherné obrázky" ve videu níže od 1:17:50 do 1:20:25, přeji nádherné "slintání nad těmi nádhernými barvičkami", zvláště ty poslední záběry musí přivést všechny EU-eko-bijce do extáze.
P49e44t12r 86B43á81č18a
staci zrusit EU a bude klid
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...