Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Emisní předpisy mění svět aut a ztěžují automobilkám práci. Je to chaos

Předpisy se neustále mění a zhruba každého půl roku má dojít ke zpřísnění pravidel, říká Martin Hrdlička, šéf vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda. Během let 2017 až 2020 postupně vstoupí v platnost osm různých emisních norem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak mi z toho vyslo ze urednik od stolu pise normy ktere se automobilky snazi nejak dodatecne plnit coz zakonite prinese okamzik ve kterem urednik sesmoli blbost ktera splnit uz nepujde. Co pak?

0 0
možnosti
Foto

Stát je báječný prostředek pro všemožné parazity. ;-D

0 0
možnosti

...a co tak si vypnout motor kdyz nekde na nekoho 10 minut cekam??? Zvlaste TDickari... Ale diesel se prece nevypinaji, co?

0 0
možnosti

J69i32ř75í 19D35e45š89t

8. 9. 2018 8:17

Mě by zajímalo jestli ten dokument o 1430 stranách taky čte nějaký ouřada z EURv

0 0
možnosti

Až všichni přejdeme na elektromobily, vodíkový pohon apod., nebudeme muset emisní normy řešit. ;-)

0 0
možnosti

a ty je snad dnes nějak řešíš?

0 0
možnosti

Mozna melo nekde v clanku dorazne zaznit, ze ta nova metodika homologace NENI kvuli tomu, jeslti auto ma o 5% vyssi emise CO2, cele se to toci primarne kolem sledovanych skodlivych emisi - tech resi norma EURO 6 (NOx, pevne castice, oxid uhlednaty, nespalene uhlovodiky - ano CO2 tam nikde opravdu nefiguruje), a tech skodlivych emisi nejde o to, jeslti je to procento vice nebo mene, ale naprosto bezne se stavalo, ze automobilka postavila auto tak, ze pri stare jednodussi "zkousce" bylo auto v norme, ale v realu pak byly emise desetinasobne, co je opravdu problem, kdyz jedno auto kouri tak jako deset aut....

1 0
možnosti

Ono je to složitější. Auto musí splňovat jak euro normy tak co2 limity. Paradoxem je že každé se bude měřit jinak, tzn. je to takové balancování.

Dalším rozdílem pak je že se jednak mění samotná euro norma, a zároveň metodika měření. Nelze ale zaměňovat jeno za druhé a nebo to spojovat, to jsou dvě odlišné věci.

Co se týče metodik měření tak nedc nebyla žádná jednodušší zkouška, byla akorát jinak postavná a méně administrativně náročná. Z toho vyplývá to že i nová měření budou odlišné od toho co pak někdo někde nějak naměří v reálu - ono totiž nic jako reálný provoz neexistuje, vždy to jsou jen přesně zadané podmínky za kterých se zjistí nějaká hodnota, bylo by naivní myslet si že nová metodika není “laboratorní” jen proto že se část zjišťuje v režimu rde. V článku to krásně popisuje že ta část je svázána tolika parametry které musí být splňeny že to je defacto jen laboratorní měření které není pod střechou - a jinak to konckonců ani nejde, ty výsleky musí být porovnatelné napříč trhem, takže musí být zjišteny stejně.

0 0
možnosti

Nejvíc mě na tom zaráží to, že v Evropě na to všechno doplácíme, ale řeší někdo co se prodává v Číně?, Indii? , Africe, Jižní americe a co tam jezdí po silnicích? Ne to je každýmu úplně jedno.

Kdyby se radši zaměřili na to aby i z Evropských silnici prostě zmizely staré vraky, vykuchaná auta, aby se nedalo podvádět na emisích a STK (protože pořád dá) a lidi měli motivaci a důvod si koupit novější auto ... žádné tyhle nesmysly by nebyly potřeba ....

Doplatí na to zase jenom lidi, halvně u nás protože jsme na automobilovým průmyslu přímo závislí a třeba u nás ve firmě je to už znát, přes 2 roky se nepropustělo a každýmu se dávaly ještě obří náboráky a tento měsíc už se začlo porvé propouštět a nejsou zakázky ...

1 0
možnosti

Tak jednak ony ty prisne normy (ktere jsou miochodem treba v USA nebo japonsku jeste prisnejsi) jsou zdaleka nejefektivnejsi ochranarske opatreni domaciho autoprumyslu, tzn opravdu nehrozi, ze by kvuli nim bylo nejake propousteni. Navic na rozdil od USA, EU resi jen auta ktera se prodavaji v EU, ale automobilky muzou vyrabet v EU auta ktera neplni EU normy, kdyz se vyvazi na jine trhy.

Proc se resi emise v EU a ne v Cine? no jednak proto, ze EU opravdu nema jak naridit cinanum emisni normy, a pak proto, ze emise z aut jsou hlavne lokalni problem - ve meste u cesty je obcas malem nedychatelno, kilometr za mestem ani nevite ze nejake auta nekde kouri....

Vraky na silnicich, STK apod davno legislativa resi, to ze v CR se na to dlabe neni vina EU, prejedte do rakouska a tam s vrakem daleko nedojedete, protoze vas policajti stopnou, poslou na STK .... EU opravdu nebude posilat nejake velvyslance, ktery tady bude prosit nase mistni politiky a policii at s tim neco delaji, to by bylo trochu padle na hlavu .... bohuzel tenhle pristum "my na to z vysoka kaslem, ale vsechny problemy hodime na EU" je u nas hrozne zazrany...

1 0
možnosti

To je neskutečný masakr. Když zvážím jen jak velký ancábl musel dát dohromady tu neskutečnou kopici sraczek resp. všech možných předpisů, nařízení a složitostí, jak celé auto má vypadat, co má dělat a jak se má chovat a k tomu jak je podle každého zaškrtnutého prvku výbavy přepočítáváno CO2, tak se mi chce zvracet.

Když zvážím, že se tady bojuje s větrnými mlíny (snaha o snížení CO2) pro půl miliardy zákazníků v EU, když je na světě dalších 7mld lidí, kteří rozhodně nemají tak "ekologicky" smýšlející vládu a představitele.

Když zvážím, že vliv člověka na produkci CO2 a tím na globální klimatické změny je pořád dost diskutabilní a když se CO2 dá redukovat jinde daleko efektivněji, tak je mi normálně na blití z toho, jak si představitelé EU udělali z automotive dojnou krávu a obětního beránka.

Když zvážím, že celé skupiny vývojářů vymýšlejí nemožné a přitom stejně pár ostrovů zahučí pod hladinou, Pasterze pod Grossglocknerm stejně roztaje...a přitom mohli svůj inovační potenciál věnovat něčemu úplně jinému a přínosnějšímu pro lidstvo i přírodu... RvRvRvRvRvRvRv

5 3
možnosti

Kde jste prisel na to, ze ta cela masinersie kolem zmeny homologaci je kvuli CO2? 8-o

0 0
možnosti

Automobilek mi není vůbec, ale vůbec líto. Můžou si za to samy. Neměly podvádět, měly jasně uvést, že se limity nedají rozumně splnit a žádat odklady. Teď si jen vyžírají, co jim patří.

3 4
možnosti

Ale kdeže, žádné podvody, automobilky od začátku byly u sestavování metodiky měření stejně jako u zavedení limitů, a podmínky si nastavily tak aby jim to vyhovovalo a bylo to legálně splnitelné. Nynější situace je důsledkem toho že v reakci na pseudokauzu dieselgate urychlil nástup chystaného a automobilky nemají dost času a zcela oprávněně řvou, toť celé R^

1 0
možnosti

Takže podle místních "odborníků" a "eurobijců" místo zbytečné regulace emisí jejich autí by ta proradná EU měla:

- zakázat všechny velký lodě na celém světě!

- zakázat všechna větší letadla!

- nařídit všem ostatním 7 miliardám lidí mimo EU, že plast nesmí vyhazovat, nýbrž třídit a recyklovat!

- zakázat jak v EU tak mimo ni přepravu nákladů na vzdálenost větší než je ta malá

Jo a musí samozřejmě umlčet všechny "ekoteroristy" a "ekofašisty", vždyť ničí průmysl v EU. A všechny je poslat na exkurzi do takového Norilsku! Tam ty "ekopobudy" zavčas umlčeli a průmysl tam vzkvétá naprosto neskutečně!

Viz "nádherné obrázky" ve videu níže od 1:17:50 do 1:20:25, přeji nádherné "slintání nad těmi nádhernými barvičkami", zvláště ty poslední záběry musí přivést všechny EU-eko-bijce do extáze.

https://www.youtube.com/watch?v=MnGd8J5DSeg

1 7
možnosti

P38e16t56r 57B47á92č83a

4. 9. 2018 21:29

staci zrusit EU a bude klid

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...