Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozlícený kombík Audi Shooting Brake: Jízda jako v bavlnce

  19:15aktualizováno  27. října 9:26
Agresivní přikrčená silueta, obrovská mřížka chladiče a přimhouřené oči světel. Nová studie nabroušeného dvoudveřového kombíku Audi se chlubí unikátním systémem tlumení, využívajícím elektromagnetické tlumiče. 250 koní dvoudveřového kombi Shooting Brake krotí keramické brzdy.

Milovníků aut s krabicovitou zádí stále přibývá a Audi jim vychází vstříc. Na autosalon do Tokia tak přivezla sněhobílý koncept Shooting Brake.

"Čumák" ingolstadtského konceptu vychází ze závodních speciálů A4 série DTM a konceptu RSQ, který si zahrál ve filmu "Já, robot".

Třídveřové kombikupé cení na svět zuby mohutných svislých žeber masky chladiče. Velmi nápaditě je řešena zadní partie. Nízké zadní okno zakončené spojlerem a naznačený difuzor s koncovkami výfuku umocňují dynamiku auta.

Bílá je zase v módě, audi tak dostalo sněhový lak s perleťovým efektem, pojmenovaný Bionic.

Oblé, jemně tvarované boky nynějších audi nahradily v případě Shooting Brake vysportované svaly blatníků a prahů a ostré hrany, které auto z boku člení a opticky snižují (výška 1,35 metru).

Co to je Shooting Brake?

Shooting Brake je výraz označující rychlé kombi, které rozhodně nemyslí na praktičnost, chce jen potěšit oko milovníka kombíků.

Z dílen úpravců pak vyjíždějí takoví exoti jako kombíkové verze aston martinů, porschí, lamborghini nebo ferrari.

Dojmu šelmy, připravené bleskurychle vystartovat, napomáhá vysoká horní hrana pontonu karoserie a velmi úzká okna, končící v dynamickém zadním sloupku. Chybět nesmí nápadná devatenáctipalcová kola. Řečí čísel: auto je 4,18 metru dlouhé a 1,84 metru široké, vzdálenost mezi koly (rozvor) činí 247 centimetrů.

Ve sportovním duchu se nese také interiér. Na posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla. Multifunkční, všestranně nastavitelný volant je dole zploštělý po vzoru koncernového bratrance Golfu GTI, celá středová konzole s velkoplošným dotykovým displejem navigace a audiosystému je mírně natočena k řidiči.

Společně se čtyřmi pasažéry může dvousetpadesátikilometrovou rychlostí upalovat až 255 litrů nákladu, při cestování ve dvou koncept audi pobere 730 litrů.

Do Japonska nemohl koncept Audi dorazit s prázdnou. Hlavní technickou lahůdkou jsou speciální elektricky řízené tlumiče pérování, naplněné speciální kapalinou, která pod vlivem elektromagnetického pole mění svoji viskozitu.

V praxi to znamená, podvozek dokáže samočinně rychle přizpůsobovat svoji charakteristiku okamžité jízdní situaci. Kromě toho si řidič může sám navolit jeden ze dvou režimů, podle toho, zda preferuje sportovní styl jízdy, nebo spíše komfort.

Všechna čtyři kola nasupeného Audi Shooting Brake pohání napříč uložený 3,2 litrový šestiválec s maximálním výkonem 250 koní (184 kW). Kroutící moment ,vrcholící na 320 newtonmetrech, auto rozdovádí na stokilometrovou rychlost za šest sekund, řidiči při tom pomáhá sportovně naladěná šestistupňová automatická převodovka.

Přední náprava je konstrukce McPherson, zadní kola drží čtyřprvkové uložení. Za zmínku stojí lahůdka v podobě keramických kotoučových brzd. 

Bílá je zase v módě, koncept Audi tak dostal bílý lak s perleťovým efektem pojmenovaný Bionic.

Dojmu šelmy připravené bleskurychle vystartovat napomáhá vysoká horní hrana pontonu karoserie a velmi úzká okna končící v dynamickém zadním sloupku. Chybět nesmí nápadná devatenáctipalcová kola.

Konstruktéři nezapomněli ani na praktickou stránku kombíku. Společně se čtyřmi pasažéry může dvousetpadesátikilometrovou rychlostí upalovat až 255 litrů nákladu, při cestování ve dvou koncept audi pobere 730 litrů.

Ve sportovním duchu se nesi také interiér. Na posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla. Multifunkční všestranně nastavitelný volant je dole zploštělý po vzoru koncernového bratrance Golfu GTI.

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.