Diskuze
Rozmach elektromobilů brzdí moc levný benzin
Děkujeme za pochopení.
Petosh
Hlavni brzda rozmachu elektromobilu
Citace z clanku: "Hlavní brzdou všeobecného rozšíření elektromobilů je podle něj dojezd. Automobilky si to uvědomují a pracují na tom."
Nad porizenim nejakeho levneho elektromobilu do mesta jsem uvazoval. Za nejvetsi brzdu rozmachu elektromobilu ovsem nepovazuji dojezd a vlastne ani cenu (jde sehnat i levny), ale pro denni provoz je naprosto klicove dobijeni.
Vetsina lidi ve mestech nema k dispozici zabezpecene stani nebo garaz, kde by mohli elektromobil pres noc dobit. Dobijeci stanice sice existuji, ale uz se vidim, jak se mi chce 2x tydne vest auto nekam na druhy konec mesta na noc na dobiti (a trajdat se MHD domu a pak zase pro auto). A i kdyby slo o rychlodobijeni, ktere udajne naplni baterie na 80% za pul hodiny, jak se nekde psalo, tak pul hodiny cekat by se mi taky nechtelo.
A k tomu jeste otazku: Nevi nekdo jestli ma ono rychlodobijeni vliv na zivotnost akumulatoru?
benito.juarez
Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu
Obávám se,že rychlodobíjení vliv má.
Maséér
Moc levný benzín
Na idnesu si asi někdo dělá zase z lidí prdel..pruměrný plat pod 1000 euro,který je směsný ve srovnání s cizími platy a cena za litr vyšší jak jedno euro. Víc komentovat není potřeba.
superkutil
Problém spalovacího motoru
Problém spalovacího motoru je v tom, že pokud nejede v optimálním režimu, tak je ztrátový (běh na volnoběh, podtáčení, přetáčení). Pokud se povede tyto režimy odbourat (systém START/STOP, inteligentní automatická převodovka), tak spotřeba u spalovacích motorů klesne.
Hagenbaden
Re: Problém spalovacího motoru
Jestli ono to nebude tim, ze ani provoz po pozemnich komunikacich neni optimalni . Ale treba vymyslis nejaky zlepsovak
superkutil
Je to předražené!
Problém je v tom, že normální člověk kouká hodně po pořizovací ceně, chytřejší člověk bere v úvahu jak pořizovací cenu, tak i provozní náklady. Bohužel cena elektromobilu je nesmyslně vysoká (je konstrukčně jednodušší jak klasický automobil) a jediná položka zvyšující cenu jsou baterie. Ty třeba Francouzi vymysleli jako výměnné a pronajímatelné. Jakmile budou celkové náklady po cca 3 letech srovnatelné, tak bude elektromobil prodejný. Některé státy elektromobily dotují z ekologických daní vybíraných na autech se spalovacím motorem. Dokonce existuje řešení elektromobilu a malou benzínovou turbínou pro dobíjení baterií a pomoc bateriím při pohánění elektromotoru.
Lev-z-Rožmitálu
moc levný benzín?
spíš drahá elektřina ne?
stejně je to pitomost elektřina s uhelek nebo ropa vyjdou nastejno
Deleter
Re: moc levný benzín?
No to dost těžko. Elektrárna přeci jenom běží na jiném zatížení a tedy na jiné účinnosti, než spalovací mašinka, která jede na jmenovitý výkon párkrát za životnost. Navíc při brzdění motorem dostáváte elektriku u elektra, u spalováku prd.
Barbucha_the_bearspook
Zatím
Dokud budou stát baterky tolik, co 3/4 auta, tak zůstanu u svého třiapůl litrového šestiválce, protože jeho provozní náklady jsou stále nižší.
Mira4
Já se pořád nemohu dopídit údaje,
kolik litrů nafty, kubíků zemního plynu (nebo jejich ekvivalentu) je třeba spálit v elektrárně, abych nabil elektromobil a ujel s ním 100 km, neporadili byste?
tmf
Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,
tuhle jsme četl, myslím, že to byl ten škodovácký plátek, a tam bylo uvedeno, že elektroauto o výkonu 15kW vypustí nepřímo 133 mg CO, vypustí to za něj elektrárna.
markusik13
A co atomky?
A jak to bude s elektřinou? Budeme nabíjet a jezdit jenom v době kdy fouká a svítí slunce?
wrah
Malý návrh
Měl bych takový návrh, co kdyby v koupi elektromobilu byla nějaká forma možnosti si způjčit normální auto na nějakou omezenou dobu již v ceně? Třeba na 20 dní za rok, jedno jestli po dnech, nebo v kuse? Prostě jen, když budete potřebovat jet dále, než kam vám elektro dojede, tak dojedete do města s půjčovnou a přesednete? Cesta se maximálně prodlouží o pár desítek kilometrů a zdržení bych tipoval max na hodinku.
truthspeaker
Re: Malý návrh
Nesmysl. Dnešní půjčování aut podléhá obrovským špičkám - víkendy, státní svátky, vánoce, velikonoce, atd. Ve všední den je v půjčovnách spousta aut, na svátky nemáte šanci. To pak najednou cestuje na dlouhé vzdálenosti o dva řády větší množství lidí. To byste pro ně držel po zbytek roku auto ve skladu?
habr
Pokud chtějí podpořit elektromobily
tak a´t místo daní a dalších nesmyslů veřejná správa nakoupí tyto auto jako služební referentský auta. Referenti když už ve svém městě jedou na nějaké řízení, tak zpravidla najedou okolo 50 km, výjimečně okolo 100 km a to je běžný dojezd většiny elektromobilů. Tyto elektromobily mohou být dvou místné, s prostorem na odložení uředních spisů. A když se podíváme na počty obcí a úřadů, počty "úředních" aut, byl by to celkem zajímavý trh pro zahájení seriové výroby.
PS - leckde by pro úřad stačilo obyčejné kolo, ale to je zřejmě nedůstojné třeba kontroly z finančního odboru.
wrah
Re: Pokud chtějí podpořit elektromobily
Také pravda. i jen v malé ČR se se určitě jednalo o pár set automobilů ročně, což se již vyplatí samostatná (byť malá) linka rozjet, zvláště pokud by byla podepsána dohoda o dodávkách i servisu na několik let dopředu.Ostatně, taková Škoda Elektro (pro německy mluvící země Electrowagen) by neznělo vůbec špatně.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...