Diskuze

Rozmach elektromobilů brzdí moc levný benzin

Thomas d'Haussy, hlavní manažer modelové nabídky Citroën, jezdí na naftu, budoucnost ale vidí v elektřině. Kupci aut podle něj musí změnit uvažování. Auta si nebudeme kupovat, ale pronajímat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petosh

26. 10. 2010 22:07
Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Citace z clanku: "Hlavní brzdou všeobecného rozšíření elektromobilů je podle něj dojezd. Automobilky si to uvědomují a pracují na tom."

Nad porizenim nejakeho levneho elektromobilu do mesta jsem uvazoval. Za nejvetsi brzdu rozmachu elektromobilu ovsem nepovazuji dojezd a vlastne ani cenu (jde sehnat i levny), ale pro denni provoz je naprosto klicove dobijeni.

Vetsina lidi ve mestech nema k dispozici zabezpecene stani nebo garaz, kde by mohli elektromobil pres noc dobit. Dobijeci stanice sice existuji, ale uz se vidim, jak se mi chce 2x tydne vest auto nekam na druhy konec mesta na noc na dobiti (a trajdat se MHD domu a pak zase pro auto). A i kdyby slo o rychlodobijeni, ktere udajne naplni baterie na 80% za pul hodiny, jak se nekde psalo, tak pul hodiny cekat by se mi taky nechtelo.

A k tomu jeste otazku: Nevi nekdo jestli ma ono rychlodobijeni vliv na zivotnost akumulatoru?

0 0
možnosti

benito.juarez

26. 10. 2010 22:10
Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Obávám se,že rychlodobíjení vliv má.

0 0
možnosti

Maséér

26. 10. 2010 14:36
Moc levný benzín

Na idnesu si asi někdo dělá zase z lidí prdel.;-D.pruměrný plat pod 1000 euro,který je směsný ve srovnání s cizími platy a cena za litr vyšší jak jedno euro. Víc komentovat není potřeba.

0 0
možnosti

superkutil

26. 10. 2010 12:02
Problém spalovacího motoru

Problém spalovacího motoru je v tom, že pokud nejede v optimálním režimu, tak je ztrátový (běh na volnoběh, podtáčení, přetáčení). Pokud se povede tyto režimy odbourat (systém START/STOP, inteligentní automatická převodovka), tak spotřeba u spalovacích motorů klesne.

0 0
možnosti

Hagenbaden

26. 10. 2010 16:20
Re: Problém spalovacího motoru

Jestli ono to nebude tim, ze ani provoz po pozemnich komunikacich neni optimalni ;-). Ale treba vymyslis nejaky zlepsovak :-)

0 0
možnosti

superkutil

26. 10. 2010 11:55
Je to předražené!

Problém je v tom, že normální člověk kouká hodně po pořizovací ceně, chytřejší člověk bere v úvahu jak pořizovací cenu, tak i provozní náklady. Bohužel cena elektromobilu je nesmyslně vysoká (je konstrukčně jednodušší jak klasický automobil) a jediná položka zvyšující cenu jsou baterie. Ty třeba Francouzi vymysleli jako výměnné a pronajímatelné. Jakmile budou celkové náklady po cca 3 letech srovnatelné, tak bude elektromobil prodejný. Některé státy elektromobily dotují z ekologických daní vybíraných na autech se spalovacím motorem. Dokonce existuje řešení elektromobilu a malou benzínovou turbínou pro dobíjení baterií a pomoc bateriím při pohánění elektromotoru.

0 0
možnosti

Lev-z-Rožmitálu

26. 10. 2010 10:48
moc levný benzín?

spíš drahá elektřina ne?

stejně je to pitomost elektřina s uhelek nebo ropa vyjdou nastejno

0 0
možnosti

Deleter

26. 10. 2010 11:11
Re: moc levný benzín?

No to dost těžko. Elektrárna přeci jenom běží na jiném zatížení a tedy na jiné účinnosti, než spalovací mašinka, která jede na jmenovitý výkon párkrát za životnost. Navíc při brzdění motorem dostáváte elektriku u elektra, u spalováku prd.

0 0
možnosti

Barbucha_the_bearspook

26. 10. 2010 10:33
Zatím

Dokud budou stát baterky tolik, co 3/4 auta, tak zůstanu u svého třiapůl litrového šestiválce, protože jeho provozní náklady jsou stále nižší.

0 0
možnosti

Mira4

26. 10. 2010 9:30
Já se pořád nemohu dopídit údaje,

kolik litrů nafty, kubíků zemního plynu (nebo jejich ekvivalentu) je třeba spálit v elektrárně, abych nabil elektromobil a ujel s ním 100 km, neporadili byste?

0 0
možnosti

tmf

26. 10. 2010 9:58
Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,

tuhle jsme četl, myslím, že to byl ten škodovácký plátek, a tam bylo uvedeno, že elektroauto o výkonu 15kW vypustí nepřímo 133 mg CO, vypustí to za něj elektrárna.

0 0
možnosti

markusik13

26. 10. 2010 9:13
A co atomky?

A jak to bude s elektřinou? Budeme nabíjet a jezdit jenom v době kdy fouká a svítí slunce?

0 0
možnosti

wrah

25. 10. 2010 23:00
Malý návrh

Měl bych takový návrh, co kdyby v koupi elektromobilu byla nějaká forma možnosti si způjčit normální auto na nějakou omezenou dobu již v ceně? Třeba na 20 dní za rok, jedno jestli po dnech, nebo v kuse? Prostě jen, když budete potřebovat jet dále, než kam vám elektro dojede, tak dojedete do města s půjčovnou a přesednete? Cesta se maximálně prodlouží o pár desítek kilometrů a zdržení bych tipoval max na hodinku.

0 0
možnosti

truthspeaker

26. 10. 2010 10:46
Re: Malý návrh

Nesmysl. Dnešní půjčování aut podléhá obrovským špičkám - víkendy, státní svátky, vánoce, velikonoce, atd. Ve všední den je v půjčovnách spousta aut, na svátky nemáte šanci. To pak najednou cestuje na dlouhé vzdálenosti o dva řády větší množství lidí. To byste pro ně držel po zbytek roku auto ve skladu? :-/

0 0
možnosti

habr

25. 10. 2010 22:21
Pokud chtějí podpořit elektromobily

tak a´t místo daní a dalších nesmyslů veřejná správa nakoupí tyto auto jako služební referentský auta. Referenti když už ve svém městě jedou na nějaké řízení, tak zpravidla najedou okolo 50 km, výjimečně okolo 100 km a to je běžný dojezd většiny elektromobilů. Tyto elektromobily mohou být dvou místné, s prostorem na odložení uředních spisů. A když se podíváme na počty obcí a úřadů, počty "úředních" aut, byl by to celkem zajímavý trh pro zahájení seriové výroby.

PS - leckde by pro úřad stačilo obyčejné kolo, ale to je zřejmě nedůstojné třeba kontroly z finančního odboru.

0 0
možnosti

wrah

25. 10. 2010 23:10
Re: Pokud chtějí podpořit elektromobily

Také pravda. i jen v malé ČR se se určitě jednalo o pár set automobilů ročně, což se již vyplatí samostatná (byť malá) linka rozjet, zvláště pokud by byla podepsána dohoda o dodávkách i servisu na několik let dopředu.Ostatně, taková Škoda Elektro (pro německy mluvící země Electrowagen) by neznělo vůbec špatně.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!